9 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Mama87-24
Wij hebben zo'n zindelijkheidsbox besteld. Dat heeft gewerkt bij ons.
Al 2x geprobeerd, maar is niet geschikt voor onze zoon
3 jaar geleden
We hebben tijdens de vakantie de zindelijkheidstraining gedaan door geen luier meer aan te doen en als het goed ging kreeg ze een sticker en als ze er 10 ofzo had mocht ze een kadootje uitzoeken.
3 jaar geleden
Wij zijn begonnen met stickers en dat werkte wel. Wanneer we hem op het potje zetten, deed hij vaak netjes een plas, maar hij gaf zelf niet aan wanneer hij moest plassen. Na iets van 100 stickers geplakt te hebben, besloten we hem in het weekend een onderbroek aan te trekken. Hij plaste toen in zijn broek en vond het vervelend. Hij leerde het toen aangeven omdat hij geen natte broek wou. Na anderhalve week had hij het redelijk geleerd, hij heeft nu anderhalve week geen ongelukje gehad. Hij is nu 3 jaar en 8 maanden. Succes!
3 jaar geleden
Onze zoon gaat ook na de zomer naar school.
We hebben in eerste instantie stickers geprobeerd, dat vond hij niet interessant.
Toen cadeautjes, maar toen wou hij dat elke keer dus ook mee gestopt.
In de tussentijd hadden we hem wel aangeleerd structureel elke ochtend en avond op t potje te gaan, eerst naast het bed van papa, later in de badkamer tegelijkertijd met papa (rolmodel). Die duurde zo'n 2 maanden.
Toen echte 'gave' (lees dinos of trekker) onderbroeken gekocht die hij alleen aan mocht als hij op het potje ging plassen. Dat ging steeds beter want hij wilde die natuurlijk overdag aan.
Wat bij hem heel erg hielp is hem prijzen dat hij een grote jongen is, naar de grote school straks mag en een grote fiets nu heeft en een grote schep in de tuin. Het scheelt dat hij 2 jongere zusjes heeft waarvan de jongste nog in de luiers zit (8 maanden oud). Luiers zijn voor baby's net als een speen bijv. blabla
Hij heeft wel een hekel aan zn eigen billen afvegen dat wel, maar hopelijk gaat dat straks ook beter..
Onze dochter van nu net 2 is ook nagenoeg zindelijk op de nachten na. Maar zelfde aangepakt, dus eerst flinke tijd structureel ochtend en avond en daarna samen met mama oefenen en gave onderbroeken (ze heeft ze zelf uitgezocht bij de action).
Hopelijk heb je hier wat aan of vinden jullie een weg wat bij jullie en je zoon past!
3 jaar geleden
Reactie op Kasasta
Onze zoon gaat ook na de zomer naar school.
We hebben in eerste instantie ...
Dankjewel voor je fijne uitleg. Inderdaad beetje structuur proberen en bedenken waar hij wel voor op de wc gaat haha!
3 jaar geleden
Reactie op Chantal83-24
Dankjewel voor je fijne uitleg. Inderdaad beetje structuur proberen en bede ...
Ja bij ons hielp het structurele heel goed, het werd bij ons onderdeel van het avond-/ochtend'ritueel'. Maar zo voelde hij zich er wel comfortabel bij omdat het er gewoon bij hoorde net als tanden poetsen.
Ik liet me in het begin een beetje gek maken door al die verhalen van kinderen die wel binnen een paar dagen volledig zindelijk zijn. Gelukkig is mijn man super nuchter en heeft hij (ondanks ons eigen bedrijf en hij 6 dagen werkt) steeds de taak op zich genomen het goede voorbeeld te geven.
En wat je zegt, wellicht kun je de trigger vinden die hem overstag trekt (neefjes die op de wc/potje gaan, wij hebben het boekje bobbie gaat op het potje voorgelezen, een wc verkleiner met een sticker erop van zn favoriete tekenfilmpje, onze dochter is gek op zingen dus als ze gaat zitten mag zij een liedje uitkiezen die we zingen óók als ik stiekem haast heb haha Naja noem maar op!)
En ja tuurlijk hebben we nog wel eens ongelukjes, maar ach daar is de wasmachine goed voor
Ik voel je onzekerheid (had ik ook) maar het komt goed :)