79 Reacties

5 jaar geleden

Lekker veel knuffelen... hier een peuter en een baby zoveel word hier ook niet uitgevoerd. Andere keer dan maar weer👍🏼

5 jaar geleden

Wij laten haar zo min mogelijk huilen. Onze dochter wil vanaf haar geboorte alleen op ons liggen. We proberen haar nu snachts in bed te laten slapen en dan laten we haar wel steeds 2 a 3 min huilen voordat we naar haar toe gaan, want als we gelijk gaan dan lukt het ons nooit om haar in bed te laten slapen en 24/7 een kind op je met een peuter en een huishouden is o houdbaar

5 jaar geleden

Ik denk niet dat laten wenen slecht is. Ik laat hem ook niet veel wenen maar savonds als ik echt moe ben en hij moet slapen doe ik het wel hoor. Ik heb ook mijn nachtrust nodig. :-)

5 jaar geleden

Ik laat hem elke keer 5 minuten huilen. Tenzij hij helemaal in paniek is. Ik was het continue op me dragen van een baby ook beu en ik heb ook een zoontje van 5 jaar die aandacht wil

5 jaar geleden

Bij een baby zo jong kun je geen slechte gewoontes creëeren. Gewoon lekker bij je nemen, troosten, knuffelen, en op een rustig moment je kindje terug in zijn park/wieg leggen. De eerste tijd is dat pittig maar ik vind je babytje laten huilen niet oké. Effe jammeren of piepen is iets anders natuurlijk, dat gebeurt hier ook wel eens, maar echt huilen huilen laten we nooit gebeuren.

5 jaar geleden

Lekker genieten!!

5 jaar geleden

lees ook dit artikel van 24 baby daar staat het eigenlijk goed in uitgelegd. belangrijk om de eerste 6mnd je kindje niet te laten huilen ivm een goede hechting. je kan je kindje echt niet verwennen de eerste periode. dus wees gerust troost hem lekker. veel knuffelen en kusjes geven. https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/baby-laten-huilen

5 jaar geleden

Reactie op Angel_AR

lees ook dit artikel van 24 baby daar staat het eigenlijk goed in uitgeleg ...
#kinderfysii

5 jaar geleden

Ik heb heb ons zoontje (bijna 6 week) 1 keer echt laten huilen tot hij zelf ophield. Toen zat ik er naast te huilen, dus dat doe ik niet weer. Ik laat hem soms wel even huilen als ik echt wat moet zoals broodje smeren of naar de wc.

5 jaar geleden

Nooit laten huilen.. Een baby huilt niet om te pesten. Wij hebben ook een baby dat ongelofelijk veel huilt. Als je een baby laat huilen zonder dat je in de buurt bent , dan voelt het zich alleen en niet veilig. Alle babys hebben behoefte aan liefde, geborgenheid en veiligheid 💕 Ook al huilen ze bij je in de arm (is heel pittig), dan voelen ze wel die veiligheid, liefde en geborgenheid. Het is een fase daar moeten de meesten doorheen! Je bent niet alleen, hopelijk geeft dat een fijn en geruststellend gevoel.

5 jaar geleden

onze kleine had vanaf week 4 tot week 6 veelnlast van huilbuien en vaak tussen 19.00-22.00 moeilijk troostbaar. maar altijd in mn armen genomen en sussen, knuffelen en mn allerbest doen om haar een veilig gevoel te geven. en letterlijk precies met week 6 regeldag gehad en sindsdien eigenlijk geen huilbuien meer gehad. hoop dat dit binnenkort ook voor jou zo is. maar hou vol. er komt een tijd dat t beter wordt. ze zeggen ook de huilpiek is er met 6 weken. het komt goed en gaat minder worden

5 jaar geleden

Reactie op Shannon moderator

Nooit laten huilen.. Een baby huilt niet om te pesten. Wij hebben ook een b ...
🔝 jammer dat niet alle vrouwen zo denken.... ik huil soms hem hem mee 😂🤣😢

5 jaar geleden

Ik laat haar nooit langer huilen dan 2 3 minuten. Als ze echt gelijk in paniek is neem ik haar gelijk bij me! Soms is het ook alleen een beetje jengelen maar hier stopt ze altijd vrij snel mee en valt dan in slaap. Ik merk dat ze nu haar piek heeft ( 6 weken ) omdat ze altijd een rustige tevreden baby is. Lekker veel kroelen met je baby,het word vanzelf echt beter. ❤

5 jaar geleden

Onze kraamhulp heeft het volgende aan ons uitgelegd.... Er is onderzoek gedaan en zij zei dat bij structureel verwaarloosde kinderen, op latere leeftijd te zien was dat ze hersenschade hebben opgelopen... Dus ik laat sindsdien onze dochter echt niet huilen.. Ze zijn nog zo klein... kunnen ons alleen iets duidelijk maken door te huilen...

5 jaar geleden

Mijn twee baby's laat ik ook zo weinig mogelijk huilen. Ik draag er altijd wel eentje bij me in de draagdoek. Als ik alleen ben wissel ik af, is mijn partner thuis dan hebben we beiden een baby. Ik ben er van overtuigd dat baby's altijd huilen om iets duidelijk te maken. Omdat ze iets nodig hebben of ergens last van hebben. Ik zou niet weten waarom ik ze dan zou laten huilen. Ik geef ze dan wat ze nodig hebben. Soms moet een baby wachten als ik de ander voed, soms is veiligheid belangrijker (tijdens het koken bijv). Alleen dan laat ik ze huilen.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje ook 5,5 w ik laat haar zéker niet huilen. De eerste maandjes leggen ze nog geen link dus kun je ze niet teveel verwennen. Ik hou haar lekker bij me ze is net op de wereld💗 Hier staat wat info https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/baby-laten-huilen/

5 jaar geleden

Mijn zoontje van 6 weken laat ik zo min mogelijk huilen. Is naar mijn mening niet nodig om te laten huilen, waarom? Omdat er moet worden gezogen, gedweild de was Laat soms de boel de boel, dat loopt niet weg. Dan word het maar even niet gedaan Er komt echt wel een moment dat het wel kan of dat partner thuis komt en er wat meer handen zijn. Lekker veel knuffen, sussen huid op huid.. Misschien een draagdoek/zak? Ze worden zo snel groot En die hechting is zo onwijs belangrijk Het gevoel van veilig en vertrouwt ❤

5 jaar geleden

Hier laat ik haar ook zo min mogelijk huilen. Alleen als het echt niet anders kan. Bijv dat je op de wc zit. Bij 5 en halve week kan het ook nog gewoon zijn dat je kleine in het eerste sprongetje zit. Die ging hier ook met huilen zodra ze neergelegd werd. Huilde alleen niet als er geknuffeld werd. Ook sprongetjes gaan weer over

5 jaar geleden

Soms is het echt even pittig he, het continu met je kindje bezig zijn.. Zit je net 5min op de wc, begint het weer! Het feit dat je baby rustig wordt, als je hem oppakt, betekent dat je het juist super goed doet! Hij voelt zich veilig bij je en wil graag dichtbij je zijn. Net zoals hij de 9 maanden hiervoor bij je was. Hij is nog aan het wennen aan de wereld buiten de baarmoeder en dat is hard werken. Heb je een draagzak of draagdoek? Dan kun je hem bij je dragen en heb je tegelijkertijd je handen vrij!

5 jaar geleden

Ik troost mijn kindjes met huilen, hoe zwaar soms ook. Ze zijn nog zo klein en jij kan ze warmte en troost bieden. Dat hij rustig wordt betekent dat hij zich bij jouw veilig voelt. Babies huilen omdat dat hun communicatie is, niet om het jouw moeilijk te maken. Ze hebben nog warmte en veiligheid nodig en snappen dat "selfsoothing" helemaal niet. Pittig, jupp. Maar het zijn fases. Het lezen een stukje lager met "ik heb ook mijn nachtrust nodig" gaan mijn haren van overeind staan. Tuurlijk is die nodig, maar je baby heeft jouw nodig en snapt niet dat jij er niet bent. Terwijl wij als volwassenen wel snappen dat sommige dingen nu even moeten wachten, ook wijzelf. Kan je hem misschien dragen? Ik had mijn dochter in een draagdoek en deed zo thuis sporten, schoonmaken, creatief bezig zijn, koken, ... Ze is nu (bijna) 4 en een heel makkelijk, lief en zorgzaam meisje. Helemaal niet verpest door er altijd te zijn als ze huilde. Er komt een moment/leeftijd dat je doorhebt dat ze je proberen te paaien, dan is het (voor mij) een stuk makkelijker om te zeggen "ho wacht eens even", maar voor die tijd knuffel ik ze. Mijn zoontje is nu 7 weken en huilen hoeft bij ons niet.