28 Reacties
5 jaar geleden
Onze dochter van 16 weken ( gecorrigeerd 12 weken ) kan ook nog geen 1,5 tot 2 uur wakker blijven. Soms 1 uur ( inclusief fles en verschonen ) en soms een kwartier na de fles alweer naar bed toe. Gewoon je kindje volgen en dan komt het vast goed😊
5 jaar geleden
Kan ook zijn dat je kindje heel erg moe is van het drinken. Mijn kleine meid valt vrijwel standaard in slaap. Ff knuffelen en boertje en ze is er weer. Tegenwoordig blijft ze ongeveer 1,5uur wakker en dan gaat ze naar bed.
5 jaar geleden
Het klinkt alsof je het juist heel goed doet! Je kijkt naar je kindje en wat op dat moment zijn behoefte is. Dat is volgens mij heel vaak niet 'volgens het boekje' :) Mijn zoontje (12 weken) sliep ook laatst ineens bijna de hele dag, waardoor ik me afvroeg of hij ziek was (was niet zo). Het ene kindje heeft denk ik gewoon meer tijd nodig om bij te komen van alles wat ie nieuw ziet en de ontwikkelingen die hij doormaakt dan een ander kindje. Als hij goed drinkt, goed groeit en tevreden overkomt zou ik gewoon lekker doorgaan met wat je gevoel je ingeeft! ❤️
5 jaar geleden
Ten eerste baby zijn sterkste op de hele wereld. Als huilt wordt je bang of onzeker, en als het lacht ben je trotste ouder en zelfverzekerd. Doe ik stapje achteruit en kijk naar jezelf, je past ook niet in een schema/boekje.
Ten twee je doet super je ziet en doet naar behoefte van je kind is goed. Mijn 2de kereltje is nu 14 weken en de laatste scheuten van de fles is hij al in droomland. Ik laat hem rustig leeg drinken en hou lekker even bij me.( Ik moet ook even knuffelen 😜)
Het is misschien wel een andere moment wakker.
P.s. ik heb inmiddels vier maar ben soms nog steeds onzeker.
5 jaar geleden
Heey! Ons zoontje is nu ook 14 weken (gecorrigeerd 11) maar niet dysmatuur (2630 en 48 cm) maar die slaapt ook echt nog veel hoor. Hij kan ongeveer een uurtje wakker zijn maar soms word ie overdag ook alleen wakker voor een hapje en valt dan bijna meteen weer in slaap. Als je wil kan hij wel langer wakker blijven, als je hem wakker houd zeg maar maar dan raakt hij overprikkeld dan wil hij niet meer zelf in slaap vallen daarna en is hij S’avonds helemaal overstuur. Zijn nichtje is 3 weken jonger en kan veel makkelijker wakker blijven. Ze hebben gewoon allemaal hun eigen tempo. Goed dat je er zo goed op let toch! Maar ik was er ook mee aan het schipperen hoor! Vind het best lastig soms: goede ritmes bepalen enzovoort. Maar ik denk maar dat ik gewoon het beste kan letten op wat hij wil.
5 jaar geleden
Ik herken dit ook heel erg hoor mijn dochter is 12 weken maar is met 38 weken gehaald... maar zij kan ook vaker niet dan wel 90 min wakker blijven hoor en dit maakt mij af en toe ook erg onzeker
5 jaar geleden
Geen zorgen hoor! Onze meid van morgen 11 weken slaapt ook veel (als ze niet huilt dan...). Vaak valt ze zelfs tijdens het drinken al in slaap, dus 1.5-2uur wakker blijven is er niet bij, hooguit een uurtje denk ik. Ze wordt wel na korte slaapjes alweer wakker, maar speelt ook nog niet echt, dus het is echt voeden - beetje kijken - Evt verschonen en slapen wat de klok slaat.
5 jaar geleden
Hij krijg al prikkels tijdens het voeden dus daar hoef je je niet druk om te maken .. En onopgemerkt zijn ze tussendoor ook vaak even wakker en vallen ze weer in slaap dus dan kijkt hij vast wat rond wat er allemaal te zien is ! De 1 heeft meer slaap nodig dan de ander en over een paar weken zal het vast al weer heel anders zijn :) mijn 1e kindje was dysmatuur en was compleet anders dan onze 2e die juist heel groot en zwaar was bij geboorte.. ze doen het allemaal anders en zolang hij tevreden is dan is het goed 🤗
5 jaar geleden
Volgens mij komt dat vanzelf. Mijn dochter is de eerste weken ook vooral aan het slapen geweest. 60 minuten wakker lukt niet hoor, dan is ze echt moe! Ik zou zeker niet gaan rekken, dan raken ze overprikkeld en kunnen ze de slaap niet meer vatten. Gevolg uiteindelijk is slecht in de nacht slapen. En dat wil geen enkele ouder volgens mij.
5 jaar geleden
Onze dochter is morgen 10 weken, gehaald met 38 weken. Maar zij gaat als ze wakker wordt, na de fles, eigenlijk de hele tijd. Maakt niet uit hoelang ze geslapen heeft ook maar zodra ik haar in bed leg kijkt ze mij met grote ogen aan en slapen doe ze dan of niet of maar heeeel even.
5 jaar geleden
Ons zoontje van 16 weken (geboren met 38 weken) heeft incl flesje een wakkertijd van ca 90 min. Dat is volgens het boek “baby in een droomritme” heel normaal. Na de lange slaap ‘s nachts kan dit wel 120 min zijn. Rond en na het middagdutje soms zelfs korter dan 90 min.
In de slaap verwerken ze alles en ontwikkelen ze zich dus heel goed dat slapen 😉
5 jaar geleden
Ons zoontje van 16 weken (geboren met 38 weken) heeft incl flesje een wakke ...
Nou, mijn zoontje begint direct te geeuwen na de fles. Dus als ik hem eigelijk direct wegleg, zou ik zeker niet aan die 90 min komen, laat staan 120min. Het is omdat ik het zelf een beetje rek dat hij wat langer wakker blijft. De nachten zijn fantastisch, dus tis niet dat hij oververmoeid is s'avonds door langer wakker te houden.
5 jaar geleden
Ik teken ervoor 😅 onze meid is soms wel 4 uur wakker en komt niet vanzelf in slaap is heet vermoeiend. Ik zou gewoon toegeven aan zijn slaap, juist wakker houden is ook niet het juiste denk ik teveel prikkels worden ze juist oververmoeid van
5 jaar geleden
Vraagje, leggen jullie jullie baby na de eerste gaapjes alweer op bed? Onze kleine van 10 weken gaapt bij het wakker worden, na de fles eigenlijk haar hele wakkere tijd. Maar ze kijkt mij wel actief aan en vind de interactie leuk.
Wachten jullie tot er meerdere signalen komen als wegkijken en rode wenkbrauwen? Oogjes wrijven kan ze nog niet namelijk....
Ik ben aan het uitzoeken of ik haar niet te laat op bed leg. Maar ervaring is helaas dat als ik haar op bed leg ze dus nog lang wakker ligt. Dus ben nu zoekende tussen te vroeg op bed leggen en te laat......