16 Reacties

3 jaar geleden

Bedoel je zoiets? Zijn best veel te vinden!

3 jaar geleden

Heet officieel “Matrastilter” lees ik hier net

3 jaar geleden

Reactie op tmeeer

Bedoel je zoiets? Zijn best veel te vinden!
Zoek me rot, onder wat zoek je?

3 jaar geleden

Wij moeten ook het hoofd einde omhoog, omdat onze dochter verborgen reflux heeft. Wij hebben een stuk schuimmat eronder gedaan en dat werkt ook goed.

3 jaar geleden

Reactie op C hantal

Zoek me rot, onder wat zoek je?
Haha had eerst bed verhogingskussen ingetypt😋

3 jaar geleden

Reactie op tmeeer

Haha had eerst bed verhogingskussen ingetypt😋
Voorbeeld?

3 jaar geleden

Reactie op Sandy1982

Wij moeten ook het hoofd einde omhoog, omdat onze dochter verborgen reflux ...
Heeft ze daar nog altijd last van? Ons zoontje had dit extreem maar het lijkt over maar wel meerdere keren per nacht overstuur en gillend wakker, komen er maar niet achter wat het is. Nu lees ik jouw tekst en denk ik “wat.. zou het dat nog kunnen zijn? 😯”

3 jaar geleden

Schuin matras baby/ wigvormig matras baby vind je er wel. Maar niet van monkeytownmateriaal (geniale omschrijving trouwens 😉)

3 jaar geleden

Heeft ze daar nog altijd last van? Ons zoontje had dit extreem maar het lij ...
Ja erg genoeg wel. Ze krijgt zelfs nog nutriton bij de fles. Het is wel heel wat minder en we hebben geprobeerd om de nutriton te minderen, maar we merkte meteen dat ze weer begon te slikken en meteen daarna schreeuwen van de pijn. De avonden kwam ze niet in slaap en elke keer huilen en zuur ruiken uit haar mondje.

3 jaar geleden

Reactie op Sandy1982

Ja erg genoeg wel. Ze krijgt zelfs nog nutriton bij de fles. Het is wel he ...
Oh bah zeg wat vervelend! Hebben jullie nooit aan kma gedacht? Omdat de reflux hier echt extreem was (hij kon gewoon letterlijk niet liggen, hij sliep zelfs zittend en ook overdag altijd op de arm, 1x neerleggen was de hele dag huilen van de pijn) en na de overstap op melk voor kna was het gewoon bijna helemaal over. Was toen ik dit las even bang dat het daar toch wel van kwam maar idd zuur ruiken was heel kenmerkend en het horen terugslikken, dat is gelukkig niet.

3 jaar geleden

Oh bah zeg wat vervelend! Hebben jullie nooit aan kma gedacht? Omdat de ref ...
Ze heeft pepti gehad en een andere waar nog minder eiwitten in zitten vanuit het ziekenhuis ( weet even niet meer hoe die heet), maar die was echt smerig. Nadat ze medicijnen kreeg voor de verborgen reflux werd het minder. In het ziekenhuis hebben ze toen geprobeerd om normale melk te geven en dat ging gelukkig goed, dus geen kma. In totaal hebben we 4 weken in het ziekenhuis gelegen.

3 jaar geleden

Reactie op Sandy1982

Ze heeft pepti gehad en een andere waar nog minder eiwitten in zitten vanui ...
Oh wat heftig 😔 Wij hebben ziekenhuisopname een soort van tegengehouden maar om eerlijk te zijn wel ten koste van alles. Daarna gelukkig veel hulp van familie gekregen want het was niet te doen. Wel meerdere ritjes naar het ziekenhuis ivm bijna uitdrogen. Die test hebben we gelukkig niet hoeven doen. Maar wel pas met 6!!! Maanden een arts die zei dat het koemelkallergie kon zijn, na dus al die tijd kinderartsen die zeiden van niet. Vind het nog elke keer dat ik z’n groeicurve zie zielig, die boog gewoon helemaal af naar beneden vanaf 3 weken. En als ik foto’s terug zie schrik ik ook. Wat heb ik die reflux gehaat..

3 jaar geleden

Oh wat heftig 😔 Wij hebben ziekenhuisopname een soort van tegengehouden ma ...
Wij zijn toen ze 3 maanden oud was door de huisarts naar het ziekenhuis gestuurd. Wij hadden al 3 maanden een baby die alleen maar op mama's borst sliep door de verborgen reflux en de krampjes waren heel erg. Toen is ze meteen opgenomen en heeft ze in het ziekenhuis bij geslapen, ze was oververmoeid. Ik mocht niet blijven slapen, omdat ik ook oververmoeid was, dus heb ik haar achter moeten laten. Na 1 week naar huis en na 2 dagen weer terug, omdat ze weer niet sliep en alles bij elkaar schreeuwde. Daarna verschillende onderzoeken gehad en over gegaan op de speciale flesvoeding van het ziekenhuis, pepti hadden we al een tijdje via de huisarts. Weer 1 week in het ziekenhuis en weer naar huis. In het ziekenhuis staan de bedjes standaard met het hoofdeinde omhoog, dus daar sliep mijn dochter heerlijk. Na 3 dagen een schreeuwende baby weer gebeld en toen we op de afdeling kwamen dacht mijn dochter, nu moet ik laten zien wat ik heb. Ze slikte een paar keer en begon me toch te schreeuwen. De verpleegkundige zei toen meteen, oja heel duidelijk, verborgen reflux. Terwijl we dat al weken aan hadden gegeven, maar ze zeiden allemaal dat dat het niet was.

3 jaar geleden

Reactie op Sandy1982

Wij zijn toen ze 3 maanden oud was door de huisarts naar het ziekenhuis ges ...
Vreselijk dat dit zo moet gaan hè. Die discussie over verborgen reflux hebben we ook gehad ja. En elke keer weer 2 weken uitzitten tot de volgende afspraak, 2 weken wachten voor de Nexium werkt en al die tijd vraag je je af hoe je de dag überhaupt doorkomt. Uiteindelijk kregen we een vervanger aan de lijn bij cb die het dossier bekeek en koemelkallergie opperde. Dat kan dus een trigger zijn voor reflux. Had het ook al uitgesloten want de artsen zeiden ook daarover dat dit echt onmogelijk was 🙄