7 Reacties

4 jaar geleden

Same here wat ik deed was pindakaad met pasta samen op brood en steeds minder pindakaas en meer pasta.....nu eet ie pasta broodjes alsof zn leven er vanaf hangt🤣

4 jaar geleden

Ook pasta geprobeert? Mijn dochter at ook alleen maar pindakaas, maar nu alleen nog maar pasta. Weet je waarom ze op het kdv geen pindakaas geven? Anders een boterham met pindakaas smeren en meegeven in een broodtrommel?

4 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn zoontje heeft hetzelfde! Maar wat is het probleem als het 100% pindakaas is? Is alleen maar heel gezond toch. Snap dan ook niet waarom ze dat op het dagverblijf niet willen geven? Wat geven ze daar dan op brood? Zoveel gezond broodbeleg is er toch helemaal niet?

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, maar dan alleen met zuivelspread. Wij hebben het geluk dat ze dat dan we geven op het kdv, maar wat ik ook probeer ze haalt het uit haar mond en gooit het op de grond of spuugt het gewoon uit. Maar het vreemde is dat ze op het kdv dus wel andere dingen op haar brood eet.. als ik datzelfde ook thuis geef, trekt ze een vies gezicht en gooit het op de grond. Voor jullie is er misschien ook nog een kans dat hij op het kdv dus wel gewoon andere dingen op brood wil eten, zou dat gewoon even afwachten en daarna afstemmen met de leidsters wat handig is.

4 jaar geleden

Heb je al geprobeerd ander beleg op bijv een cracker of rijstwafel te doen? Misschien dat hij dan aan andere smaken kan wennen. Of misschien dubbel beleggen, plakje kaas op de pindakaas en steeds verder de pindakaas afbouwen?

4 jaar geleden

Soms is zien eten van kindjes al voldoende om je kind te laten eten. Onze zoon drinkt bij ons totaal geen ander drinken dan zijn poedermelk ook eet hij sinds kort de korstjes niet meer op. Bij de kdv gaat alles schoon op en schijnt hij gewoon prima thee te drinken 🤷‍♀️ misschien gewoon afwachten wat er te gebeurd?

4 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reacties. Ze willen geen pindakaas geven ivm allergieën en vinden dat gevaarlijk. Als ik iets anders op de pindakaas doe lust hij het ook niet, zelfs het kleinste korreltje hagelslag haalt hij dan uit z’n mond. Ik denk dat ik het inderdaad even afwacht misschien doet hij het op kdv wel.