56 Reacties
6 jaar geleden
Mijn dochter krijgt half 5 warm eten en tussen 7 en 8 laatste fles dan lekker op bed
6 jaar geleden
Mijn dochter van 8 maanden krijgt meestal 5 uur warm hapje om 7 uur flesje en dan naar bed en dan slaapt ze tot 6.30/7.00
6 jaar geleden
Reactie op Melanie123
Mijn dochter krijgt half 5 warm eten en tussen 7 en 8 laatste fles dan lekk ...
Hier het zelfde. Vaak gaat ze na de warme maaltijd ook nog even naar bed, ze slaapt dan vaak een half uurtje tot 3 kwartier
6 jaar geleden
Hier twee meisjes waarvan één een slaapkop en de ander niet 😅. Gelukkig gaan ze in de avond tegelijk slapen, meestal rond half 7, na hun papflesje. Ik merk dat ze overdag wat minder gaan slapen en in de avond wat vroeger dan een paar weken geleden. Ze slapen tot 6:00.
VRIEND
6 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 8 maanden en om 16.30 krijgt hij zijn warme maaltijd en daarna wordt hij al snel moe.. om 17.45/18.00 krijgt hij zijn fles en dan naar bed. Hij speelt nog een tijdje in bed en slaapt rond 19.00 tot 6.30 meestal.
6 jaar geleden
😱 ik heb zo geen ritme.
Ik vind het zo moeilijk.
Mijn kleine ventje, die gaat zo hard liggen huilen.
En soms laat ik hem gewoon huilen.
Maar hij huilt zichzelf zo overstuur dat ik hem bijna niet meer kan troosten.
Ik zou het zo graag anders willen maar weet echt niet hoe.
We gaan rond 20:30 naar slaapkamer, zing ik liedjes of ik lees stukje voor.
Dan loop ik even weg om een fles te maken, hij hartstikke brullen.
(Wat ik wel even door laat gaan, want hij wordt er wel moe van)
En dan wanneer de fles klaar is. Eerst troosten want van al het huilen zit zn neus vaak dicht. En dan krijgt hij geen lucht met de fles drinken waardoor hij weer gaat huilen.
Maar vaak na de fles dan nog even heen en weer wandelen door de slaapkamer, en dan toch echt op bed leggen.
6 jaar geleden
Mijn dochter is nu 8 maanden. Rond 5 uur krijgt ze haar warme maaltijd. Kwart over 6 gaan we naar boven voor het avondritueel, in bad, dan de fles, tandenpoetsen en rond kwart voor 7 slaapt ze. Tot 7 uur/ half 8. Maar soms is ze ook al om half 7 wakker.
6 jaar geleden
Hier een prinsen-draakje van 8.5 mnd. Hij krijgt om 17u warm. Om 18:50/19:00u papflesje (op zijn kamer, in het donker, verschoond en in slaapzak), slaapt daarna direct tot volgende ochtend 6:30/7:30u..
Rust, regelmaat (!) en reinheid... Het werkt toch echt.
6 jaar geleden
Hier meestal rond 17.30 warm eten en dan rond 18.30 fles en naar bed, ze slaapt dan rond 19 uur en slaapt meestal door tot 7 uur. Maar het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe laat het laatste middagslaapje is, want Lisse gaat soms om 16.00 uur nog naar bed voor 45 minuten. Dus dan houd ze het goed vol tot 19 uur!
Lisse slaapt altijd nog wel 3x per dag! Hoe is dat bij jou dan, dat je kleintje het niet vol houd?
6 jaar geleden
Reactie op Miriamnouri
😱 ik heb zo geen ritme.
Ik vind het zo moeilijk.
Mijn kleine ventje, die ...
Klinkt toch een beetje als oververmoeidheid, misschien toch eerder naar bed doen? Wij hebben hem ook eerst echt te lang wakker gehouden waardoor in slaap vallen moeilijk was. Toen we dit door hadden eerder naar bed gedaan en zonder huilen valt hij rustig in slaap... 5 uur warme hap kwart over 6 fles kwart voor 7 naar boven boekje lezen enz. 7 uur slaapt hij tot 6 uur in de ochtend
6 jaar geleden
Reactie op WV
Hier meestal rond 17.30 warm eten en dan rond 18.30 fles en naar bed, ze sl ...
Mijn zoon doet ook nog 3 slaapjes. De duurt varieert van ongeveer 3 kwartier tot 2,5 uur. Maar die slaapjes zijn vooral vroeg op de dag. Meestal is hij vanaf een uur of 14.00 wakker en vanaf dan doet hij geen dutjes meer. Je merkt dat hij dan echt onderscheid maakt tussen een middagdutje en de nacht; leg ik hem om 16.00 op bed voor een dutje dan slaapt hij echt niet meer maar leg ik hem bijvoorbeeld om 16.30 op bed voor de nacht (ander ritueel, dat herkent hij natuurlijk), dan slaapt hij gelijk in en wordt niet meer wakker tot de volgende ochtend. Inslapen is verder ook nooit een probleem geweest, uitzonderingen zoals sprongetjes en tandjes daar gelaten. Behalve later op de middag dus.
6 jaar geleden
Mijn zoon van bijna 8 maanden slaapt de laatste tijd steeds beter (overdag). Hij doet zeker 2 maar meestal 3 dutjes per dag a 1 tot 1,5 uur. Maar vandaag had ie uitzonderlijke dutjes van 1x 2 uur en 45 min en 1x van 1 uur en 45 min. Ik geef hem na zn 2e slaapje 's middags al warm eten, dus rond 16:45 eet hij 2 broodjes. Dan gaat ie tussen 17:45 en 18:00 uur onder de douche of in bad. Dan krijgt ie tussen 18:15 en 18:30 zn laatse voeding. Soms valt ie na de voeding meteen in slaap (zoals vandaag 🥰)! Maar hij slaapt 9 van de 10 keer voor/om 19:00 uur. Hij wordt dan tussen 05:30 en 06:00 uur wakker met soms een uitzondering om 06:30 uur 😊😅