23 Reacties
6 jaar geleden
Zijn de tandjes al door gekomen? Hier namelijk precies het zelfde en haar tandjes beginnen te komen.
6 jaar geleden
Zoontje, 7.5 mnd.
Krijgt 3x fles 180 + 6, maar drinkt ze niet meer allemaal leeg. Beter 200 ml fruithap, 200 ml warme maaltijd, toetje, en een boterham. De ene dag krijgt hij wat maischips, de andere dag een liga. De snacks verschillen nog wel.
Volgens de oei ik groei app zit je zoontje in een sprongetje waardoor alles zo van slag kan zijn. Ik heb al meer mensen gehoord waarbij de kindjes rond 8 maanden ineens het hele ritme door de war maken.
Ik zou zeggen probeer consequent te blijven in je ritme qua eten zodat hij weet wanneer zijn eetmomentjes zijn.
Ik denk ook dat af en toe een fles geven snachts wel kan als hij het nodig heeft. Dan zal het niet meteen verleerd zijn om door te slapen.
Veel succes!
6 jaar geleden
Mijn zoontje is nog maar 7 maanden dus op dat vlak kan ik niet helpen, maat wij hebben een heel woelige periode achter de rug. Ook omdat ik vooral op gevoel eten gaf en te slapen legde. Dan hebben we, eerst tegen mijn gevoel in, eten gegeven op vaste tijdstippen en op vaste tijdstippen te slapen gelegd (en zelfs wakker gemaakt) en dat blijkt toch te werken. Alles gaat veeeeel beter. Al heb ik idd al vaker gehoord dat 8-9maanden alles even naar de boem kan gaan door het sprongetje...
Wat betreft de armen: dat doet mijn zoontje ook. Heel de tijd wapperen als hij zijn slaap niet kan vinden. Ik heb een slaapzak met lange mouwen gekocht zodat ik de mouwen onder zijn lijfje kan steken voor als hij in slaap valt (light versie van inbakeren). Eens hij slaapt, zijn zijn armen vrij en kan hij bewegen indien nodig.
Wij zijn nooit van die nachtvoeding af geraakt... Nog steeds 1x per nacht.
6 jaar geleden
06.30 uur fles van 210 + 7 (in bed want buiten bed wil mevrouw geen fles meer). Als hiervan niet 200ml opgaat maak ik van het overgebleven wat pap.
09.30 uur fruithap van 100 gram.
12.30 fles van 90+3 weer in bed geven. Hier achteraan rond 13.00 een bordje pap van 100 ml melk 20 gram granen 30 gram fruit. (Fruit omdat ze het anders niet lust hihi)
16.00 uur 150-200 gram groente vlees aardappels + 40 gram yoghurt met 10 gram fruit.
19.00 zou ze dan nog een fles van 180+6 moeten drinken. Deze is lastig. Ze drinkt wat ze wil en de rest geven wij haar slapend rond 22.00 uur zodat ze haar vocht in ieder geval binnen krijgt. Ze slaapt dan door tot ongeveer 06.30 uur en gaat dan gezellig zingen en praten totdat ze weer de ochtendfles krijgt. Overdag is ze ongeveer 1.5 tot 2 uur wakker en is dan weer toe aan een slaapje. Het laatste wakker moment voor 19.00 uur is wat langer, ze gaat dan ook vaak even douchen of in bad.
Saar eet nog geen brood. Een maandje geleden zat het vast in haar keel en hapte ze naar lucht. Ik heb haar op de kop moeten houden en toen schoot het los. Zolang ze af en toe nog kokhalst bij haar dikke pap laat ik het maar even zo. Brood komt wel. 😊
Dit is ons ritme maar ja, ieder kind is anders natuurlijk. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Ik maak mij ook snel druk als er iets anders is maar vaak draait het ook wel weer bij. Makkelijker gezegd dan gedaan hihi.
6 jaar geleden
Reactie op JoyceRobyn
Zijn de tandjes al door gekomen? Hier namelijk precies het zelfde en haar t ...
Jaaaa hij was heel snel, heeft er al 6!!
6 jaar geleden
Reactie op Maximelopulissa
Misschien maakt je zoon een sprongetje?
Ja ik denk ook dat het daar door komt!
6 jaar geleden
Reactie op Mama87-24
06.30 uur fles van 210 + 7 (in bed want buiten bed wil mevrouw geen fles me ...
Bedankt!!! Hier heb ik zeker wat aan! Wij hadden dat precies zo met brood, ik geef het nu met warme melk zodat het soppig is, maar nog vind hij het heel lastig hoor en hij is 8 maanden. Hoe oud is jou dochter?
6 jaar geleden
Reactie op Karen05
Mijn zoontje is nog maar 7 maanden dus op dat vlak kan ik niet helpen, maat ...
Ligt hij dan op zijn buik? Hoe doe je die armen eronder? Ja hij heeft ook een hele tijd ingebakerd gelegen als kleine baby, maar dat gaat helaas nu niet meer....
6 jaar geleden
Reactie op CassandraT
Zoontje, 7.5 mnd.
Krijgt 3x fles 180 + 6, maar drinkt ze niet meer allemaa ...
Dankje! Wat voor toetje geef jij? Ik ben nog zoekende naar een toetje!!
6 jaar geleden
Dankje! Wat voor toetje geef jij? Ik ben nog zoekende naar een toetje!!
Ik was begonnen met een bakje voor baby's, soort van danoontje. Ben nu op advies van cb even over gegaan naar activia met pruim omdat Bryan wat last heeft van verstoppingen.
6 jaar geleden
Bedankt!!! Hier heb ik zeker wat aan! Wij hadden dat precies zo met brood, ...
Mijn dochter is van 16/9 dus ook bijna 8 mnd. Ze krijgt nu fijne granen pap en over een week de pap voor 8 mnd. Consultatiebureau zei dat brood ook nog niet nodig is, dat komt wel. Ze zeiden idd dat je brood in de melk kon doen maar dat je dan hetzelfde hebt als dikke pap. Komt vast wel goed.
6 jaar geleden
Mijn zoon is van 27/9, dus ong 7,5 maand en hij eet een boterham (zonder korstjes) per dag. Ik vond het ook spannend, maar begon met kleine stukjes in de moedermelk gedompeld en in de wang stoppen - dan ‘kauwen’ ze veel beter! Daarna alleen met wat boter en nu eet hij kleine stukjes met beleg (hummus, appelstroop, pindakaas, etc.) vanaf een vorkje.
6 jaar geleden
Mijn dochtertje is van 16/9. Zij eet al een poosje brood. Kleine stukjes met boter. Inmiddels iets grotere stukjes met boter en pindakaas, appelstroop, eigeel... ik heb het nooit in melk gedoopt. Het zachte brood ‘smelt’ in de mond. Beginnen met kleine stukjes zou ik zeggen en genoeg boter erop. Ik gebruik overigens roomboter.
6 jaar geleden
Mssn zit je zoon in een sprongetje? Die van ons ligt ook om de hoek... Ons schema is qua tijd altijd anders, ligt er namelijk aan hoe laat ie wakker wordt. Vandaag heeft mn zoon mega uitgeslapen en zag het er als volgt uit:
04:45 Wakker en bv
Slapen
06:30 Wakker en beetje bv
08:15 Slapen
09:30 Wakker en bordje pap met kv a 210ml. Mijn zoon krijgt AH biologische pap. Ik mix Speltpap en Fijne granen pap
11:15 Slapen
13:00 Wakker en warme maaltijd (groenten en pasta/rijst/aardappel)
15:00 Slapen
15:45 Wakker, bv en fruithap
17:00 1 of 2 broodjes met boter/appelstroop/smeerkaas/pindakaas
18:00 Douchen of in bad
18:30 Fles kv 210ml en slapen
Vandaag had ik mazzel en sliep mn zoon door tot 06:30. Normaal wordt ie tussen 05:00 en 06:00 uur wakker en slaapt niet meer verder 🙈 Zn slaapjes overdag zijn ook verschillend maar liggen meestal totaal tussen de 2,5 en 3,5 uur. Zn wakkertijd is 1,5 a max 2 uur! Hoop dat je er iets aan hebt 😊
6 jaar geleden
Hier precies het zelfde mijn zoontje is van 4-9 had altijd een perfect slaap schema. Sinds 2 weken 2 korte slaapjes het duurt ook 20 minuten voordat hij in slaap valt, normaal max 5 minuten😫 . Ik probeer het wel elke dag weer . Het is wel met 8 maanden hebben ze een slaapregressie en een sprongetje en tandje die door komt🤔🤔
6 jaar geleden
Reactie op Rachelle1989
Mssn zit je zoon in een sprongetje? Die van ons ligt ook om de hoek... Ons ...
Ik denk dat ons sprongetje is begonnen... 4x wakker wakker vanacht, huilend en ligt nu al 45 min moe maar wakker in bed... daaaar gaan we 🙈
6 jaar geleden
Hier eentje van 6-9. Sprong en tand dus ik neem de dag maat zoals die komt. De ene dag gaat het goed en de andere niet en slaapt ie dus te weinig. Qua voeding is het ook rommelig dus ik kijk even mee hier.