60 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik heb hem gehaald. Puur om haar straks een prikje te besparen en ze is meteen vanaf geboorte ingeënt

5 jaar geleden

Ja ik heb deze gedaan, en kreeg geen bijwerkingen.

5 jaar geleden

Jip bij de 22 weken al

5 jaar geleden

Hier ook gedaan :)

5 jaar geleden

Ik ook gedaan, met 26 weken.

5 jaar geleden

Ja, met 30 weken. Geen bijwerkingen, alleen wat spierpijn :)

5 jaar geleden

Yup gehaald!

5 jaar geleden

Zeker gehaald bij 25 weken. Ik had het links laten zetten en kreeg een hele zere arm (naar kijken deed al zeer). Lig in bed vaak op links, dus dat was achteraf geen goede keus 😅 Mijn advies: bedenk in welke arm je het wilt laten zetten.

5 jaar geleden

Ja gehaald met 24 weken. Stelde niks voor alleen een paar dagen een blauwe plek gevoel.

5 jaar geleden

Yes! Even twee dagen een gevoelige arm, maar mijn kindje weer een prikje bespaart!

5 jaar geleden

Jep!!

5 jaar geleden

Hier ook gedaan. Maar mij werd gezegd dat dit was zodat de baby ingeënt was tot ze zelf het prikje kreeg, dus dat ze deze nog steeds krijgt?

5 jaar geleden

Hier ook gehaald en zelf na advies ook de echtgenoot en grootouders hebben deze laten zetten

5 jaar geleden

Die heb ik rond de 25 weken laten zetten en geen last van gehad, maar ik krijg ook elke 4 weken een b12 spuit dus ben wel wat gewend.

5 jaar geleden

Oepz hier mocht het pas vanaf 28weken .. omdat het pas vanaf 28weken echt opgenoomen wordt door de baby.. uiteindelijk hem om 32weken laten zetten

5 jaar geleden

Als je na week 37 bevalt, is je baby inderdaad beschermd tegen kinkhoest. Pas in week 37 is de overdracht van antistoffen optimaal. Aangezien kinkhoest dodelijk kan zijn voor pasgeboren baby’s en deze pas met 2 maanden zelf gevaccineerd kunnen worden, hoefde ik hier niet eens over na te denken: natuurlijk heb ik deze gehaald! Beetje spierpijn in de geprikte arm, maar dat was het qua ongemak.

5 jaar geleden

Ja ik dacht liever ik een prik en de baby 1 minder en die prik mogen ze pas met 3 maanden geloof ik in die tussentijd kunnen ze besmet raken en nu is hij gelijk beschermt en 1 prik minder😁

5 jaar geleden

Ja gedaan

5 jaar geleden

Ik heb hem zeker gehaald. Als het moet zijn zou ik alle prikken al halen als ik hiermee mijn kindje kan beschermen dus hoefde hier niet eens over na te denken. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat de prik na twee weken echt goed werkt dus dat ik hem voor de 30ste week moest halen voor het geval de kleine veel eerder zou komen

5 jaar geleden

Reactie op Safiia

Oepz hier mocht het pas vanaf 28weken .. omdat het pas vanaf 28weken echt o ...
Ik heb m ook pas met 29 weken gehaald. Maar meer omdat mocht het toch iets van een kleine kans op vroeggeboorte geven( wat ze zeggen dat niet zo is) de baby meer kans maakt. Dit was geen probleem verder.