15 Reacties
5 jaar geleden
Ja hier sinds een paar weken hetzelfde.. de ochtendfles maar voor de helft ofzo leeg. Tot een paar dagen geleden. Hij kwam ineens niet meer in de late avond/nacht (maak hem hier ook al een paar weken niet meer voor wakker). Daardoor dronk hij in de ochtend ineens wel goed. Enige is dat we nu een fles missen. Ben nu daarom 4x210 aan het proberen sinds vandaag. Vanaf volgende week ook oefenhapjes.
Ik zou het gewoon proberen om die laatste niet meer te geven of minder geven wanneer hij wel komt (bijv 90/120cc) en kijken wat voor effect het heeft op de ochtendfles. Het niet opdrinken kan wel betekenen dat ze geen honger heeft omdat ze in de avond/nacht nog heeft gegeten. Volgens mij maakt het qua leeftijd niks uit?
5 jaar geleden
Gewoon lekker laten slapen hoor!
Onze dochter krijgt al weken lang 4x180 en slaapt heerlijk het klokje rond.
Ze groeit super goed en is een hele vrolijke dame!
De laatste dagen heb ik de laatste opgehoogd naar 210 soms gaat dat op en soms niet.
De ochtend ook opgehoogd maar deze krijgt ze tot nu toe nog niet leeg.
Ze krijgt ook jbpm vanwege verborgen reflux.
Voor het afbouwen hebben we niks hoeven te doen,en gewoon gekeken waneer ze wakker werd.
5 jaar geleden
Vrienden van ons hebben dit ook gehad, zij zijn iets kleinere hoeveelheden gaan geven verdeeld over 6 flessen met daartussen 3 uur, dit werkte voor hen heel goed omdat de grote hoeveelheden bij hun kindje met reflux niet werkte.
Je kunt ook eens proberen de hoeveelheid anders te verdelen (met behoud van de totale hoeveelheid per dag). Ons zoontje drinkt in de ochtend een grote fles van 180cc en de twee flessen overdag (11.00 en 14.00) krijgt hij 150. Daarna de fles van 17.00/18.00 en de fles voor de nacht omstreeks 23.00 weer krijgt hij 180cc. Consultatiebureau arts vertelde ons dat baby'tjes soms een beetje opbouwen voor de nacht en dan smorgens wat minder drinken, helemaal niet erg en gewoon lekker in mee gaan.
Voor het afbouwen van de avond fles heb ik de tip gekregen om de flessen overdag en begin avond telkens een half uurtje op te schuiven per dag zodat je uiteindelijk de verdeling van 4 flessen tussen bijvoorbeeld 7.30 en 19.30 uur krijgt en ze daarna slaapt vanaf bijvoorbeeld 20.00 tot de volgende ochtend, maar je zou dan wel grotere flessen moeten geven om aan dezelfde hoeveelheid voeding per dag te komen en je geeft juist aan dat ze daar wat moeite mee heeft. Ik persoonlijk zou daarom bij 5 flessen blijven nog en wat spelen met welke hoeveelheid je haar op welk moment geeft en haar behoefte daarin volgen. Succes!
5 jaar geleden
Mijn zoontje drinkt vanaf 14 weken nog maar 4x 180. Hij slaapt ongeveer van 20.00 tot 7.30. Zijn flestijden zijn: 7.30/11.00/15.00/18.45
Hij groeit goed en lijkt niets te kort te komen, zodra ik dadelijk ga merken dat hij wat meer zou willen ga ik groente en fruit geven. Hij is namelijk komende week 4 maanden oud. De hapjes zijn dan nog wel zo weinig dat het natuurlijk geen vervang is voor een fles, maar juist erbij..
5 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde. Zijn toen gestopt met de fles van 23.00. Eerst kwam ie in de nacht en nu sinds een week vaak pas in de ochtend.
Als hij wel in de nacht komt en echt honger heeft dan geven we bijv een half flesje (hij zit dus een beetje tussen 4 a 4.5 fles in). Hij slaapt dan lekker verder en drinkt zn ochtendfles nu wel weer op. Omdat hij met 5 flessen bij iedere fles wat liet staan, hebben we door die 5e fles te schrappen ervoor gezorgd dat hij bijna evenveel eet maar nu verdeeld over 4 flessen die hij wel helemaal leeg drinkt
5 jaar geleden
Mijn dochtertje is 14 weken en slaapt nu al een tijdje van 20.00 tot 07.30. Ze krijgt wel 5 keer 180 met jbpm, maar dan om de 3 uur(07.30, 10.30, 13.30, 16.30, 19.30).Toen ze nog niet doorsliep kreeg ze 6 keer 150, ze kwam dan om de 4 uur en in de nacht 1 keer. Sinds het doorslapen is ze vanzelf overdag weer om de 3 uur gaan komen. Zo komt ze tussen 07.30 en 20.00u dus toch aan voldoende voeding.
5 jaar geleden
Hier hetzelfde. Zoontje is 15 weken, gecorrigeerd 10 weken. Krijgt nog fles om 19u en valt dan in slaap. Om 2:u moeten we hem wakker maken maar drinkt soms de fles niet leeg. S nachts wordt hij soms rond 3u wakker maar soms ook pas 4-4.45u. Met speentje is hij dan wel even gesust. Al paar keer gehad dat hij wel tot 6-6.45u slaapt. Maar wordt nog dikwijls wakker rond 4-5u. Hij drinkt 5 keer 120ml +4 schepjes. Soms drinkt hij ze helemaal op en soms laat hij de helft staan. Soms moeten we ook nog bijmaken. Wij zijn al wel een hele zoektocht sinds weken aan het doen qua voeding. Zit nu al 3 weken op neocate.
5 jaar geleden
Ons ritme is nu:
09:00 ga ik haar wakker maken voor eerste voeding van 180cc +6 afgieten naar 180cc
12:30 voeding 180cc +6 niet afgegoten
16:00 voeding 180cc +6 afgegoten naar 180cc
19:00 voeding 180cc +6 afgegoten naar 180cc
22:00 laatste voeding van 180cc +6 afgegoten naar 180cc
Ons meisje is nu 15 weken en denk dat we het nu al een week of 6/7 zo doen.
Ze sliep na anderhalve week al door vanaf 23:00 tot 07:30
💝
5 jaar geleden
Hier met 15 weken ook nog 5 flessen (4x18/1x210) maar niet lang meer.
Daan slaapt vanaf 19.00 (18.15 fles) en trekt sinds kort door tot 4.00/5.00. Krijgt dan een fles. En slaapt dan tot 7.00/half 8. Ik maak hem nooit later wakker dan half 8 omdat ik eerst wil dat hij tot die tijd leert slapen. Hij krijgt dan ook zijn eerste fles.
7.30 /11.00/ 15.00 /18.15
Zodra hij snachts rond 6.00 komt ga ik de fles van 6.00 verhogen en ga ik over op 4 flessen.
6.00 / 10.30 / 14.30 / 18.15
En dan met wat meer in de fles. Hij is 7.5 kilo dus ik ga niet zomaar zijn hoeveelheid naar beneden halen. Ik denk dat ik 4x240 ga aanbieden en kijken wat hij nodig heeft. De hapjes komen er dan ook al snel bij en dan pas ik de flessen aan naar zijn behoefte.
5 jaar geleden
Onze dochter zit aan de 5/6 flessen, om 18:30 de laatste fles en dan naar bed in overleg met het cb de avond fles weg gelaten omdat ze savonds anders niet meer slaapt en ze slaapt nu net zo lang als met avond fles. Nu heeft ze sinds 2 dagen niet om nacht voeding gevraagt dus hopen dat het zo blijft.. ze is 17 weken en weegt 7 kilo en krijgt flessen van 150+5
5 jaar geleden
Vanaf 6 kilo hoeven ze in principe minimaal 800 ( 4 x180+6). Ik zou haar lekker laten slapen en mocht ze toch wakker worden omdat ze honger heeft kun je altijd een klein flesje maken ipv een hele 😁 hier doe ik hetzelfde begin om 7.00 met de eerste voeding en dan om de 4/5 uur 180 en in de avond komt ze zelf vaak nog even voor 60/90 ml