7 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, mijn zoontje van 11 maanden heeft het zelfde. Kan nog zeker 3 jaar duren tot het helemaal bijgetrokken is. Het is niet zeker of het helemaal recht wordt, maar het wordt zeker wel beter hebben ze mij vertelt. :)

4 jaar geleden

Hier ook een afgeplat hoofdje onstaan in de 1e 4 weken. Zijn hoofd is een aantal keer opgemeten om te kijken hoe erg erg afplatting was. Dit is idd pas rond 5 jaar bijna niet meer te zien. Mijn zoontje is bijna 1 jaar en nog aardig kaal dus je ziet het nog goed helaas. Volgens de fysio zou het allemaal recht trekken en rond zijn 5e verjaardag niet meer zichtbaar zijn. Duurt helaas nog even, het gebeurt me bij de 2e in elk geval niet meer!! Heb me wel echt schuldig gevoeld. Maarre zat een blokkade in zijn nek waarvoor ik bij een ostheopaat ben geweest. Het heeft helaas heel erg veel tijd nodig..

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook een afgeplat hoofdje aan de achterkant omdat ze tot vrij laat niet op haar buik wilde liggen. Sinds ze het buik liggen wél wilt slaapt ze ook alleen nog maar op haar buik en is haar hoofd een stuk minder plat dan dat het was, maar vooralsnog zie je het wel vanaf de zijkant. Ik maak me er niet zo druk om, ik heb nog nooit een kindje gezien die dit op latere leeftijd als nog had dus het zal geheid wel goed komen :)

4 jaar geleden

Hoi, ik kan je gerust stellen. Onze oudste had het ook heel erg. Hij is nu 3 en zie dat zijn schedel weer helemaal mooi rond groeit. Het duurt dus zeker langer.. ik was er ook heel bang voor. Onze jongste had het in mindere mate en was na 1x osteopathie van zn voorkeurshouding af, bij hem groeit het nu al weer goed. Ik denk dat het ook uitmaakt hoe snel het hoofdje groeit.

4 jaar geleden

Ik wil jullie allemaal als eerste een groot hartje sturen ❤ Want inderdaad wat voelen we dan ons soort van falen! Ik lees jullie berichten en laat er stiekem een traan om. Onze zoon nu ook bijna 11 maanden had t echt extreem die voorkeurshouding. En dus ook die schuin afgeplat hoofd. Fysio, Osteopaath, CB, oefeningen en hulp middelen. Niets was gepast voor hem of baatte voldoende. En dit wil je inderdaad niet voor je kind. Bij ons was t zo erg. Dat hij een redressie helmpje heeft op het moment. Om het hoofd proberen ronder te krijgen. Deze behandeling kan hij tot ongeveer het jaar doen. Want daarna zijn zn platen aan elkaar vergroeid. Hij draagt nu 23u per dag een helmpje. Ieder kijkt je aan of hij ziek is en besmettelijk is. Of de mensen die wel vragen wat t is, en je t uitlegd zeggen vaak. ' oww dat was bij onze kleine ook, maar wij waren er op tijd bij! (Wij ook met maand wekelijks fysio en 6 keer naar ostepaath geweest hoopte we) Of dat mensen zeggen. ' wij hadden dit dit en dit gedaan en toen was t over. ' Jaaaa wij al die 100 dingen ook en nog 200 meer! Schreeuw ik dan van binnen. Het lijkt nu wel al verbetering op hebben geleverd. Dus hebben al wel wat behaald. Maar inderdaad de jaren moeten er voor zorgen dat zijn hoofd zelf verbeterd. Hoop vooral dat hij er niet mee gepest gaat worden of hij er zelf last van ervaart. Van t helmpje nu heeft hij in ieder geval geen last. Alleen wij veel zorgen omdat t toch wel intensief traject is. Ps: ik vraag me af of de afplatting andere mensen t ook zo opvalt als wij t zien over ons kind.

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Zo te horen is er nog hoop, dan ga ik er vanuit dat het uiteindelijk goed komt over een paar jaar!!

4 jaar geleden

Bij ons heeft de Fysio gezegd dat het schedeltje t/m 12 jaar nog veranderd. Dus jullie hebben nog effe 😊