Angst voor reactie werk

chycita
3 maanden geleden
Volgen
Hoi meiden! Ik ben nu 5/6 weekjes zwanger en maak me nogal druk om wat de reactie van mijn werk gaat zijn.. ik werk er pas sinds december en ga ook een opleiding doen van een jaar.. het was in 1 maand raak wat ik niet zo snel verwacht had, maar ontzettend blij mee! Vind het alleen moeilijk te genieten doordat ik me druk maak over mijn werk en wat mijn collega’s van me gaan vinden.. Iemand tips of ervaring?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
13 reacties
Dewydewy
3 maanden geleden
Hey Chycita, ik snap dat je, je druk maakt om de reacties van je collega's. Probeer vooral te genieten van de zwangerschap en je minder druk te maken om de meningen van anderen. Jouw geluk is het belangrijkste!
  • Rapporteren
xLynn
3 maanden geleden
He Chycita, ik zit momenteel in een zelfde aoort situatie. Ik ben 4+4 weken zwanger. Ik werk al 1,5 jaar hij het bedrijf en in september loopt mijn contract af. Nu is mijn situatie zo dat ik sinds november in de ziektewet zit door psychische dingetjes. (Lees; huis afgebrand, twee miskramen enzovoort.) Nu ben ik er dus vorige week achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Ontzettend blij uiteraard, maar ik zit nu al tegen het moment op dat ik het mn baas moet vertellen. Hij heeft vanaf moment een dat ik daar werk al duidelijk gemaakt aan het vrouwelijke personeel dat hij een allergie heeft voor zwangere vrouwen en er is er zelf eentje geweest in het verleden waarvan het contract niet is verlengd door zwangerschap. Dat is uiteraard niet tegen haar gezegd maar iedereen wist wel de reden van het niet verlengen van het contract. Ik zie me over een aantal weken dus al aankomen met mijn ‘ik ben zwanger!’..
  • Rapporteren
xLynn
3 maanden geleden
Oh en daarnaast; mijn collega’s zijn allemaal streng gelovig. Ik daar in tegen niet. Ben dus ook niet getrouwd, en heb dus ook seks gehad voor het huwelijk. Dus ook de reacties van mijn collega’s zie ik tegen op. Ik snap je echt zo ontzettend goed meis
  • Rapporteren
chycita
3 maanden geleden
Reactie op xLynn
Oh en daarnaast; mijn collega’s zijn allemaal streng gelovig. Ik daar in tegen niet. Ben dus ook niet getrouwd, en heb dus ook seks gehad voor het huwelijk. Dus ook de reacties van mijn collega’s zie ik tegen op. Ik snap je echt zo ontzettend goed meis
Ooh jeetje wat een heftig verhaal! Moet lastig voor je zijn.. Het kan me zo boos maken dat we als vrouwen er toch nog last van hebben omtrent werk, angst/schaamte voor iets wat juist normaal zou moeten zijn anno 2020... vroeger stopte vrouwen met werken als ze een kind kregen maar dat is nu eenmaal niet meer zo. Ik hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen en je kan genieten van de zwangerschap!
  • Rapporteren
Kbaldee
3 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap zou ik een vast contract krijgen op het moment dat ik met verlof was.. Ik zat helemaal in de streng en vertelde mijn baas op tijd (een week voor mijn 3e contractverlenging) dat ik zwanger was. Hij was super blij en positief en ondanks dat ik 4 januari met verlof ging en in februari een vast contract moest krijgen, heb ik deze alsnog gehad. Maandag heb ik ze verteld dat ik opnieuw zwanger ben van ons 2e kindje en was inderdaad ook heel bang voor hun reactie. 2 jaar achter elkaar 4 maanden weg vind geen enkele baas leuk. Ze reageerden weer super positief en het enige wat gezegt werd. Goh we waren bang dat je ontslag zou nemen toen je vanochtend om een gesprek vroeg en dat ik de hele zomer in het zwembad zou liggen 😂 Nu is het bij ons op het werk ook traditie om je baby na 2 weken te laten zien. En krijg je cadeautjes van de baas. Ze zorgen er juist voor dat je geen stress hebt tijdens je werk en ben bij mijn vorige zwangerschap een paar keer thuisgebracht door de baas omdat ik me ziek voelde. Ik moest nu niet alleen voor mij zelf zorgen maar ook voor die kleine en mocht pas terug komen als ik weer beter was. Geen stress en het gewoon vertellen!
  • Rapporteren
1patries1
2 maanden geleden
Ik maak me er ook een beetje druk om. Ben in nov begonnen en doe er ook een opleiding naast van 2 jaar.. moet nog kijken of het allemaal te combineren is voor ons.. gelukkig heb ik 1 januari een contract voor onbepaalde tijd gekregen
  • Rapporteren
chycita
2 maanden geleden
Reactie op Kbaldee
Bij mijn eerste zwangerschap zou ik een vast contract krijgen op het moment dat ik met verlof was.. Ik zat helemaal in de streng en vertelde mijn baas op tijd (een week voor mijn 3e contractverlenging) dat ik zwanger was. Hij was super blij en positief en ondanks dat ik 4 januari met verlof ging en in februari een vast contract moest krijgen, heb ik deze alsnog gehad. Maandag heb ik ze verteld dat ik opnieuw zwanger ben van ons 2e kindje en was inderdaad ook heel bang voor hun reactie. 2 jaar achter elkaar 4 maanden weg vind geen enkele baas leuk. Ze reageerden weer super positief en het enige wat gezegt werd. Goh we waren bang dat je ontslag zou nemen toen je vanochtend om een gesprek vroeg en dat ik de hele zomer in het zwembad zou liggen 😂 Nu is het bij ons op het werk ook traditie om je baby na 2 weken te laten zien. En krijg je cadeautjes van de baas. Ze zorgen er juist voor dat je geen stress hebt tijdens je werk en ben bij mijn vorige zwangerschap een paar keer thuisgebracht door de baas omdat ik me ziek voelde. Ik moest nu niet alleen voor mij zelf zorgen maar ook voor die kleine en mocht pas terug komen als ik weer beter was. Geen stress en het gewoon vertellen!
Ooh wat goed om te lezen dat het ook zo kan! En super fijn voor je dat ze zo positief zijn :) Misschien valt het ook wel mee en maak ik me zorgen om niks..
  • Rapporteren
chycita
2 maanden geleden
Reactie op 1patries1
Ik maak me er ook een beetje druk om. Ben in nov begonnen en doe er ook een opleiding naast van 2 jaar.. moet nog kijken of het allemaal te combineren is voor ons.. gelukkig heb ik 1 januari een contract voor onbepaalde tijd gekregen
Fijn dat je wel al contract hebt voor onbepaalde tijd! En snap je goed inderdaad.. hopelijk reageren ze goed :)
  • Rapporteren
Lotte90
2 maanden geleden
Wat een wisselende uitkomsten! Ik heb sinds september een nieuwe baan en ben zwanger. Bij mij op mijn werk wordt door de eigenaren over iedereen negatief gesproken, afgelopen week kreeg ik ook een gesprek over wat allemaal niet goed ging. Dus ben nu super bang dat ik geen contractverlenging krijg, zodra ik aangeef dat ik zwanger ben. Het lijkt wel alsof ze het een beetje doorhebben... zal wel komen omdat ik 30 ben en al mijn vrienden kinderen krijgen. Lastig! Ik ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan. Succes! En ik volg graag mee.
  • Rapporteren
SD87
2 maanden geleden
Hier ook best huiverig om te vertellen. Ik doe een 3 jarige opleiding. Dit is mijn 1e jaar. Vanochtend verteld op school aan mijn mentor. Super positieve reactie, was heel blij voor mij. Mijn stage loopt totaal niet vloeiend. Heel veel stress daar dus ik zie er tegenop om het daar te vertellen. Wij hebben morgen de echo en als alles goed is vertellen met 12 weken op t werk.
  • Rapporteren
chycita
2 maanden geleden
Reactie op SD87
Hier ook best huiverig om te vertellen. Ik doe een 3 jarige opleiding. Dit is mijn 1e jaar. Vanochtend verteld op school aan mijn mentor. Super positieve reactie, was heel blij voor mij. Mijn stage loopt totaal niet vloeiend. Heel veel stress daar dus ik zie er tegenop om het daar te vertellen. Wij hebben morgen de echo en als alles goed is vertellen met 12 weken op t werk.
Fijn dat je mentor zo positief reageert! En inderdaad ik wacht ook tot minstens 12 weken met vertellen op het werk! Goeie echo gehad? 😊
  • Rapporteren
Sssj
2 maanden geleden
Kan me voorstellen dat het heel spannend is om het nieuws te brengen. Ik ben nu 10 weken zwanger, momenteel werkloos en aan het solliciteren op een nieuwe baan. Donderdag heb ik een derde gesprek. Als ik aangenomen word ben ik van plan om het pas na de proeftijd te vertellen, als ik mijn buik tot die tijd nog kan verbergen. Ik vind het heel spannend, of ik dan niet door je nieuwe collega's met de nek wordt aangekeken. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik wel moest solliciteren. Aan de andere kant vind ik dat je best aan je zelf mag denken. Als ik het niet doe zou dat een half jaar aan inkomsten schelen. Bovendien - wie ze ook aannemen - ze hebben nooit garantie dat iemand blijft of goed is in zijn werk. Daarnaast ben ik 30 jaar, of ik nu over een half jaar of over 2 jaar een kindje krijg, dat kunnen ze verwachten met deze leeftijd! Mijn advies zou zijn: niet te veel aantrekken van de reacties van anderen. En hopen dat er ook goede reacties tussen zitten, dan weet je meteen op welke collega's je kunt bouwen.
  • Rapporteren
Lin_88
2 maanden geleden
Ik was daar ook best wel zenuwachtig over, maar omdat ik ook iemand moest hebben die mij af en toe terug kon roepen als ik toch weer zware dingen ging tillen enzo heb ik het met 8 weken tegen mijn werkgever verteld. Hij reageerde heel goed en natuurlijk zie je ook gelijk dat hij in zijn hoofd begint te tellen om welke datum het dan gaat dat hij mij even moet missen, maar dat is Baas eigen denk ik. Nu twee weken later zou ik een contractverlenging moeten tekenen van 10 maanden (werk er nu bijna een jaar) maar ik kreeg in plaats van 10 maanden een VAST contract!!! Zo kan het dus ook 😊
  • Rapporteren