17 Reacties

4 jaar geleden

*IK LEES MEE* Wij gaan in augustus naar Denemarken met de auto en Noah zal dan net nog geen 2 jaar zijn. Ik ben heel benieuwd.

4 jaar geleden

Ik zou inderdaad in de nacht zover mogelijk proberen te rijden als je kindje slaapt. In de ochtend even uit de auto, misschien een speeltuin en even ontbijten zodat hij/zij wat energie kwijt kan en dan doorrijden 😅

4 jaar geleden

Wanneer slapen jullie zelf? Of om de beurt als de ander rijdt? Dan zou ik in de ochtend idd zeker even uit de auto gaan, hij moet wel even de benen kunnen strekken en bewegen. Dus zeker een uurtje stoppen, wat ontbijten buiten de auto, rennen, spelen, klimmen wat maar kan en dan pas door. Dan zou ik proberen van 9-11 te rijden (eventueel zelf achterin zitten) en dan weer spelen, rennen, lunchen en dan het middagslaapje weer in de auto. Dan heb je al ca 16 uur gereden. Denk dat dat echt heel lang is. Kun je niet een tussenstop maken? Dat hij het middagslaapje in een hotel kan doen, dan lekker spelen enz en ‘s avonds weer verder rijden. Wij deden dit zelfs zonder kind als we 14 uur moesten rijden, om ook zelf gewoon fit aan te komen..

4 jaar geleden

Wanneer slapen jullie zelf? Of om de beurt als de ander rijdt? Dan zou ik i ...
Bedoel als je een hotel doet ‘s ochtends het laatste stuk rijden. En als je dat niet doet na zijn slaapje tot aan bedtijd een lange pauze en dan pas door als hij weer gaat slapen. Denk dat 20 uur in zo’n stoeltje erg lang is..

4 jaar geleden

Klopt! 20 uur stoeltje gaan we sws niet doen! We denken aan rond 8 uur vertrekken.. zoveel mogelijk snachts rijden/kids slapen. Dan smorgen ergens ontbijten en de kids ff paar uur laten spelen en uitrazen.. dan paar uur doorrijden En dan begin middag ergens hotel pakken. En dan de volgende ochtend vroeg weer gaan rijden.

4 jaar geleden

Reactie op gili

Klopt! 20 uur stoeltje gaan we sws niet doen! We denken aan rond 8 uur vert ...
Ohh dat is vast wel te doen ja! En nog een kind dat scheelt, misschien wil die het entertainment op zich nemen 😂

4 jaar geleden

Ohh dat is vast wel te doen ja! En nog een kind dat scheelt, misschien wil ...
Die zit in de andere auto hahah🙈 maar wie weet valt er te rouleren😜

4 jaar geleden

Wij zitten met hetzelfde. Gaan in september naar Toscane en ons dochtertje zal dan net 2 jaar zijn. Helaas is auto rijden nu al niet haar hobby, dus ik ben ook erg benieuwd… Hoplijk dat het er over een half jaar anders uit ziet haha 😅 Zoals we er nu over denken willen we ook ‘savonds rond 7/8 uur gaan rijden en dan doortrekken in de hoop dat ze doorslaapt. Maja, wat als ze niet slaapt…. 🙃 Moeilijke keuzes, voor nu geen tips dus ik lees graag mee! 😁

4 jaar geleden

Reactie op 2e op komst!

Wij zitten met hetzelfde. Gaan in september naar Toscane en ons dochtertj ...
Denk als ze om 23 nog niet slaapt dat je onderweg maar een hotelletje moet nemen en volgende dag beter 😅

4 jaar geleden

Wauw stoere mama! Helaas is onze nummer 2 helemaal niet van het rijden. Huilt 1 keer in de week standaard 15 min van de 20 min dat ik hem naar opa en oma breng haha. Maar nummer 1 ging daar beter mee om maar had wel een max van 4 uur maar sliep altijd wel goed in de auto dus wij reden dan weg na de file s avonds. Stoppen om wat te eten . Even rennen en spelen en dan ging meneer slapen en reden we naar Frankrijk en kwamen dan s nacts bij ons huisje aan.

VRIEND

4 jaar geleden

Hey! Leuke bestemming zeg! Zelf hebben we iets vergelijksbaaars gedaan rond de kerst, in zuid Afrika waar we wonen. We reden van Johannesburg naar Kaapstad, langs de kust getrokken en toen weer terug gereden naar Johannesburg. Heen en terugweg gemiddeld 15 uur. We hebben beiden kanten op in 2 keer gereden. Dus in totaal 4 nachten onderweg geslapen. Let wel, hier in Zuid Afrika is het niet zo handig om snachts te rijden dus jullie optie om snachts te starten met rijden, hadden we niet. Verder zijn we inderdaad wel elke 2 uur uitgestapt, met speeltuin, lekker razen, te tijd nemen om te lunchen etc. We waren dan al snel 1 tot 1.5 uur kwijt per stop als we ook gingen eten. Als ze sliep dan probeerden we door te rijden. Maar dat ging niet altijd helaas omdat de volgende stop pas weer 2 uur later was. Duplo blokjes, veel snacks, juf roos en bumba op repeat, wij soms achterin. Ging aardig, met name de latere middag was lastig voor dr. We hadden een dikke handdoek tussen het raam geklemd en misschien kan je ook wat spannen tussen de zijkant van de auto en de stoel voor dr zeg maar, want daar komt veel licht vandaan. Wij keken verder altijd goed welke stops er onderweg waren, is er een speeltuin, eetgelegenheid schone wc's etc. Gewoon Googlemaps en dan langs de route zoeken, even naar de locaties kijken, beoordelingen checken en de foto's van de plek, dan heb je een beetje een idee waar je terecht komt. We sloegen de plekken dan op in onze favorieten.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

Hey! Leuke bestemming zeg! Zelf hebben we iets vergelijksbaaars gedaan ro ...
Oh trouwens, dit is uiteraard niet de enige manier. Wilde even een inkijkje geven in onze reis, hopelijk heb je er iets aan.😊

4 jaar geleden

Gister terug gekomen van zwitserland. 9.5 uur rijden. terugweg in 1 keer gereden. Na ontbijt vertrokken. Zoveel mogelijk schema als thuis aangehouden qua eten en slapen. Maar deed een extra in de ochtend slaapje want van dat hobbelen valt hij wel sneller in slaap, beetje fruit en bumba kijken tussendoor. ik had ook een houder aan de stoel om tablet in te stoppen. tussendoor 3 keer gestopt Om te lopen en verschonen maar niet langer dan 15 minuten. Ik zat zelf de de hele tijd achterin. Ging super goed. Speentje en knuffel mee. Avond eten in auto gegeven( pannenkoek jam) en optijd thuis voor avond slaapje. Kleurpotloden en boekje is ook weer even tijd rekken samen kleuren. En een stoeltje die je een beetje in ligstand kan kiepen is ook fijn zodat hij daar wel middag slaapje in kan doen. Scherm voor zon op de ramen verder niets afgedekt. Succes. Fijne vakantie

4 jaar geleden

Ps onze is 1.5 jaar oud

4 jaar geleden

Wij komen net terug uit Oostenrijk. Veel tips al gedeeld maar wellicht helpt het: - heenweg hotel genomen (is toch anders dan in de avond thuiskomen), terugweg 11u in één keer. - zonnewering op het raam - ipad aan de voorstoel (heenweg zat hij achterstevoren maar terugweg had hij in de bergen gespuugd en hebben we hem omgedraaid) - altijd tasje met schone kleding en wat hydrofiele en schoonmaakdoekjes paraat dus!! - wij hebben ook een autospiegel zodat je hem goed kunt zien maar hij jou dus ook - soms erbij achterin - boekjes en speelgoed achterin ter afwisseling - zelfde eet en slaapritme als normaal thuis aanhouden - tijd nemen voor pauzes, echt even beentjes laten strekken - genoeg laten drinken! - en we rijden vooraf altijd wat vaker langere afstanden (naar opa en oma in noord NL bijv) met de auto, kindjes kunnen er echt aan wennen! - relaxte kleertjes (en pants luier) aantrekken - nouja en gaat het minder voorspoedig bijv door files of omdat je kindje het minder goed volhoudt, wees dan bereid een extra hotelovernachting te boeken Maar bovenal: veel plezier op vakantie!!

4 jaar geleden

Lijkt me Ook een uitdaging wij weten nog niet of we het aandurven. We gaan over 3 weken met het vliegtuig op vakantie daar zie ik Ook enorm Tegenop.

4 jaar geleden

Respect voor jullie al! Wij gaan in september naar zuid frankrijk op de camping. Maar zagen die lange reis niet zitten dus gaan mooi met het vliegtuig 😅