27 Reacties

6 jaar geleden

Een extra matras misschien een optie?

6 jaar geleden

Ik heb exact hetzelfde bed en hier ook al een topic over geopend een tijdje terug 😉. Het bed omhoog is in mijn ogen ook echt niet mogelijk. Wij hebben een erg dik matras, dus minder te overbruggen dan jullie. Mij werd een extra matras erop, met een plank ertussen, aangeraden en vooral met vk & kraamzorg overleggen. Als die het er niet mee eens zijn zal er toch een ander bed omhoog moeten...

6 jaar geleden

Ik was hier ook over aan het nadenken. Precies hetzelfde bed ook! Ik lees even mee :)

6 jaar geleden

Wij hebben een zelfgemaakt bed dat ook niet omhoog is te zetten. Vorige keer (en deze keer straks weer) afspreken om partner bed te laten verschonen en dat kraamzorg en vk zitten op bed evt de controles doen. In goed overleg zijn er mogelijkheden. Extra matras, ander bed lijkt me niet zo fijn.

6 jaar geleden

Ik heb ook hetzelfde bed, en kreeg als advies om er wel kratjes onder te doen. Ook van de kraamzorg.....

6 jaar geleden

Reactie op Stephanie81

Ik heb ook hetzelfde bed, en kreeg als advies om er wel kratjes onder te do ...
Hoe dan, als ik vragen mag? Want ik zie echt niet hoe dat kan werken zonder de lades te slopen?

6 jaar geleden

Ik heb boven ook een bed die niet op klossen kan. Ik zet voor de twee weken even een in de woonkamer om op te bevallen en controles uit te laten voeren. Daarna uit de woonkamer zetten

6 jaar geleden

Ik had een extra matras klaargezet de vorige keer en ga dat deze keer ook weer doen. Ik ben wel in het ziekenhuis bevallen. Kraamzorg vond het geen probleem om de controles te doen en het bed te verschonen zonder het matras dus uiteindelijk helemaal niet gebruikt.

6 jaar geleden

De lades kunnen er toch tijdelijk uit gehaald worden? Dan kan het gemakkelijk op klossen. Wij hebben ook een bed met lades en we gaan het op die manier oplossen ;)

6 jaar geleden

Extra matras er bovenop leggen!!

6 jaar geleden

Ik heb het bed niet op klossen gehad de vorige keer. Wel een extra topper erop gelegd, met name eigenlijk ter bescherming van het matras als de vliezen zouden breken. Kraamzorg vond het helemaal niet erg toen ik was bevallen. Ben bevallen in het ziekenhuis. Moet deze keer medisch bevallen en ga het bed weer niet op klossen zetten.

6 jaar geleden

Gewoon geen klossen. Heb ik ook niet gedaan, Terwijl het bij mijn bed wel mogelijk is. Ik vond het niet fijn zo'n hoog bed. Mijn man heeft het bed verschoont en de controles stellen niks voor. Daar hoef je het bed niet helemaal voor op klossen te zetten. Ze meet je temperatuur op en telt je hartslag via je pols. Binnen een klein minuutje is ze klaar met de controle.

6 jaar geleden

De lades kunnen er toch tijdelijk uit gehaald worden? Dan kan het gemakkeli ...
Dat zou op zich kunnen ja, al zijn ze wel groot en zitten ze vol met spullen. Dan kan het bed alsnog niet op klossen (want geen poten), maar moeten die bierkratjes misschien wel lukken (worden er wel veel). Ik ga eerst maar met de vk overleggen denk ik, want ons matras is zó zwaar dat het wel een hele klus wordt.

6 jaar geleden

Hmm, zie nu dat het misschien toch met de gewone klossen kan, aangezien de ‘planken’ minder breed zijn dan 3 cm. Dan 3 per kant staat op de site van zo’n hulpmiddelen bureau (en even kijken of in het midden nog extra kan). Ben benieuwd of er hier toevallig iemand is die dit al eens gedaan heeft bij zo’n bed 😊

6 jaar geleden

Wij hebben het met de eerste gedaan en ik ben maar 1,57 dus kwam niet eens mijn bed in met al die hechtingen. Meteen veranderd en bij de tweede hebben we er bakstenen onder gedaan. De kraamverzorgster kwam en die zag het en ze zei wat een onzin die halen we lekker weg!

6 jaar geleden

Wat bedoel je met klossen ? Sorry 🤭

6 jaar geleden

Iedereen bedankt voor de tips. Ik zal de kraamhulp en verloskundige dan is vragen of ze bezwaar maken.

6 jaar geleden

Wat bedoel je met klossen ? Sorry 🤭
Dat zijn hulpmiddelen om de poten van het bed op te zetten zodat het bed op goede hoogte staat voor de kraamhulp en verloskundige.

6 jaar geleden

Reactie op Chantal95

Dat zijn hulpmiddelen om de poten van het bed op te zetten zodat het bed op ...
Oh haha bedankt ! :)

6 jaar geleden

Ik zet mn bed ook niet op klossen. Ga sowieso nu ook geen kraamhulp meer nemen en de medische controles van de verloskundige bij mij en de babies moeten dan maar even zo... het is ook nog even afwachten of ze uberhaupt in de eerste dagen al mee naar huis kunnen en moet in het ziekenhuis bevallen dus ik ga al die moeite er niet voor doen. En ook ik ben klein met korte pootjes en kom daar veel te moeilijk in en al helemaal een gedoe als je ook nog 2 kleintjes mee erin wilt zien te krijgen.