24 Reacties
5 jaar geleden
Dit is heel normaal, ik werk zelf in de kinderopvang, en hoorde dit heel vaak!
Zo'n kleintje krijgt ineens heel veel nieuwe prikkels, die allemaal cerwerkt moeten worden!
5 jaar geleden
Reactie op MamavanSanne
Dit is heel normaal, ik werk zelf in de kinderopvang, en hoorde dit heel va ...
Jaa precies ik werk ook in de kinderopvang en is heel normaal dat nieuwe kindjes erg overprikkeld worden van 1stw dagen opvang
5 jaar geleden
Hoe zit het met andere die in januari weer gaan beginnen met werken? Onze kleine mag niet meer wennen. Ze zou komende dinsdagen nog wennen en dan 5 januari starten. Maar omdat er nu alleen noodopvang is gaat het wennen niet meer door. En ik wil haar in januari niet bij vreemde leidsters achterlaten en op vreemde groep.
Hoe doen ze dat bij jullie??
5 jaar geleden
Reactie op Wentv
Hoe zit het met andere die in januari weer gaan beginnen met werken? Onze k ...
Ik zit een beetje met hetzelfde inderdaad, maar nog niks gehoord hoe dat er uit gaat zien ofzo
5 jaar geleden
ik heb onze dame direct met huid op huid in dr draagdoek gedaan, gaf haar een heel fijn en vertrouwd gevoel waardoor ze rustig de prikkels kon verwerken. misschien ook een idee voor jullie? en omdat mijne heerlijk ontspant onder de douche gaab we standaard voor t avond ritueel als ze naar de opvang is geweest onder de douche met haar.
5 jaar geleden
Hier niet gelukkig. Als hij is geweest heb ik er geen kind meer aan die valt als een blok in slaap 😅
5 jaar geleden
Reactie op Wentv
Ze mogen half januari weer toch? Kun je dan niet bv 1 of 2 dagen korter werken en op die manier wennen? Ik mag gebruik maken van noodopvang dus heb niet dezelfde situatie
5 jaar geleden
Reactie op Wentv
Ik ben afhankelijk van de kinderopvang en zit in onzekerheid hoe het straks gaat. Ik heb een niet essentieel beroep en zou zondag 3 januari weer aan de slag gaan. Mijn zoon gaat naar een 24/7 kinderdagverblijf en zou die dag voor het eerst gaan maar ben bang dat dit niet door gaat en hopen dat ik thuis mag blijven met bijzonder verlof of iets dergelijks
5 jaar geleden
Ze mogen half januari weer toch? Kun je dan niet bv 1 of 2 dagen korter wer ...
Ik mag ook gebruik maken van de noodopvang. Alleen wil ik phileine nirt brengen waar er allemaal vreemde leidsters zijn. Ze voegen hier namelijk meerdere locaties samen.
En de oudste zou per januari naar school gaan maar dat gaat dus ook niet door. Ook haar wil ik niet maar de bso brengen waar ze nog nooit geweest is. Ook zij mag niet wennen op school of bso :-(
Ik denk dat extra vrij ga regelen. Want de meiden zo achterlaten voelt niet fijn. Hoe graag ik ook weer wil werken want ben het thuis zitten en de baby modus ook wel zat