26 Reacties
5 jaar geleden
Mijn baby is 11 weken en drinkt nog 8 keer. Oke, wel borstvoeding maar 8x kleine voedingen is geen probleem dus. Ik ben ook verpleegkundige op t cb. Zolang ze voldoende aankomt op "maar" 500cc is dat geen probleem. En zorg voor een vaste volgorde, zoals: wakker worden, eten, luier verschonen, spelen, slapen. Kijk niet op de klok, als ze wakker wordt ga je weer voeden. Ook bij flesvoeding voedt je op verzoek..zie ook www.voedingscetrum.nl voor alle tips over het geven van flesvoeding. Reflux is volkomen normaal, al zo veel bijscholingen over gehad en het is onschuldig, je kan er niks tegen doen en de oorzaak is, gek genoeg, vaak te veel voeding en prikkels. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En anders succes met deze zoektocht, hoop dat je snel een oplossing vind
5 jaar geleden
Mijn nichtje heeft dit vorig jaar met haar jongste zoontje gehad. Verschillende flessen en voedingen, allergie testen, doktersbezoeken enz. Ging het een week redelijk en dacht ze er te zijn begon de ellende weer van voren af aan. Uiteindelijk bij de magische 3 maanden was het voorbij en is zoonlief inmiddels een beer van een gozer met anderhalf jaar. Dus hoop voor je dat dit bij jou ook het geval is.
5 jaar geleden
Als je/jullie het zelf trekken zou ik zeker naar 10 voedingen gaan. Of het aantal dat ze zelf vraagt. Ik voed op verzoek soms ook nog ruim 10x per dag, soms ook 7x. Allemaal fases, maar het is belangrijk dat het lichaam de tijd krijgt zich te ontwikkelen. En jullie een zo relaxte mogelijke tijd samen hebben. Succes!!
5 jaar geleden
Reactie op aeblj
Mijn baby is 11 weken en drinkt nog 8 keer. Oke, wel borstvoeding maar 8x k ...
Dankjewel voor de tip! Wij mochten van cb en van de pediater niet meer op verzoek geven omdat ze eigenlijk niet zelf om eten vraagt. Ze slaapt dan gewoon steeds langere periodes. Zou dat dan toch ok zijn om het nog eens te proberen?
5 jaar geleden
Reactie op Luuksbroerofzus
Mijn nichtje heeft dit vorig jaar met haar jongste zoontje gehad. Verschill ...
Oh dat klinkt zo bemoedigend! Ik hoop het gewoon zo hard voor dat kleine mensje.
5 jaar geleden
Onze dame ligt hiervoor in het ziekenhuis. Probeer haar eens op haar linkerzij de fles te geven. Je gaat zelf in een stoel of op de bank zitten met een kussen op je schoot. Het hoofdje van je kindje op je schoot, de beentjes bij je linker arm. Kindje MOET op de linkerzij liggen. Drinken gaat alleen op die manier beter bij ons. Is op aanraden van het ziekenhuis
5 jaar geleden
Wat vervelend om te horen....en zo te lezen doen jullie hard je best voor jullie dochtertje.
Ik heb 2 kids met verborgen reflux bij ons helpt heel erg om johannes broodpitmeel toe te voegen aan de fles. Ons zoontje slaapt met een refluxkussen onder zijn matrasje. Voor krampjes hebben wij heel lang infacol gegeven voor elke voeding dit ging heel goed. Hier kunnen ze ook beter van boeren. Momenteel is hij hier vanaf. En de flessen gemaakt van Barleduc water dit scheelde ook veel ivm kalk in normaal kraanwater.
Wij hebben trouwens de smalle dr browns flessen.
En mocht ze idd zo weinig drinken per keer zou ik idd vaker de fles aanbieden zodat ze alsnog voldoende binnen krijgt.
Volg verder je gevoel.....alles via de boekjes lijkt allemaal heel mooi maar je moet gewoon kijken wat het beste werkt bij je kindje.
Heel veel succes!
5 jaar geleden
Reactie op NLJ2019
Onze dame ligt hiervoor in het ziekenhuis. Probeer haar eens op haar linker ...
Bij ons precies hetzelfde. Tijdens ziekenhuis opname werd ons dit ook geleerd, alleen moeten wij wel onze benen optrekken dus bijvoorbeeld mn voeten op n andere stoel zetten, dan ligt ie niet zo plat
5 jaar geleden
Pfoe jeetje zeg!! Wat ontzettend heftig. Zeker als je overal al bent geweest. Een huisarts dan, een osteopaat of misschien iets in de richting van healing? (Moet je je fijn bij voelen). Wij hadden een huilbaby (totaal andere situatie), maar ons heeft dat destijds geholpen. Misschien dat het voor jullie met dit probleem iets kan doen.
Veel succes gewenst! Hopen dat dit snel stopt en ze ontspannen en lekker gaan drinken. 🍀🙏🏻🤞🏻
5 jaar geleden
Reactie op KS35
Wat vervelend om te horen....en zo te lezen doen jullie hard je best voor j ...
Dankjewel voor de tips! Johannes bpmeel is hier uit den boze. 1 maal geprobeerd...na 2 slikken opnieuw krijsende krampen.
5 jaar geleden
Ik gaf ook borstvoeding, altijd na het voeden had ze last, begon ze te wenen. Ook bij osteopaat en kinderarts al meerdere keren geweest. Osteopaat vond niets abnormaal. Kinderarts heeft ons omeprazole voorgeschreven en ook poeder van althéra omdat er getwijfeld wordt of ze koemelkallergie heeft.
Haar flesjes dronk ze altijd goed uit en ondervonden ook dat ze minder last had na het eten. Tot vorige week, het uitdrinken van haar flesjes werd een hele strijd. Dronk de helft leeg en weigerde dan terug de speen. Wisten onszelf ook geen raad hoe dit opeens kwam. Sinds vandaag begint ze weer beter te eten dus misschien is het toch een fase?
5 jaar geleden
Onze zoon heeft ook koemelkallergie. Wij geven hem nu pepti. Wat ons dus ook op viel is dat hij na 60cc ook niet meer wou drinken. Met geen mogelijkheid, maar na de voeding had hij toch nog honger... logisch naar 60cc. Toen kwamen wij er achter dat hij de melk afgekoeld niet lekker vind. Nu geven we hem elke keer 60cc en als dat op is maak ik een nieuwe met 60cc totdat hij genoeg heeft gehad. Nu drink hij elke voeding 150cc a 180cc hij is bijna 10 weken. Misschien is het bij jullie ook het geval ??
Heel veel succes en hoop dat het snel beter gaat
5 jaar geleden
Mijn dochter is ook een problematische drinker. Ze is 10 weken en ook al een heel parcour afgelegd. We staan vanaf week 4 op maagzuurremmers. Nu omeprazolesiroop. Ze heeft ook koemelkallergie en drinkt nu neocate. We zijn blij als ze per fles 120 drinkt. Maar we hebben ook periodes gehad dat ze maar 60 dronk. Ze heeft ook geen hongergevoel dus meer flessen bracht niets op. Nu drinkt ze 120. Maar vanaf 90 cc is het vechten. We zijn ook al verschillende pediaters afgelopen. De ergste periode was als ze nog geen omeprazole had. Was vreselijk. Daarna maar heel langzaam zijn de krijsbuien gebeterd.
Veel succes. Ik heb ook niet het wondermiddel. Maar weet dat het vreselijk is.
5 jaar geleden
Reactie op Saskiavs
Mijn dochter is ook een problematische drinker. Ze is 10 weken en ook al ee ...
Is je dochtertje dan verzadigd na haar voeding? De mijne blijft steeds nog zeer actief en alert, maar wij krijgen dat melkje er echt niet in
5 jaar geleden
Reactie op Marijke2804
Is je dochtertje dan verzadigd na haar voeding? De mijne blijft steeds nog ...
Ja ze duwt de fles soms wel na 40-50 cc en moest ik niet 'dwingen' dan zou ze gerust 4 u zonder kunnen. Overdag is ze nu veel rustiger dan de eerste weken. Ze sliep ook door met 5 weken. Omdat ze geen hongergevoel heeft denk ik. Maar nu komt ze rond 5 uur toch en zie ik dat ze echt honger heeft.
Hier ook alle tips van stevia bij de melk of roosvicee maar haalt hier niks uit.