18 Reacties

5 jaar geleden

Ik poets de tandjes van mijn dochtertje ook tijdens het badderen. Nadien krijgt zij ook nog een flesje melk.

5 jaar geleden

Wij geven zijn melk ca 30 min voor slaaptijd, dan heb je ruim tijd voor slapengaan ritueel (pyjama aan, tanden poetsen, knuffelen, en bed in)

5 jaar geleden

Ik ontkom er ook niet aan. CB adviseerde natuurlijk anders. Anders deed ik 's ochtends nog een keer poetsen. Ondertussen kan ik het tandenpoetsen rekken tot na de fles. En komt ze daarna gelukkig niet meer.

5 jaar geleden

Bij mijn dochter zijn haar tandjes ook vrijwel bijna allemaal tegelijk doorgekomen, sinds een paar weken. Maar wij poetsen haar tandjes tijdens het douchen ‘s avonds. Hier geen melk meer maar wilt altijd nog een beetje een drinken voor het slapen. Dat krijgt ze ook gewoon, ook al zijn de tandjes al gepoetst. Ik zou ook niet weten hoe we dat anders moeten doen.

5 jaar geleden

Wij poetsen de tandjes van onze zoon altijd voor het slapen gaan. Hij gaat met zijn fles naar bed, maar zijn over gegaan van melk naar water in bed. Mocht hij het water echt niet willen, dan krijgt hij er een beetje (suikervrije) ranja erbij. Dan is het altijd goed.

5 jaar geleden

Ze krijgt ook hier nog een flesje melk daarna naar boven en tandenpoetsen en daarna naar bed

5 jaar geleden

Mijn zoontje weigert het tanden poetsen en doet het en beetje zelf... Had gehoopt dat het topic daarover ging en te lezen dat meer moeders er last van hebben 😅

5 jaar geleden

Wij doen het voor bedje maar wij geven geen melk flesjes meer alleen water tijdens verschonen houdt ze zelf het flesje vast. Daarna in pyama naar de douche voor de tandjes en daarna kusjes en in bed.

5 jaar geleden

Reactie op Gloortje

Mijn zoontje weigert het tanden poetsen en doet het en beetje zelf... Had g ...
tandenpoetsen is hier een dramaaaaa. elke avond weer. ik heb van alles geprobeerd, afleiden, liedjes zingen, gek doen... ze vind het verschrikkelijk. ze krijgt hier ook nog een papfles en daarna tandjes poetsen en naar bed.

5 jaar geleden

Wij geven flesje in zijn kamertje voor het in slaap vallen dus ook na het poetsen van de tandjes...

5 jaar geleden

Dank voor al jullie reacties 😍 Ik ga er vanavond mee beginnen, lekker tijdens het badderen! Daarna zn flesje en lekker slapen. Mssn een hele domme vraag, maar ik kan hem dus niets laten spoelen en uitspugen zoals wij dat doen he? 🙈

5 jaar geleden

Hay! Mijn advies als tandartsassistente is om echt na de fles nog te poetsen. In de melk zitten veel suikers en dit veroorzaakt zuigfles caries. Heb het vaak in de praktijk gezien en is echt zielig. Laat je kindje zo snel mogelijk aan wennen dat het niks mee naar bed krijgt.

5 jaar geleden

Reactie op Anja88

Hay! Mijn advies als tandartsassistente is om echt na de fles nog te poetse ...
Ben blij dat je dit doorgeeft aan ons 😊 is een fijne tip voor iedereen. hier deden we het al na de fles. We zijn goed bezig 👍🏼

5 jaar geleden

Reactie op Gloortje

Ik heb hier ook last van! Mijn zoon vindt het verschrikkelijk! Een poosje ging het beter, maar nu weer slecht. Dat gepruts in de mond (en neus en oren net zo) laat ie zo slecht toe. Nu ook al lange tijd bezig met kiezen door krijgen dus misschien dat het daardoor nog minder goed lukt..

5 jaar geleden

Reactie op Rachelle1989

Dank voor al jullie reacties 😍 Ik ga er vanavond mee beginnen, lekker tijd ...
Nee de baby/peutertandpasta kunnen ze gewoon doorslikken. Mijn zoontje vindt het poetsen verschrikkelijk, maar tandpasta van zn borstel af eten vindt ie niet erg... haha!

5 jaar geleden

Ja hier poets ik zijn tanden als ik hem aan het verschonen ben. Meestal doet hij dit eerst zelf. Zodat hij stil ligt en ik hem even kan wassen, verschonen en slaapzak aan kan doen. Daarna naar bed en in bed krijgt hij een fles om daarmee in slaap te vallen. Meestal doe ik in de middag voordat hij gaat slapen ook zijn tandjes nog een x

5 jaar geleden

Reactie op Gloortje

Nou onze dochter weigert het ook hoor, af en toe speelt ze zelf wat met de borstel maar het lekkerste is nog het kleine beetje tandpasta wat erop zit.. als dat eraf is moet ze niks meer hebben van die borstel.. ik blijf het aanbieden, het komt vanzelf.. persoonlijk zou ik me niet zo druk maken of het voor of na het eten is, echt heel goed poetsen kan bij zo’n kleintje volgens mij toch al niet, maar das mijn mening..

5 jaar geleden

Ik poets na de middagslaap. Dan hebben we een relatief groot gat waarin er niet wordt geslapen en gegeten of gedronken. Mijn zoontje is 15 maanden maar eet moeizaam. Even voor het idee hij at vandaag bij het ontbijt 1/8e boterham. Fruit gaat er redelijk in, een halve banaan of een klein mandarijntje. Ik geef hem altijd water uit een beker na elke maaltijd. Hij krijgt borstvoeding voor het middagslaapje en voor hij naar bed gaat in de avond. Rond 2230, 2 uur en 5 uur ook borstvoeding. (En ja ik heb hem weken een beetje water in een flesje aangeboden ipv borstvoeding, maar dat gooit hij kwaad weg en hij blijft schreeuwen). Poetsen na de borstvoeding levert een kneiterwakker kind op. Ik kan zelf de eerste twee uur na het tandenpoetsen ook niet slapen, dat gewiebel en gefrut in mijn mond.. Ooit gaat hij eten of kan ik hem duidelijk maken dat hij honger heeft omdat hij geen brood, groente, vlees, aardappel, pap, rijst, pasta, pastasaus, soep eet. Tot die tijd poetsen we op een ongebruikelijk tijdstip.