11 Reacties

5 jaar geleden

Vaak blijft die wel maar komt er een ochtend en een einde middag slaapje

5 jaar geleden

Ik vraag me dit ook af! Hij heeft een iets langere wakkertijd als voorheen maar nog net niet lang genoeg om van de middagslaap door te trekken naar de avond.. maar eigenlijk ook niet de moeite hem een half uur a drie kwartier te laten slapen eind van de middag.. hoe pakken jullie dit aan?

5 jaar geleden

Hier sliep onze dochter voorheen na de 1e voeding een uur. 08.00-09.00 dan van 11.00-13.00 en van 15.30-16.30. Tegenwoordig wil de het eersye slaapje niet meer. En slaapt ze om 10.30 ipv 11.00

5 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Vaak blijft die wel maar komt er een ochtend en een einde middag slaapje
Heb juist gelezen dat het laatste slaapje vaak de eerste is die eraf gaat

5 jaar geleden

Ik dacht rond de 7 脿 8 maanden?

5 jaar geleden

Onze dochter slaapt meestal nog 4keer馃檲 ze doet 3 hele korte dutjes en 1 lange. Haar wakkertijd is nog steeds meestal max 1,5uur

5 jaar geleden

Het einde middag slaapje gaat er meestal rond de 8 maanden vanaf .. Mijn tweeling is bijna 7 maanden en ik merk een natuurlijke verschuiving van de dutjes doordat ze een steeds langere wakkertijd hebben en nu zo鈥檔 2.5 uur wakker zijn .. Dit is ongeveer hoe 鈥榯 nu is: - Om 07.00 uur opstaan (soms is 茅茅n van de twee al even wakker en ligt gezellig te kletsen in z鈥檔 bedje) - Rond 09.00/09.30 een dut van 1/1.5 uur - Rond 12.30/13.00 een dut van zo鈥檔 2 uur - Ik ga elke dag wandelen rond 16.00 uur .. Ze slapen dan nog 30/45 minuten in de wagen - Rond 18.30/19.00 naar bed Als ze op de 3 uur wakkertijd zitten verschuiven de ochtend- en middagdut en vervalt de laatste dut 馃檪 ..

5 jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt wanneer ze moe is, dan leg ik haar in haar bedje. Vaak is dat einde van de ochtend begin middag en dan om 19.30 weer tot de volgende ochtend. Ze slaapt smiddags maar een uurtje of 2 en als ze dat niet doet heb ik een dag dat ze Alleen maar hazen slaapjes heeft van 10 min ofzo. Wat ik mij wel afvraagt is of er meer kindjes al proberen te klimmen in bedje. Ze trekt zich graag op en rolt het hele bedje door. Ze is nu 5,5 maanden

5 jaar geleden

Heb juist gelezen dat het laatste slaapje vaak de eerste is die eraf gaat
Ja is maar net hoe je het ziet natuurlijk, alles verschuift. Maar bij ons sliep de oudste op den duur van 10-12 ofzoiets en dan om 15.00 weer een 2e dutje. Ligt er ook aan hoelang je kleine sochtends slaapt. Hier starten we de dag vaak om 7.00 hooguit half 8, mijn oudste kon sochtends nooit heel lang wakker blijven en deed daarom sochtends en eind van de middag een dutje. 3-3-3 wakkertijden zeg maar.

5 jaar geleden

Reactie op Sam_94

Mijn dochtertje slaapt wanneer ze moe is, dan leg ik haar in haar bedje. Va ...
Met 5.5 mnd al optrekken en klimmen? 馃檧 Hier bijna 7 mnd en dat gaan ze voorlopig nog echt niet doen geloof ik ..

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde... ondanks twee korte (45 -60 min) dutjes, wil hij smiddags vaak zijn laatste slaapje niet doen. Nadeel is dat hij redelijk vroeg naar bed gaat rond 18.30 en rond 6.00 weer opstaat馃檭 Rond 8.30-9.00 eerste slaapje Tussen 11.30-12.30tweede slaapje Tussen 15.00-16.00 laatste slaapje (niet altijd dus)