17 Reacties
5 jaar geleden
Hier af en toe ook. Misschien te maken dat de kiezen door komen? Al eens brinta of havermout geprobeerd?
5 jaar geleden
We hebben dat ook een tijdje gehad maar dan met het avondeten. We zijn het gewoon blijven proberen en toen was het weer over, waarschijnlijk een sprongetje en/ of tandjes
VRIEND
5 jaar geleden
Hier ook gedoe met brood eten. Soms eet hij een boterham of een krentenbol en dan ineens weigert hij het de volgende dag. Ik maak er toast van en dat gaat beter. Snee boterham tussen het tosti apparaat en daarna boter erop. Dan eet hij met een beetje geluk een 1/2 tot een hele boterham.
5 jaar geleden
Lijkt wel of ik jouw verhaal heb geschreven. Hier nu ruim 14 maanden en voorheen met gemak 3 a 4 boterhammen op een dag. Nu met beetje geluk in totaal 1. Met avond eten wordt hij ook kieskeurig en eet laatste dagen maar een paar happen, terwijl hij daarvoor altijd alles luste en at. Kiezen komen wel door een ook midden in sprong, en nu sinds gister buikgriep? Hij houdt niks binnen. Maar dat van dat brood doet hij al langer..
5 jaar geleden
Thanks voor de tips dames. Als ik het zo hoor is het normaal op deze leeftijd. Of ze kiezen krijgt geen idee, zou zomaar kunnen. Maar kan ze nog niet zien.heb met de lunch een cracker gegeven en daar , die at ze helemaal op en toen ging ze zelf nog stukjes brood eten. Dus het ging redelijk. Ik ga van de week eens pap proberen en fracties. Wie weet.
5 jaar geleden
Reactie op Chrissie1990
Thanks voor de tips dames. Als ik het zo hoor is het normaal op deze leefti ...
Ik bedoel cracottes
5 jaar geleden
Je kan ook nog pannenkoeken van tarwe volkorenmeel maken. Of wentelteefjes. Inderdaad havermout of Brinta. Omelet als lunch is ook lekker. Keuze genoeg. Ik probeer sowieso af te wisselen en niet te veel brood te geven. Dan krijgt ze meer verschillende voedingsstoffen binnen.
5 jaar geleden
Schijnt dat ze nu toe kunnen met wat minder.
En ik zou gewoon brood blijven geven... Of je moet jarenlang alternatieven gaan aanbieden. (Wij moesten gewoon eten wat de pot schafte en anders hadden we een lege maag, na een paar keer eet je gewoon, ook wat je niet zo lekker vindt.)
Mijn zoontje eet 2 happen avondeten, geen yoghurt, geen pap, per dag alles tussen een kwart en twee boterhammen, 100 gram fruit en 100 gram paprika, komkommer, tomaat. Daarnaast 3 keer borstvoeding. Verder water.
Daarmee loopt hij 6 keer 2 trappen op en af, tussen de anderhalf en 3 km buiten op een dag en speelt daarnaast met loopfiets en loopauto, blokken etc.
5 jaar geleden
Reactie op vanes
Hoiiii. Hier heeft mijn dochter ook een periode gehad waar ze slechter at. ...
Overigens krijgt ze nog steeds variatie in haar eten. Ik eet zelf ook niet elke dag alleen maar brood voor ontbijt en lunch. Persoonlijk vind ik het fijn om variatie in haar dieet te hebben. (Ook omdat ik zelf alles eet)
5 jaar geleden
Ze vind cracottes heel erg lekker. Het liefst met niks erop. Dat geef ik haar dan en dan probeer ik tussendoor ook stukjes brood te geven. Meestal neemt ze wel een paar hapjes. Ben ook bij het cb geweest voor haar 14. Maanden controle en die heeft me een paar goede tips gegeven en gerust gesteld.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Chrissie1990
Ze vind cracottes heel erg lekker. Het liefst met niks erop. Dat geef ik ha ...
Zou je die tips willen delen?
Mijn zoontje eet alles goed behalve brood. Dat is al maanden het geval.. iedere dag bied ik het weer aan maar hij weigert. Dus krijgt hij cracottes of toast of yoghurt met fruit.
5 jaar geleden
Reactie op lisette-24
Zou je die tips willen delen?
Mijn zoontje eet alles goed behalve brood. D ...
Wat het cb tegen mij heeft gegeven als tips:
-varieer met eten. Dus geef ze cracottes, brood, ontbijtkoek, fruit, noem het allemaal maar op.
-laat het los. Ze gaf aan. Jij bepaalt wat je kind eet en wanneer. Zij bepalen hoeveel ze eten. En als dat een keer niks is, dan is het een keer niks.
-w- maak het gezellig aan tafel. Dek de tafel leuk, ga gezellig samen eten, let niet teveel op je kind met eten.
-bied geen alternatieven aan.
- kind zal zichzelf nooit laten verhongeren.
-als kind voor de rest vrolijk en actief is en goed groeit, dan geen zorgen maken.
- goed of slecht eten. Gaat in ups en diens, er zullen periodes zijn dat ze goed eten en periode s dat ze slecht eten. Is volkomen normaal.
Dat zijn de tips die ik heb gekregen. Had er persoonlijk wel wat aan.
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Chrissie1990
Wat het cb tegen mij heeft gegeven als tips:
-varieer met eten. Dus geef z ...
Fijn! Bedankt voor het delen!