Hoi allemaal!!
Mijn baby heeft onwijze uitslag op haar wangen, de huisarts en CB zijn vrij laks en zeggen dat ik het moet aankijken... maar dat vind ik best lastig. Het lijkt een beetje op eczeem. Iemand van jullie ervaring / tips?
Ze heeft het op beide wangen, en in het midden wordt de huid heel erg licht.
Dankjewel!!!
Denk wel eczeem ja.. heeft mijn zoontje ook. Kan ook zijn op die plek bijv als er traantjes langs zijn gelopen en opgedroogd dan raakt de huid extra geïrriteerd daar.
Hier nog een. Mijn zoontje heeft het ook. Het begon op een wang daarna op beide beide benen boven de enkels en op zijn elleboog. Bij de Consultatiebureau gaven ze aan dat ik moest insmeren het is droge huid. Nu 6 weken verder is het meer geworden.
De droge huid zalf van dr Leenarts werkt hij vrij goed! Ik heb zelf erge eczeem maar bij zoontje wordt het daardoor niet meer dan droge plekjes die ik weer weg kan smeren
Vaseline lanette kun je proberen dit is zonder rommel erin en op recept of bij drogist of apotheek te verkrijgen. Ook honing creme zou goed werken, dit is ontwikkeld door dermatologen en de Wageningen universiteit. Beide online ook te koop.
Mijn dochter heeft dit ook, op haar voorhoofd. Via de ap contact gehad met GGD en een foto gestuurd. Hier wordt geadviseerd het vet te houden met bijvoorbeeld kokosvet of lanettevaseline. Maar kan nu na een week nog niet zeggen dat het beter wordt.
Zoonlief had ook zulke plekjes, kreeg als advies van de ha, aankijken, niet te vaak douchen en spullen zonder parfum...
Ik gebruik nu deze crème, (gebruikt nn dochter vanaf de geboorte) en werkt perfect
Mijn dochtertje heeft ook wat op haar wang. 4 januari kreeg ze een antibiotica creme. De ha zei dat het krentenbaard is, en moet het zalfje in totaal 2 weken gebruiken. Maar nog niet echt een resultaat te zien..
Goeie reacties hieronder. Zelf heb ik ook erg eczeem (gehad)
Je hebt nog een paar opties.
- Vsm cardiflor gewoon bij kruidvat etos oid.
- crème van Grahams. Online goed te koop. Of vaak in natuur winkels zoals g en w. Overigens wel erg duur....
- Vitamine E olie van Jacob hooy oid is ook een goede optie.
- mocht je nog purelan hebben liggen is dat ook een goede. Puur natuur vet.
Zit eczeem misschien bij jullie in de familie? Ikzelf heb namelijk atopisch eczeem en een extreem gevoelige huid. Mijn dochter begon 5 weken terug ook eczeem te krijgen. Omdat ik vermoedde dat zij ook atopisch eczeem heeft (is nl. erfelijk), ben ik direct naar de HA gegaan. Na 4 weken smeren met cetomacrogol was het nog niet weg en erger geworden (heel erg, over haar hele lichaam 😢) Kreeg toen een verwijzing voor de dermatoloog, die schreef mij koelzalf voor en hydrocortison (hormoonzalf klasse 1). Letterlijk twee dagen gesmeerd en eczeem is weg 🥳
Dit had mijn oudste zoon ook.. ij heb hydrocortison creme gevraagd bij de huisarts en hielp heel goed. Na een paar dagen was alles weg en smeerde het alleen op de plekjes wanneer het nodig was.