66 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb tot 6 weken niets gevoeld, sinds de 6e week misselijk met vlagen en vanmorgen overgegeven dus denk dat het nu pas begint..

4 jaar geleden

Hoi hoi, Ik ben maar 1,5 week heel licht misselijk geweest. Vanaf 6,5 week ongeveer. En was t maar zo makkelijk dat je het er zo uit kon persen🙈 Ik snap zeker je onzekerheid, vooral zolang je, je kindje nog niet voelt. Wanneer is je eerste echo? Dat geeft al een stukje meer zekerheid. Komt allemaal goed! Hele fijne zwangerschap gewenst! Groetjes, Mandy

4 jaar geleden

Haaai! Ik ben nu 4+3! Ook eerste kindje. En ik had na de bevruchting al klachten. Ik voelde me vreselijk, heel misselijk, moe en koud. Dat is bij mij nog steeds zo. En mn borsten zijn extreem gevoelig en mn zijn is zoooo opgezet door mn darmen.

4 jaar geleden

Ik ben nu 5 weken zwanger. Heftige menstruatie pijnen gehad in week 4, nu af en toe lichte krampjes. Wel last van obstipatie, ga vaak na de wc en dan lukt het soms ook niet😅 hoort erbij

4 jaar geleden

Haaai! Ik ben nu 4+3! Ook eerste kindje. En ik had na de bevruchting al kla ...
Dat koud heb ik ook😱 dacht dat het aan mij lag had het voor me nod al ontzettend koud ook al stond de verwarming op maximaal

4 jaar geleden

Afgelopen donderdag na 2/3 dagen lichte misselijkheid en menstruatie krampen (ook al kwam de menstruatie niet) een test gedaan, sindsdien weten we dat ik ongeveer 4, 5 weken zwanger ben. Nog steeds last van krampen en vooral een opgeblazen gevoel wat gepaard gaat met onrustige darmen.. overigens geen pijnlijke borsten. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

4 jaar geleden

Van harte gefeliciteerd en wat een mazzel dat het zo snel is gegaan! Mijn misselijkheid en vermoeidheid is nu op zn heftigst(7wkn) en begon de dag na mijn test.. (5wkn) krampjes blijven wel aanhouden maar is goed te doen en het hoort er nou eenmaal bij! Stoelgang is nogal wisselend, de ene keer geen probleem de andere dag pijnlijk en hard. Probeer het niet te forceren!

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca1111

Dat koud heb ik ook😱 dacht dat het aan mij lag had het voor me nod al ontz ...
Dat komt door de daling van je bloeddruk. Volkomen normaal maar super iritant!

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca1111

Dat koud heb ik ook😱 dacht dat het aan mij lag had het voor me nod al ontz ...
Omg ik lig dus ook met 2 dekens in bed van de kou!

4 jaar geleden

Reactie op Mandy1201

Hoi hoi, Ik ben maar 1,5 week heel licht misselijk geweest. Vanaf 6,5 week ...
Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen allemaal! Ik moet de 1e echo nog plannen. We zijn er gisteren achter gekomen dus deze week zullen we eens gaan bellen denk ik. Maar mijn schoonzus (de zus van mijn vriend) heeft haar eigen verloskundige praktijk, dus we willen haar graag verrassen via een collega van haar, even goed uitzoeken wanneer mijn schoonzus niet aan het werk is dus zodat we kunnen bellen☺️

4 jaar geleden

Reactie op Rebecca1111

Dat koud heb ik ook😱 dacht dat het aan mij lag had het voor me nod al ontz ...
Haha gek he! Mn verloskundige zei dat dat normaal is. De ene voelt helemaal niks en de andere voelt alles 😂

4 jaar geleden

Ik ben nu ook ongeveer 4 weken zwanger van ons eerste kindje. Ook meteen de eerste ronde raak. We zijn nog in shock maar wel ontzettend blij dat ons dit gegeven is zo snel al. Hier heb ik veel last van darmen. Winderig opgezwollen gevoel krampen af en toe. Best wel pijnlijk. Soms diarree en soms helemaal niet kunnen. Echt vervelend. Ook last van rugpijn. Moe en vaak koud. Misselijk ben ik eigenlijk nog niet. morgen ga ik bellen naar vk praktijk voor de eerste echo.. spannende tijd!

4 jaar geleden

Hee, zo leuk om te lezen dat jullie met dezelfde gedachtes en dingen worstelen als dat ik doe. Ben nu 5 weken zwanger van de eerste (ook raak na de 1e 2 maanden) en ben elke ochtend weer bang dat ik toch niet zwanger ben. Ook last van de kou en totaal geen honger. Voor de rest alleen last van gevoelige borsten. En voor het eerst in mn leven moet ik bijna elke dag nummer 2. (Lees gewoonlijk is mijn stoelgang 1x in de 3 dagen) Maar moet wel om mezelf lachen wat gedachten allemaal met je kunnen doen. Haha

4 jaar geleden

Naast allerlei andere kwaaltjes ook last van obstipatie afgewisseld met zachte ontlasting inderdaad. Hoort erbij💜 Btw Ga alsjeblieft niet persen! Kun je aambeien van krijgen meid en geloof me dat wil je niet... Ik heb het ooit gehad (omdat ik hard ging persen) toen kon ik lange tijd niet normaal zitten ik kon alleen op me zij liggen zeg maar. Toen heb ik een opblaasbare donut zitkussen gehaald, m'n achterwerk viel in het gat zeg maar. Samen met speciale aambeien zalf was ik er uiteindelijk na een paar weken vanaf. En enkele gevallen gaat het niet weg dan moeten ze het wegsnijden. Dus voorkomen is beter dan genezen zal ik maar zeggen. Blijf op de wc rechtop met je rug recht (of zelfs iets naar achteren) zitten. Blijf gewoon een tijdje zitten lees een blad of ga op je mobiel /tablet en als je ontspant vind het uiteindelijk zn weg naar buiten🍀 Verder zijn er ook veel tips op internet te vinden. Geniet van je zwangerschap! 💖

4 jaar geleden

Haaai! Ik ben nu 4+3! Ook eerste kindje. En ik had na de bevruchting al kla ...
Hier exact het zelfde ik zit nu op een kussen tegen de verwarming aan met een emmer naast me......( we moeten er wat voor over hebben)😱😅

4 jaar geleden

Ik heb ook dagen gehad dat ik letterlijk een uur op de wc zat.. ik voelde dat ik moest maar het lukte gewoon niet.. Maar ik wist niet dat ik zwanger was, en heb een darmziekte dus dacht het zal wel daar aan liggen.. Maar nu weet ik waar het echt vandaan komt

4 jaar geleden

Oh, dat persen herken ik heel erg ja! En ik ook met eten, als je wat meer gegeten hebt, dan denk je ook....voel ik nog wel wat? Of heb ik zo veel gegeten dat het mis gaat? Echt hele rare, stomme angsten voor je gevoel hè?

4 jaar geleden

Zo herkenbaar allemaal. Ik heb ook best veel last van obstipatie en is soms best pijnlijk. Ga morgen de huisarts vragen of ze daar wat voor heeft.. 🙏🏼

4 jaar geleden

Ook erg last gehad van mijn darmen. Heb contact gehad met de huisarts en nu forlax gekregen. Nu gelukkig geen nachtelijke avontuurtjes naar het toilet van de buikkrampen.

4 jaar geleden

Hii allemaal, Blij jullie reacties te kunnen lezen. Proficiat aan alle toekomstige mama's en papa's !! Ik ben nu ongeveer 6 weken ver en zo zenuwachtig als iets voor mijn eerste echo (7 februari) Van kwaaltjes valt het nog mee: misselijk met vlagen, emotioneel met momenten, verandering van stoelgang,.. Het meeste last heb ik met vermoeidheid. Voor mijn job doe ik een volcontinue systeem dus heb ik nooit echt last gehad van slaap te korten of vermoeidheid maar nu met ons klein wondertje opkomst is dat wel enorm veranderd. Groetjes, Laura