Advies

LilaM89
2 maanden geleden
Volgen
Ik ben echt een papa's kindje.. altijd al geweest.. maar mijn vader is een zwart wit denker, als iemand niet denkt zoals hij, is het jammer maar helaas. Geen gesprek meer mogelijk en hij laat je dan het liefst links liggen. Het is ook niet iemand die snel emoties toont. Die zijn er niet zegt hij.. Maar goed dat is die kant van hem, die vind ik lastig maar het blijft je vader en ik hou van hem en ik mis hem.. mega! Sinds anderhalf jaar hebben we geen contact meer. Hij heeft ruzie met zijn zus, en voor mijn verjaardag heb ik zowel haar als hem uitgenodigd en dat heb ik hem toen ook eerlijk gezegd. Hij zou er nog over nadenken zei hij. Ik vertelde hem dat het goed was, maar dat ik hoopte dat hij wel snapt dat ik niet in een ruzie ga kiezen waar ik niks mee te maken heb. Dat heb ik 1 keer voor hem gedaan en daar heb ik van geleerd want ik was de boeman. Sindsdien, als ik ergens niets mee te maken heb, houd ik me er buiten. Op mijn verjaardag heb ik niks van hem gehoord. Toen ik hem belde nam hij niet op, uiteindelijk heeft hij aan het eind vd dag teruggebeld en te kennen gegeven dat als ik niet voor hem kies, hij geen contact meer wilt. Dat deed en doet nog steeds zeer! Ik heb nadien meerdere pogingen gedaan om te praten, je hoeft het immers niet altijd met elkaar eens te zijn toch maar je kan elkaar wel proberen te begrijpen.. Toen mijn dochter geboren was, heb ik ze wel een kaart gestuurd maar ook dat zonder reactie. Toen ik zijn vrouw om uitleg vroeg kreeg ik als antwoord dat ze wel een kaart had liggen maar niet de indruk wilde wekken dat alles vergeten was... uiteindelijk zijn we anderhalf jaar verder en het is nog steeds niks. Ik ben zwanger van ons tweede kindje en ook dat weet hij niet, ook zijn gezin niet.. Aan de ene kant is het goed zo, houd ik mezelf voor maar zeker nu met al die hormonen speelt het wel weer even op en ben ik erg verdrietig :( Wat zouden jullie doen?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
7 reacties
Robink-24
2 maanden geleden
Jeetje vrouw, wat een verhaal zeg. Ik snap heel goed dat dat je veel pijn doet. Wat mij geholpen heeft in het verleden is met iemand praten. Toen is mij duidelijk gemaakt dat ik het een plekje moest geven. En dat is mijn advies voor jou dus ook! Iemand die niet een deel van jou leven wil zijn kun je ook niet dwingen helaas.. heel veel sterkte ❤❤❤
  • Rapporteren
Ladyv4
2 maanden geleden
Allereerst sorry voor je dat je hierdoor heen moet gaan. Ik kan natuurlijk alleen maar aangeven wat ik zou doen in jouw situatie, maar jij moet je goed voelen bij wat je doet. Ik zou zelf alleen een geboorte kaartje sturen dan heb je aan jezelf niets te wijten. Meer contact dan dat zou ik niet doen. Ik ben bang dat het gedrag van je vader toxic is en hij zal zelf ermee moeten omgaan, bedenk dat je alles eraan gedaan hebt wat je kunt doen. Laat het van zijn kant komen. Nogmaals heel veel sterkte hiermee
  • Rapporteren
LilaM89
2 maanden geleden
Reactie op Robink-24
Jeetje vrouw, wat een verhaal zeg. Ik snap heel goed dat dat je veel pijn doet. Wat mij geholpen heeft in het verleden is met iemand praten. Toen is mij duidelijk gemaakt dat ik het een plekje moest geven. En dat is mijn advies voor jou dus ook! Iemand die niet een deel van jou leven wil zijn kun je ook niet dwingen helaas.. heel veel sterkte ❤❤❤
Dat is ook zeker waar! Meestal kan ik me dat ook wel bedenken.. en ik had dat van iedereen zeg maar kunnen handelen maar deze vind ik zo verrot lastig!
  • Rapporteren
LilaM89
2 maanden geleden
Reactie op Ladyv4
Allereerst sorry voor je dat je hierdoor heen moet gaan. Ik kan natuurlijk alleen maar aangeven wat ik zou doen in jouw situatie, maar jij moet je goed voelen bij wat je doet. Ik zou zelf alleen een geboorte kaartje sturen dan heb je aan jezelf niets te wijten. Meer contact dan dat zou ik niet doen. Ik ben bang dat het gedrag van je vader toxic is en hij zal zelf ermee moeten omgaan, bedenk dat je alles eraan gedaan hebt wat je kunt doen. Laat het van zijn kant komen. Nogmaals heel veel sterkte hiermee
Is ook zo.. maar dacht, misschien zie ik iets over het hoofd waardoor ik zijn kant ook kan begrijpen ofzo, ik weet het niet 😁 De grap is dat ik laatst via een andere zus het verwijt krijg dat hij geen kans krijgt om opa te zijn en dan denk ik wtf.. Maar idd.. straks opnieuw een geboortekaartje sturen en meer kan ik niet doen ben ik bang.. Ik hoop gewoon dat hij ooit nog eens het licht gaat zien..
  • Rapporteren
Ladyv4
2 maanden geleden
Reactie op LilaM89
Is ook zo.. maar dacht, misschien zie ik iets over het hoofd waardoor ik zijn kant ook kan begrijpen ofzo, ik weet het niet 😁 De grap is dat ik laatst via een andere zus het verwijt krijg dat hij geen kans krijgt om opa te zijn en dan denk ik wtf.. Maar idd.. straks opnieuw een geboortekaartje sturen en meer kan ik niet doen ben ik bang.. Ik hoop gewoon dat hij ooit nog eens het licht gaat zien..
Wow dat een zus jou iets verwijt, daarop kan ik alleen zeggen probeer er niet na te luisteren want jij en alleen jij (en je partner natuurlijk :p) weet wat je geprobeerd hebt. Als je ergens mee zit en je wilt erover praten wij zijn er altijd voor je ❤
  • Rapporteren
Dorus87
2 maanden geleden
Ik vind het pure chantage van je vader... zo zie je maar dat de liefde van een vader voorwaardelijk is. Mijn advies.. houd de eer aan jezelf. Stuur wel een kaartje maar verder ook niet. Zijn dwarse kop zijn keus. Als hij geen opa wil zijn, prima! Voor hem is er vast een ander die dat wel wil! En ik snap dat het pijn doet. Maar soms kun je de keus van je ouder(s) niet begrijpen. En in dit geval zou ik dat ook niet willen. Sterkte en fijne zwangerschap gewenst.
  • Rapporteren
Gouds
2 maanden geleden
Wauw vind dit echt vervelend voor jou! Mijn ouders zijn ook gescheiden, ook weinig contact met de vader. Weet hoe het is. Maar dit komt voor jou extra hard aan! Doe wat je goed bij voelt! Je bent gedaan wat je kon doen, door toch contact met hem op te nemen of kaartje gestuurd. Je kan ook een brief schrijven en vertellen wat je dwars zit en dat je hem mist.
  • Rapporteren