16 Reacties

5 jaar geleden

Hoelang is ze elke keer wakker?

5 jaar geleden

Ik ben al heel jaloers op jullie door slaap nacht ze maakt 8 a 9 uur en is nog maar drie maanden! #trots. Onze man mopperde eerst ook speentje biedt bij ons uitkomst en op tijd (wakker maar moe) in bed leggen ook. Hij slaapt ook vaak maar 45 min, doet dit wel 2 a 3 keer op een dag. Oh en komt snachts nog vaak, het kan dus ook nog erger :p

5 jaar geleden

Hier zelfde probleem alle tips zijn welkom ook 3 maand oud

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, 3,5 maand en elk slaapje een strijd..

5 jaar geleden

Yep, hier precies hetzelfde! Dochter bijna 13 weken en elk slaapje, overdag of voor de lange nachtslaap is een strijd...alleen s nachts na het voeden gaat ze meestal direct weer slapen.

5 jaar geleden

Reactie op KimStolk

Ik ben al heel jaloers op jullie door slaap nacht ze maakt 8 a 9 uur en is ...
Komt vanzelf, ons ventje sliep de eerste 6 weken zowat niet 's nachts. Overgestapt naar andere voeding en vanaf week 6 slaapt die van 22.00 tot 08.30-09.30 uur.

5 jaar geleden

Ik liet hem 10 min jammeren/huilen, daarna speentje erin en weer weg. Niet oppakken, niet lang blijven. Dit herhaaldelijk ik. De eerste dagen heb ik dit soms wel uren gedaan. Noem het cru, maar de aanhouder wint. Mijn zoontje is nu stil als ik hem in zijn bedje leg. Soms jammert ie even 10 minuutjes, soms hoor ik hem gewoon "spelen", maar ik heb die strijd niet meer. Hij is nu bijna 4 maanden. Sommige zullen dit hard vinden, maar ik heb een lief, vrolijk en tevreden ventje!

5 jaar geleden

Mijn dochter miept (en soms huilt) ze voor het slapen wij geven dan vaak der speen en dan is het vaak snel goed... en bij erge onrust werkt inbakeren ook heel goed en ik had ergens in een andere topic of op een site gelezen dat sommige kindjes mopperen en/of huilen nodig hebben voor het slapen om zo hun prikkels van de dag te verwerken

5 jaar geleden

Mijn zoontje had dat ook heel lang.. heb weinig tips, blijven volhouden. Sinds vorige week gaat ie vrijwel altijd goed slapen. Hooguit paar keer terug voor de speen.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje van 22 weken (gecorrigeerd 15 weken) huilt/moppert ook elke keer als we haar in bed leggen. We leggen haar neer, zingen nog even en gaan dan ook weg. Als we te lang blijven gaat ze vaak alleen maar meer huilen vanwege de prikkels die ze dan van ons krijgt. We denken dat ze het simpelweg even nodig heeft en de tijd die ze huilt wordt ook steeds korter. Deze vooruitgang zien wij in ieder geval al! Wat betreft de korte slaapjes overdag: het schijnt normaal te zijn dat baby’s de slaapcyclus van 45 minuten overdag nog niet altijd heel goed aan elkaar vast kunnen knopen. Mijn dochtertje begint het steeds meer te leren. Wordt ze wel wakker, dan valt ze soms na een paar minuten jengelen in slaap. Gebeurt dit niet, dan ga ik naar haar toe en haal haar even uit bed. Zodra ze weer rustig is leg ik haar weer terug en dan slaapt ze soms toch nog weer een cyclus of zelfs langer! Daarnaast slaapt ze in de puckababy, is het donker op haar kamer en hebben we een white noise apparaatje aanstaan op haar kamer.

5 jaar geleden

Soms speelt inderdaad voeding een rol. Wat ook kan helpen is de osteopaat eens mee laten kijken. En vaak hebben kindjes het nodig om even te jengelen inderdaad. Bij mijn oudste heeft dit ook heel lang geduurd. Na verandering van voeding ging het al stukken beter. En daarna volhouden. Ik ging altijd de was doen. Eerst mocht ik van mezelf niet naar haar toe voordat ik het de handdoeken gevouwen had. Dat breidde ik steeds verder uit. Sokken er bij, ondergoed er bij etc. Klinkt gek, maar gaf wel afleiding☺️. Want trillend voor de babyfoon zitten en denken oohhh ga nou slapen dat helpt ook niet echt haha. Bij de tweede merk ik dat ik er nu wel rustiger in sta. Het is zoals het is. Dat scheelt denk ik ook een hoop. Hij neemt mijn spanning niet over. De oudste ging namelijk altijd veel rustiger slapen bij mijn man. Dus mijn innerlijke onrust speelde ook mee.

5 jaar geleden

Bij ons ook ongeveer zo als we over de wakkertijd van 90 min heengaan of er nog net voor zitten/ als meneer te moe of juist nog net niet moe genoeg is. We kijken naar beiden. Misschien een idee als jullie dat nog niet doen? Verder helpt bij ons een duidelijk slaapritueel en geef ik hem een knuffeltje om mee te spelen tegenwoordig. Daar brabbelt hij dan een beetje tegen en na een tijdje geef ik hem weer zijn speen en leg ik de knuffel onder zijn arm dan valt hij in slaap. Echt spelen vind ik geen goed idee want “bed is om te slapen” maar met een knuffeltje nog wat friemelen en mompelen helpt hem wel om niet gefrustreerd te worden van het in bed liggen en nog niet moe zijn.

5 jaar geleden

Is dat altijd al zo geweest? Of iets van de laatste weken? Onze dochter dronk een aantal wekem beroerd en kon overdag moeilijk slapen en idd ook moeilijk langer slapen. Dit was het sprongetje wat rond de 3 maanden plaats vind. Het heeft 5a 6 weken geduurd maar inmiddels drinkt ze haar flessen weer heerlijk leeg en slaapt overdag 3x 2 tot 3 uren.

5 jaar geleden

Ik noem het vechten tegen z’n slaap. Volgens andere moeders om me heen is dit een natuurlijk iets. Hier is het de ene keer langer dan de andere keer. Boekje lezen helpt wel, soms is het een strijd omdat hij persé wakker wil blijven. Overdag doe ik hooguit een keer of 2 z’n speen terug dat scheelt nog wel eens maar ‘s avonds leggen we hem in bed en soms valt hij gelijk in slaap en soms is het even mopperen maar gaan er niet meer naartoe. Meestal is het nu hooguit een minuut of 5 en dan slaapt hij.

5 jaar geleden

Misschien eerder op bed leggen. Als je baby te laat in bed legt kunnen ze overprikkeld raken en mopperen.

5 jaar geleden

Hier ook zo, zelfs als ik haar voor slaapsignalen en ver voor maximale wakkertijd neerleg. Maar als ik het op tijd doe is het ‘acceptabel’ en raakt ze met ons er bij niet overstuur. Zijn er veel prikkels in de omgeving en js ze te moe word het wel lastiger...