805 Reacties

4 jaar geleden

Omdat mijn zoontje extreem prematuur is geboren.
Oh echt? Die van mij ook, met 27 weken, hoeveel die van jou? Krijg je dan automatisch zo’n controle? Loop jij ook in ziekenhuis voor controle? En wat was de reden van de vroeggeboorte?

4 jaar geleden

Reactie op L e o n i e

Oh echt? Die van mij ook, met 27 weken, hoeveel die van jou? Krijg je dan a ...
Ik ben met 28.2 weken bevallen. Ja ik loop nu in het ziekenhuis en dan doen ze dit standaard bij vroeggeboorten zonder reden (in dit ziekenhuis). Vanaf 16 weken krijg ik progesteron. Er is nooit een reden gevonden, mijn vliezen braken spontaan. Bij jouw wel een reden gevonden? Alles nu wel goed met je kindje?

4 jaar geleden

Ik ben met 28.2 weken bevallen. Ja ik loop nu in het ziekenhuis en dan doe ...
Oh ook echt vroeg zeg! Hoe oud is jouw zoontje ondertussen? En hoe gaat het met hem? En welk ziekenhuis ben jij bevallen? Oke, fijn dat je progesteron krijgt, weet je dat er iniedergeval iets geprobeerd wordt om tegen te houden. Spannend he? Hier vloeide ik de hele zwangerschap, en konden geen reden vinden. Al paar keer vanaf 24 wk in ziekenhuis gelegen met dreigende vroeggeboorte. Met 27 wk niet meer tegen te houden. Uiteindelijk met spoedkeizersnede geboren vanwege loslatende placenta, en ik had achteraf dus een afwijkende placenta ook. Loop nu nog verloskundige, moet over 2 weken naar de gynaecoloog om dit te checken, en dan kijken hoe het nu is en of ik normaal kan bevallen. Gelukkig doet hij het heel goed, aan het begin werkten zn darmpjes nog niet goed en waren ze bang voor hirchsprong. Gelukkig niet het geval. En hij heeft heel minimaal een wigschedel, maar dit heeft niet met zn vroeggeboorte te maken, en hoeft hij gelukkig niet aan geopereerd!

4 jaar geleden

Reactie op L e o n i e

Oh ook echt vroeg zeg! Hoe oud is jouw zoontje ondertussen? En hoe gaat het ...
Mijn zoontje is net 2 geworden. Hij had aan het begin ook veel darmproblemen en ze dachten aan NEC. Ze hebben hem geopereerd op 32 weken en toen bleek dat ipv NEC hij een verdraaiing van zn darm had met al reeds een stukje afgestorven. 4 weken later nogmaals geopereerd omdat op de naad van de aansluiting zoveel litteken weefsel was ontstaan dat er niets meer door de darm heen kon. Daarna is hij gelukkig goed en snel opgeknapt. Hij heeft wel een hersenbloeding gehad bij de geboorte maar dat is gelukkig goed opgelost. Wij merken tot op heden niets aan hem en hij komt goed mee met andere 2-jarige kinderen gelukkig. Ik was bevallen in het LUMC en we zijn na een week overgeplaatst naar het Sophia kinderziekenhuis vanwege zn darmen. Ik vind het nu zeker zeker spannend en kijk ook echt wel op tegen de tijd dat ik zo rond de 28 weken ben. Ik hoop dat ik dit keer veel verder mag komen. En jij waar ben jij bevallen?

4 jaar geleden

Hello world, even zwaaien! 😍 Dit was met 11 weken, nu inmiddels voorbij de 12 🙏❤ . Probeer er echt van te genieten ondanks het ook allemaal nog zooo pril is! #nualbezorgdemoeder 🤭