74 Reacties

5 jaar geleden

Broccoli? Bloemkool? Deze hebben al een natuurlijk handvat voor die kleintjes.. Verder kun je praktisch alle groente zó snijden dat ze het gemakkelijk vast kunnen houden. Ik zou vooral met groente beginnen, dan fruit introduceren en later pas brood. Die zachte snacks zit vaak een heleboel suiker en zout in en dat mogen ze op de leeftijd echt nog niet..

5 jaar geleden

Mijn dochter houd enorm van deze crackers kan ze goed vast houden en worden ook zacht als je er op kauwt/sabbelt

5 jaar geleden

Reactie op UtrechtOost

Broccoli? Bloemkool? Deze hebben al een natuurlijk handvat voor die kleintj ...
Me dochter eet al groente en fruit, ze had al vanaf 4,5 maand behoefte aan vast voedsel en het is altijd goed gegaan. Overigens zijn de zachte snacks vanaf 6 maanden, heb je toevallig een bron waarin ik kan vinden dat dit niet goed is

5 jaar geleden

Reactie op KittyMarissa

Mijn dochter houd enorm van deze crackers kan ze goed vast houden en worden ...
Top dankjewel!

5 jaar geleden

zijn het die smelt mais sticks die ze eet? Die geef ik mijn zoontje van 6 maanden ook! Ik dacht dat die juist een gezondere optie waren als snack? 😅

5 jaar geleden

Je zou je kunnen verdiepen in de rapley methode voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Het boek eten met kleintjes, hierop gebaseerd geeft aanraders wat je vanaf 6 maanden kunt doen, 9 maanden en 1 jaar. Het is meer dan je denkt en de methode valt hier erg in de smaak! Daarnaast ook een fijn boek. Je kan van groente bijna alles geven als het maar groter is dan de hand en gekookt zonder zout. Rauwkost 6 tot 8 maanden. Fruit zit nog wel een verschil in.

5 jaar geleden

Hier zijn gesneden staafjes komkommer ook een hit!

5 jaar geleden

Reactie op Mira’s

zijn het die smelt mais sticks die ze eet? Die geef ik mijn zoontje van 6 m ...
Ik geef ook maissticks maar die bestaan geloof ik voor 99,5% uit mais. Van de week zelf een geproeft maar die zijn echt niet zoet en/of zout. Smaakte eigenlijk naar niks 😅

5 jaar geleden

Reactie op Mira’s

zijn het die smelt mais sticks die ze eet? Die geef ik mijn zoontje van 6 m ...
Ja dat zijn ze inderdaad, dat dacht ik ook!

5 jaar geleden

Reactie op KimStolk

Je zou je kunnen verdiepen in de rapley methode voor zover je dat nog niet ...
Top ik ga het gelijk opzoeken

5 jaar geleden

Wij doen ook deels rapley, als we weinig tijd hebben geprakt eten. Ik vind de app BLW erg fijn. In het gratis deel zit een lijst met voorbeelden hoe je eten kunt snijden/ klaarmaken zodat ze het zelf kunnen eten. Ideaal.

5 jaar geleden

Reactie op KittyMarissa

Mijn dochter houd enorm van deze crackers kan ze goed vast houden en worden ...
Mijn dochtertje vind cracotte heerlijk.😋😋

5 jaar geleden

Wij doen tussendoor van die maïsfingers(kruidvat) en rijstewafel. Stukje afbreken of gewoon een halve geven en dan sabbelt onze kleine meid er zelf maar aan. Ze kan een halve rijstewafel mooi zelf vasthouden en eten.

5 jaar geleden

Reactie op Lizzy-08💖

Mijn dochtertje vind cracotte heerlijk.😋😋
Hahah jaa dat zijn ze ook echt hoor vind ik zelf ook en me man vind dat als me dochter ze gegeten heeft het ruikt naar koekjes 🤣😍

5 jaar geleden

Reactie op Mama van Eva 🥰

Hier zijn gesneden staafjes komkommer ook een hit!
Ik dacht dat ze nog geen komkommer mochten bij 6mnd

5 jaar geleden

Cracotte hebben te veel zout en voedselvezels voor een baby... Je kan alles hem geven als er zit geen of heel klein hoeveelheid zout/vezels, geen honing of champignons, geen kleverige eten. Je moet alles in een veilige manier gesneden, bijvoorbeeld frittata gesneden als een vinger of een kwartier ei, tomaatjes gesneden in 2, .. als je Google 'safe cuts baby led weaning' je vind heel veel informatie

5 jaar geleden

Reactie op UtrechtOost

Broccoli? Bloemkool? Deze hebben al een natuurlijk handvat voor die kleintj ...
Dat verschilt enorm.. bij ons op het cb zeggen dat iets zout en suiker helemaal geen kwaad kan.. ze hebben mij zelf gezegd vitamine d van de kruidvat zit suiker in.

5 jaar geleden

Reactie op yasminec

Me dochter eet al groente en fruit, ze had al vanaf 4,5 maand behoefte aan ...
Kijk eens of één van deze ingrediënten er bijvoorbeeld in zit! En ik kan je het boek van Stefan Kleintjes aanraden! Veel wetenschappelijke informatie over eten bij baby en veel lijsten met wat ze vanaf welke leeftijd mogen.

5 jaar geleden

Reactie op Girlsmams

Dat verschilt enorm.. bij ons op het cb zeggen dat iets zout en suiker hele ...
Waarom vitamine d mét suikers kopen als je het ook zonder suiker kan kopen?

5 jaar geleden

Reactie op UtrechtOost

Waarom vitamine d mét suikers kopen als je het ook zonder suiker kan kopen? ...
Dat is ieder voor zich toch? Ze vraagt alleen wat ze haar baby nog meer kan geven... niet adviezen over suikers en zouten