Hi mama’s
Ik heb een baby van 4 weken oud , hij is erg onrustig en heeft bijna de hele dag niet geslapen.. ik maak mij hier zorgen over☹️ ☹️
Meer mama’s die dit herkennen?
Met 4 weken is er ook een sprongetje. Ons zoontje was ook erg onrustig. Niet slapen of hazenslaapjes. Wij hebben hem ingebakerd met de pacco. Sindsdien slaapt hij echt heel erg goed... 3/ 4 uur achter elkaar. Ook in de nacht. Ik zou het eerst afwachten en niet te snel kopen.
Onze kleine is is sinds zaterdag ook erg onrustig morgen 4 weken oud, slaapt vooral bij ons als ik haar wegleg binnen 10 minuten wakker. Al ging vannacht gelukkig wel weer iets beter.
Volgends de oei ik groei app zou bij ons dit weekend een sprongetje beginnen (gerekend vanaf uitgerekende datum van 24 september).
5 weken hier. En vandaag en gister ook erg onrustig en verkouden :(. Hoorde wel op 't cb dat ze tussen 2 en 8 weken meer last kunnen krijgen van de darmpjes. Misschien dat 't daar mee te maken heeft.
Is het alleen vandaag dat hij onrustig is? Dan zou ik me niet meteen zorgen maken. Mijn baby heeft dat ook wel eens een dag. Toevallig gisteren, vandaag gaat het beter en is ze weer oke. Zolang hij goed eet, plast en poept kan een mindere dag.
5 weken hier. En vandaag en gister ook erg onrustig en verkouden :(. Hoorde ...
Jaa laatste dagen heeft hij er ook last van, maar desondanks slaapt hij wel. Vandaag is hij alleen echt onrustig en over de dag misschien 1 a 2 uurtjes geslapen.
Is het alleen vandaag dat hij onrustig is? Dan zou ik me niet meteen zorgen ...
Ja meestal is hij wel onrustig maar dat is alleen eventjes. Maar vandaag duurt het al de hele dag hij heeft misschien over de hele dag 1 a2 uurtjes geslapen.
Idem hier..
De meeste baby’s maken rond de 4 weken hun eerste sprongetje. ( eerste Ontwikkelingsfase). Door deze verandering kunnen ze een beetje ‘lastig zijn’
Let op de volgende signalen:
• huilen, zonder dat daar een standaard reden voor is, zoals een vieze luier, slaap of honger;
• alleen rustig zijn als zij bij jou is;
• opeens veel meer lichamelijk contact willen. Je uk wil bijvoorbeeld alleen maar slapen als zij bij jou op de arm ligt, of wil opeens buik-op-buikcontact;
• opeens veel en veel vaker aan de borst willen. Heel normaal, en heel goed. Geef je baby op verzoek borstvoeding. Wil hij even vaker? Geef hem dan gewoon vaker de borst.
Heeft mijn zoon van een maand (hij is van 24 september) soms ook maar dan slaapt hij s nachts weer goed. Als hij bij mij ligt is hij na een tijdje weer wat rustiger of als ik met hem ga wandelen
Naast dat het mogelijk een ‘sprongetje’ kan zijn, zou het ook nog versterkt kunnen worden door de overgang van zomer- naar wintertijd. Onze tweeling zijn ook erg onrustig (meer dan normaal) en hoor van andere ouders om ons heen dat hun kinderen dit ook hebben.
Heeft mijn dochtertje van 4 weken ook vandaag! Ze slaapt nu eindelijk vanaf 17:45.. Over de hele dag maar 1 uur geslapen terwijl ze normaal veel meer slaapt. Veel op de arm, onrustig en wou om het uur aan de borst..