38 Reacties

6 jaar geleden

Ik heb vorige week hetzelfde gehad, was toen 25 weken zwanger. Voelde de kleine ook al sinds ongeveer week 20 goed bewegen en zelfs mijn buik bewoog. Na 3 dagen toch de verloskundige gebeld vanwege de onrust. Die vertelde dat ze gedraaid kon zijn en zeker ivm mijn placenta die aan de voorkant ligt dat dit kon verklaren waarom ik haar minder voelde. Ik voelde haar wel nog als ik op mijn rug of zij lag maar bijv niet meer als ik rustig zat. Inmiddels is ze terug gedraaid vermoed ik want ze is weer volop aan het trappen! Bij onzekerheid zou ik altijd je verloskundige bellen. Daar zijn ze voor☺️ en zorgt voor jou voor een goede nacht.

VRIEND

6 jaar geleden

Geen zorgen! Heel normaal hoor. Wisselt in het begin nog erg. Kan zijn dat ze net een andere richting of in de placenta beweegt zodat je het minder voelt. Geen reden tot zorg en morgen voor extra geruststelling even verloskundige bellen 🙂👍

6 jaar geleden

Hai! Heb hetzelfde hoor.. placenta voor maar voel haar al vanaf 20 a 22 weken erg goed. Vaak soms aantal minuten per dag echt flinke schopjes dat de gehele buik van links naar rechts gaat haha.. Nu 25.5 week en soms ook dagen dat ik haar heel weinig voel of maar heel zachtjes af en toe per dag.. Maar al controles gehad tussendoor en alles is helemaal prima, als ik dit zo lees zou ik me geen zorgen maken 💕 maar je VK bellen kan natuurlijk nooit kwaad, scheeld weer stress..

6 jaar geleden

Ik heb hetzelfde. Voel de kleine al vanaf week 16 (nu 23.5 wk)alleen nu wat minder vaak, wat me soms onzeker maakt. Schijnt volgens VK inderdaad "normaal" te zijn voor deze periode.. m'n moeder zei vandaag nog dat ik maar van de rust nog moest genieten 🙊

6 jaar geleden

Ik heb het zelfde word er echt ongerust van . Zeker omdat ik nog tot 31 weken moet wachten voor echo

6 jaar geleden

Had ik ook maar de verloskundige gaf ook aan dat vanaf week 27 je het kindje elke dag wel duidelijk moet voelen. Nu (daarvoor) kan 't nog heel erg wisselen per dag! Maar gezien je de verloskundige altijd mag bellen is 't voor je eigen gemoedstoestand wel fijn haar morgen even te bellen!

6 jaar geleden

Ik had vorige week precies hetzelfde! Mijn verloskundige gebeld en omdat ik ook buikpijn had mocht ik langskomen. Ze was naar boven gaan liggen, hartje ook gehoord en alles was goed 🥰

6 jaar geleden

Herkenbaar hoor. Zelf ook 24 weken nu. Afgelopen 2 dagen heb ik haar amper gevoeld. Heel onzeker gevoel bij maar ze heeft vandaag weer alles ingehaald hoor haha. Ze is vandaag amper rustig geweest. Altijd vk bellen als je echt te onzeker bent. Die stress is ook niks

6 jaar geleden

Ik herken je verhaal helemaal! Ik had dit afgelopen weekend ook en maakte me daardoor ook wat zorgen. Ik twijfelde maandagochtend om de vk te bellen totdat hij ineens weer héél erg druk begon te bewegen. Ik weet niet wat hij voor acrobatische act heeft opgevoerd maar hij is vervolgens de hele dag onwijs actief geweest. Maar als je twijfelt en er geen goed gevoel bij hebt sowieso altijd de VK bellen! Dan kan zij je wellicht gerust stellen.

6 jaar geleden

Super, thanks voor alle reacties ladies, kan vanavond iig alweer wat lekkerder slapen🤗

6 jaar geleden

Precies hetzelfde gehad vorige week. Ze was zo actief en ineens twee dagen lang heel stil. Vanwege antibiotica die ik innam maakte ik mij toch ongerust en heb ik vk gebeld. Kon zelfde dag nog langskomen. Alles was goed. Schijnt normaal te zijn tot een week of 28. Ze is nu weer erg actief.

6 jaar geleden

Ik voelde haar met week 18 duidelijk en elke dag. ben nu 24+4 en vorige week had ik echt 3 a 4 dagen dat ik haar zooo weinig tot niet voelde. Ja soms heel ver weg, diep binnen in een plof. Vk geweest niks ad hand. Maar ineens nu sinds 2 dagen wooow ze haalt alles in. Is non stop bezig 😅 Ze draaien ook nog he, ze lag toen ineens met rug weer naar mn buik. Nu weer rug naar mijn rug daarom voel ik dr weer zo goed. Vanaf week 28 geloof ik MOET je de baby elke dag voelen. Maar bellen kan en mag altijd.

6 jaar geleden

Hier ook heel herkenbaar, van week 18 tot 22 voelde ik haar veel meer! Echt een paar dagen bijna niets gevoeld, maar voel haar nu weer regelmatig! Niet direct reden tot zorg dus😁

6 jaar geleden

Heb ik ook gehad. Vorige week was ze heel rustig en zat ik savonds echt te wachten op een schopje die maar niet kwam. Daar heb ik me echt zorgen over gemaakt. Maar inmiddels is ze weer heel actief.

6 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde! Al een paar dagen het idee dat ze veel rustiger is en minder krachtig schopt. Wilde ook even de vk bellen maar als ik dit zo lees misschien toch geen reden tot ongerustheid, ook voel ik dr langzaam weer meer bewegen. Lijkt inderdaad wel even een “fase”.

6 jaar geleden

Reactie op rmvdg

Ik heb precies hetzelfde! Al een paar dagen het idee dat ze veel rustiger i ...
Gewoon bellen hoor! Als t je niet lekker zit! Je kan beter een keer teveel bellen dan te weinig.

6 jaar geleden

Reactie op alma29

Gewoon bellen hoor! Als t je niet lekker zit! Je kan beter een keer teveel ...
Dat is ook zeker waar! Ik zie nu ondertussen weer m’n buik volop bewegen dus voor nu ben ik weer even gerustgesteld haha!

6 jaar geleden

Had toevallig hetzelfde, ligt aan de positie van de baby , als je de baby maar voelt dan is het goed!

6 jaar geleden

Ik merk hier als ze zich heeft gedraaid.. met haar beentjes omlaag en hoofdje omhoog “stuit” dus.. dat ik haar minder hard voel dan als ze met hoofd naar beneden en benen omhoog ligt.. Ze kunnen nog heel veel draaien en als het kindje bijv nu tegen je placenta aan schopt, voel je het minder.. maar als je ongerust bent idd altijd bellen.. doe ik ook😘

6 jaar geleden

Reactie op Liseee

Ik merk hier als ze zich heeft gedraaid.. met haar beentjes omlaag en hoofd ...
Misschien stomme vraag, maar hoe voel jij dat ze anders ligt? Ik heb namelijk geen idee hoe en waar ze precies ligt en hoe ik dat kan voelen..