22 Reacties
5 jaar geleden
Onze zoon (van 5-10) krijgt rond 19.00/19.30 een laatste fles melk. Daarna nog even knuffelen en kroelen en dan naar boven.
Daar gaan we eerst tandenpoetsen en vervolgens een schone luier en pyjama aan. Hierna lees ik een verhaaltje voor, raam/gordijnen dicht doen, slaapliedje zingen.
Dan nog een dikke knuffel en fluisteren in zijn oor dat ik van hem hou.
Hierna in bed, slaapzak, knuffel en speen en lekker instoppen. Muziekklokje aan, een laatste kus op zijn hoofd en zachtjes zeggen slaap lekker, welterusten, tot morgen,ik hou van jou terwijl ik naar de deur loop. Bij de deur licht uit, deur dicht en naar beneden of nog even de badkamer opruimen.
Soms ligt hij nog even wat te keuvelen (even de dag doornemen ofzo) maar meestal is hij heel snel stil.
5 jaar geleden
Slaapt hij overdag niet goed of alleen de avond??? Wij kregen de tip bij overdag om haar voordat ze naar bed ging zelf even te laten spelen. Toen was dat nog in de box(ze was 3maandjes ofzo) maar dat werkte goed. In de avond is het prakkie eten en evt yoghurt met wat drinken erbij. Nog lekker even ravotten met papa en mama en dan boekjestijd en naar boven. Ze wil soms zelf de trap op(nog geen jaar maar sterke eigen willetje😆😆) vaak tillen we haar gewoon. Tandjespoetsen schone billen. Nog even gek doen met papa en mama en dan naar bedje toe met muziekmobiel aan. Meestal slaapt ze binnen 5 minuten en soms ligt ze nog te spelen met haar knuffelkonijn. Mss heb je er iets aan!
5 jaar geleden
Reactie op Lindsay7
Slaapt hij overdag niet goed of alleen de avond??? Wij kregen de tip bij ov ...
Jaaa super thnxx.
5 jaar geleden
Wij hebben eigenlijk hetzelfde slaapritueel als het vorige bericht, maar wij hebben daarbij nog cody krab een projector die visjes over het plafond laat zwemmen.. misschien is dag iets?
5 jaar geleden
Wij doen savonds eten, toetje, bad/douche, tandenpoetsen, gordijnen dicht, bed in. In bed nog een verhaaltje voorlezen en nog wat drinken. Als hij heel gespannen/druk is dan krijgt hij bij het afdrogen/insmeren/verschonen een massage om te ontspannen.
Nu moet ik wel zeggen dat we een makkelijke slaper hebben. Hoop dat je er wat aan hebt.
5 jaar geleden
Reactie op CassandraT
Wij doen savonds eten, toetje, bad/douche, tandenpoetsen, gordijnen dicht, ...
Ja ik heb de massage wel inderdaad geprobeerd met zwitsal slaap lekker olie.
Maar het is nogal een draakje, met een sterk eigen willetje.
De massage slaat niet zo goed aan🤪.
5 jaar geleden
Ons zoontje word 24 september 1 jaar. 17.30 groenten eten, 18.45 fles, juist niet savonds in bad want dat vind hij zo leuk dat hij er druk van word, pyjama en slaapzak aan, tandjes poetsen, boekje lezen op schoot, slaapliedje zingen en dan in bed wegleggen met tut en knuffel. Gedag zeggen en ik loop dan weg
5 jaar geleden
Ons slaapritueel is lekker simpel. Na het eten lekker ff uitrazen op de grond. Tandjes poetsen wanneer ze laat zien dat ze moe is. Schone luier. Verhaaltje op schoot. Heb een eigen ‘slaapliedje’ wat ik zing als we richting bedje gaan. En dan in slaapzak en slapen met talking turtle op zee geluid
5 jaar geleden
Hier na het eten rond 18:30 nog ff spelen en dan rond 18:15 in bad( om de paar dagen) en dan afdrogen en verschonen. Op mijn bed doe ik slaapzakje aan en lezen we nog een ( bijna altijd hetzelfde) boekje. Dan licht uit en in het donker de borst. Meestal valt ze dan al in slaap en kan ik haar zo in bed leggen en soms is ze nog wakker en leg ik haar heel rustig met speen en knuffeldoekje in bed. Ben wel benieuwd hoe dat gaat als ze geen borst meer krijgt want daar wordt ze heel slaperig van...
5 jaar geleden
Reactie op MamavanTessa
Dat is deze, die werkt voor mijn dochter erg ontspannend 😊

Wat slim! Het is voor mij het proberen waard om te kijken of ie daarmee rustig in slaap komt 's avonds. Waar heb je hem vandaan? Zie dat ze er ook een bij de Prenatal hebben, nu in de sale ook van Alecto!
5 jaar geleden
Reactie op Marthe-03
Slapen jullie kindjes de hele nacht door dan? Inslapen is niet een probleem ...
Mijn zoon slaapt de hele nacht door als alles goed is 😊 Sprongetjee, regressies of andere ongemakken zorgen er voor dat ie 's nachts ook w
(Huilend) wakker wordt maar over het algemeen zijn we gezegend!! 🥰
5 jaar geleden
Reactie op Rachelle1989
Wat slim! Het is voor mij het proberen waard om te kijken of ie daarmee rus ...
Hoi bedoel je de krab? Die is van zazu, wij moesten wel echt een projector die bewoog, anders werd ze er niet rustig van haha, en hij heeft 3 standen, hij wordt steeds een stapje rustiger en daarna gaat hij vanzelf uit 😊 super fijn!
Wij hebben ook uit een knuffel van zazu een geluidsmodule, 10 minuten melodietjes, die werkt als een malle, ik heb via marktplaats meerdere van die 'eieren' en gaat overal mee naar toe 😁
In de kinderwagen wilde ze niet slapen, 'ei' erbij en vetrokken haha 😉
5 jaar geleden
Reactie op Marthe-03
Vaak wel maar zeker niet altijd!! Met 7,5 maanden sliep hij de eerste nacht door, daarvoor elke nacht 3x eruit. En nog af en toe, ongeveer 2 vd 7 nachten in de week 1x even eruit voor een speentje of knuffel.
5 jaar geleden
Reactie op Marthe-03
Nee hoor hier slaapt hij ook niet door. Vaak 2 a 3 x in de nacht wakker. Soms door een droom en soms omdat hij dorst heeft. Ik troost hem dan en dan slaapt hij weer verder. Ze maken ook zoveel mee nu. Mijn zoon heeft nu ook extreem last van tandjes en hij is enorm verkouden dus daardoor wors hij ook steeds vaker wakker. (Ziekenboeg hier mijn vriend is ook verkouden, gelukkig geen corona)
5 jaar geleden
Wij gaan altijd half uur voordat die gaat slapen op bed zitten, kinderliedjes aan zachtjes, laat hem zijn gang gaan op het bed. Hij draait, rolt en kruipt. Tussendoor boekjes lezen met hem. En daarna ga ik hem verzorgen. Vervolgens ga ik dan de fles maken en onder het fles maken heefy hij zijn ritueeltje met papa 😄😅
5 jaar geleden
Reactie op vanes
Wat voor ei is dat? Zag dat gisteren bij een kindje, vroeg me af wat dat is ...
Deze komt uit een lammetjes knuffel van zazu, je hebt een hartslag geluid, melodietjes, en vogeltjes die fluiten, na 10 minuten gaat hij uit, en als ze gaat huilen of klagen gaat hij weer aan 😊 de knuffel gebruiken we niet, het 'ei' gaat overal mee naar toe

5 jaar geleden
Lastige momenten zijn dat! Hopelijk heb je hier wat aan. Succes in ieder geval!
Ons avond ritueel
Na het eten rond half 6, mag ze nog even spelen. We leggen alles klaar voor het avond ritueel.
Ze gaat eerst even met papa onder de douche. Dan neem ik haar over. Na het afdrogen, smeer ik haar in met bodylotion, krijgt ze vitamine druppels, poets ik haar tanden en kam ik haar haren. Ze is er gek op om vertroeteld te worden. Ze krijgt een romper en slaapzak aan. Ik lees een verhaaltje voor.
Daarna mag ze nog 5 minuutjes met papa naar woezel en pip kijken. Ze krijgt alvast een speen en een tuttel, daar wordt ze rustig van). Ik knuffel nog even met haar terwijl papa een fles maakt.
Ze drinkt haar flesje in bed met een tuttel erbij (die pakt ze heen en weer over haar oogjes). Ondertussen klets ik nog over hoe haar dag is geweest. Richting het einde van het flesje draait ze zich op haar zij. Ik geef haar een kus en doe haar nijntje muziek mobiel aan. Terwijl ik de kamer uit loop zeg ik slaap lekker en zwaai ik naar haar. Ik trek de deur achter me dicht zodat ze weet dat het tijd is om te slapen. We proberen haar zoveel mogelijk rond 19 uur naar bed te doen.
Het lukt ook wel eens niet. Dan houden we het 1-5-10-20 ritme aan. Waarbij dit de minuten zijn dat we haar een aai over haar bol geven, kort troosten en fluisteren dat het tijd is om te slapen.