61 Reacties

5 jaar geleden

Hai! Onze dochter is bijna 7 weken en krijgt 120cc per keer.. meestal tussen de 5 a 7 keer per 24 uur krijgt ze voeding. Meestal laatste voeding tussen 22.00 en 00.00 en dan wanneer ze weer komt.. vaak pas vroeg in de ochtend en soms zelfs wanneer we haar maar na 7 uur slaap wakker maken..

5 jaar geleden

Dat ligt aan haar gewicht! Ze moet per kilo 150ml krijgen. Dus stel ze is 4 kilo, dan 600ml verdeeld over de 7 flessen die je geeft. Dus dat is 85ml per fles. Dan zit je met 90ml goed.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Bieden 120 aan. Meestal drinkt ze 100/110. Snachts bieden we maar 90 aan, meestal drinkt ze 60 cc. Onze dame drinkt sochtends altijd minder. Klinkt dit voor meer bekend? Donderdag is ze 7 weken oud

5 jaar geleden

Hi, Mijn zoontje is aanstaande dinsdag 7 weken oud en hij drinkt 120 cc per keer, ik voed alleen op verzoek en dat is om de 2 a 3 uur

5 jaar geleden

Mijn zoon is 6wkn en weegt 5kg, hij krijgt tijdens de nacht 90cc, overdag 5x 120cc en de laatste voeding 140cc Maar het ligt idd voornamelijk aan het gewicht, als de groeicurve goed volgens schema loopt. Anders geeft het cb wel aan dat hij/zij meer moet eten

5 jaar geleden

Ik denk dat het afhangt van het gewicht en niet de leeftijd. Mijn kleine meid was te vroeg geboren. Woog laatst op 5 weken en enkele dagen 3kg600 en krijgt 90ml om 00h, 90ml om 4h (soms 5h), 90ml om 9h, 90ml om 12h, 90ml 15h, 90ml om 18h, 90ml om 21h. Toen we eens meer als 90 gaven moest ze overgeven... Ze komt steeds bij dus 90ml is genoeg voor haar.

5 jaar geleden

Mijn zoon krijgt overdag 5 voedingen van 120 cc hij was 2 weken geleden bijna 4 kilo

5 jaar geleden

Zoontje is 5,5 week en drinkt tussen de 140cc - 180cc. Voeden afgekolfde bv op verzoek

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 5,5 week en krijgt 6x 120cc hij weegt nu iets meer dan 4 kilo

5 jaar geleden

Reactie op Jessy1997

Bieden 120 aan. Meestal drinkt ze 100/110. Snachts bieden we maar 90 aan, m ...
Onze dochter drinkt snachts ook meestal maar een halve fles ! Dit schijnt alleen maar goed te zijn ,en betekend dat ze de nachtfles straks niet meer nodig heb. Mijn meisje is ook 7 weken.

5 jaar geleden

Ons zoontje is 8w en drinkt overdag 6x150 en snachts 2x120 weegt nu 4kg600

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 11 weken en weegt 5 kilo maar is met 33 weken geboren dus in het ziekenhuis rekenen ze dat ie nu onofficieel 4 weken is. Zijn voeding verschilt heel erg. Probeer nu elke keer 120 aan te bieden

5 jaar geleden

Reactie op Kids2

Ons zoontje is 8w en drinkt overdag 6x150 en snachts 2x120 weegt nu 4kg600
8x per dag nog ja ? Hier een dochter van 8 weken oud en 6x per dag waarvan 1 's nachts en die 90 de rest 120, maar misschien is ze toe aan ophogen naar 150 als ontbijt en voor het slapen gaan

5 jaar geleden

Hier 7 weken, 6 voedingen houd uit zichzelf altijd bij 135/140 op, dan heeft ze genoeg en zit ze vol. Ze was 3 weken geleden 3,93 kilo. Pas volgende week nieuwe weging.

5 jaar geleden

Even het gewicht van je kindje × 150 : door het aantal voedingen dat ze krijgt dan heb je je antwoord.

5 jaar geleden

Wij zitten op 7 voedingen en soms zelfs nog 8 bij een "slechte" nacht. Hij drinkt sinds kort (ook 5 weken) soms al 150cc. Maar wij zitten op de pepti voeding en het lijkt alsof hij daar niet verzadigd door wordt. Vandaar dus ook nog vaak elke 3uur! Wij gaan vrijdag naar de kinderarts om dit te bespreken. Meer ervaringen met pepti en meer drinken?

5 jaar geleden

Mijn dochter drinkt zon 5-7 x per dag en 120cc per keer. Ze is een maandje oud. Het is gewoon verschillend bij iedereen. De mijne was nog zo onrustig na een flesje van 90cc dus eentje meer gemaakt en niks aan de hand. Mn dochter had echt opstart problemen qua gewicht en gaat nu als een malle. Herken de signalen van je kind dan gaat het goed. Je weet het zelf het beste!

5 jaar geleden

5 x per dag tussen de 150 en de 180!

5 jaar geleden

Dochtertje is vandaag 6 weken oud, krijgt 6x zo’n 165 ml (soms drinkt ze het op, soms blijft er 30ml over) Dit is alleen overdag, snachts slaapt ze door en krijgt ze dus geen voeding

5 jaar geleden

Kinderarts kijkt naar het gewichtx150 is ml per dag