83 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op J85C

Helaas is het bij ons met goede echo’s dit weekend toch een miskraam geword ...
Heel erg veel sterkte. Wat intens verdrietig.

4 jaar geleden

As dinsdag 8 weken echo. Vandaag buikkramp en bruinslijm. Borsten zal al 0. ...
Heel veel succes a.s. dinsdag. Hoop dat de echo goed is

4 jaar geleden

As dinsdag 8 weken echo. Vandaag buikkramp en bruinslijm. Borsten zal al 0. ...
Sterkte, hopelijk blijft alles goed gaan!

4 jaar geleden

Elke keer gemeenschap met mijn vriend heb ik bloed verlies. Het maakt me zo angstig. Eerst helder bloed daarna donker. Nu negen weken. Ik wordt er zo onzeker van

4 jaar geleden

Ik heb donderdag een kloppend hartje gehsd (7wk). Daarvoor en daarna regelmatig bruine afscheiding. Volgens gyn kan het geen kwaad, zolang het niet heel veel helderrood is. Ik heb sowieso een cyclus waarbij ik regelmatig tussendoor ineens wat bloed verloor of bruine afscheiding had, soms al vanaf ruim een week voor mn menstruatie moest starten. Ik probeer me er dus niet te druk om te maken. en die buikpijn schijnt er gewoon bij te horen helaas... daar heb ik denk ik van alle symptomen nog het meeste last van

4 jaar geleden

Hee.. Ik heb sinds 7+6 ook bruine afscheiding met slijm.. niet elke dag.. soms zit er 3 dagen tussen.. maar ben ik naar het toilet geweest.. of ik hem zwaar getild, dan komt er een ‘ploep’ met bruinig/oranje afscheiding.. en dan de uren erna een heel klein beetje bruin.. Ik vind het zo eng. De VK zegt dat er niks aan de hand is, t kindje groeit goed en hartje klopt ook goed.. Ben nu 9+1! Het is het 3e kindje van ons.. en heb al 2 keizersnedes gehad.. Wie kan mij beetje gerust stellen?

4 jaar geleden

Hoiii, ik lees hier dat meer last hebben van bloedverlies. Ik heb gisteren met 10 weken flink wat bloed verloren. Gelukkig kon ik gelijk terecht bij de verloskundige en het kleintje bewoog goed en het hartje klopte ook goed. Wel vond ik het zo gek om zoveel bloed te verliezen zelfs met wat stolsels... Ben nu zo onzeker, gelukkig staat mijn termijnecho vrijdag ingeplant dus dan zien we weer hoe het gaat. Nu voorlopig even rust houden zodat m’n baarmoeder niet geprikkeld raakt en het kindje afstoot. Hebben meerdere van jullie ook zoveel bloed verloren? Hoe gaat het nu met jullie? Liefs, Amber

4 jaar geleden

Reactie op Ambermm

Hoiii, ik lees hier dat meer last hebben van bloedverlies. Ik heb gisteren ...
Je bent al ver richting de 12 weken, dus dat is positief!! Ik heb vanuit mezelf geen positieve ervaring, ondanks goede echo zette bij mij met 8,5 week de bloedingen door en is het wel een miskraam geworden. Las wel veel verhalen dat het goed kan blijven gaan, dus houd daar je focus op en maak verbinding in gedachte met je kindje. Het beloop heb je (helaas) niet in de hand, maar alles wat je emotioneel kan doen om je kindje verbonden te houden helpt jou! Fijn dat je vrijdag weer een echo hebt. Bij twijfel of toename bloedverlies gewoon verloskundige bellen. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Liseee

Hee.. Ik heb sinds 7+6 ook bruine afscheiding met slijm.. niet elke dag.. ...
Zo lang als het geen helderrood of veel bloed verlies is niet te druk maken!! Alles is goed doorbloed dus kan bij wat tillen, bukken of inspanning wat bloed geven.

4 jaar geleden

Dit heb ik bij eerste twee ook gehad, nu zwanger van de derde en niet gehad, wel een bloedprop verloren, wat vandaag bevestigd is dat het gelukkig goed zit. Ik had er voornamelijk een dag na de sex last van, je baarmoeder is zo goed bebloed dat een kans op lichte bloeding (bruin of heel licht rood) er is.

4 jaar geleden

Reactie op J85C

Je bent al ver richting de 12 weken, dus dat is positief!! Ik heb vanuit me ...
Het was ook zo onverwachts zeker nu je toch al bijna de eerste drie maanden hebt gehad. Begon het bloeden bij jou gelijk met pijn of duurde het wat dagen toen het doorzette? Probeer inderdaad de hoop te blijven houden dat het goed afloopt!

4 jaar geleden

Reactie op Ambermm

Het was ook zo onverwachts zeker nu je toch al bijna de eerste drie maanden ...
Begon eerst met wat bruin en licht bloed zonder pijn. Echo was toen goed. Dag erna meer kramp en bloed maar nog wel goede echo, maar verloskundige zag toen bloedprop bij baarmoeder uitgang, kon verloop niet voorspellen. Heb rust gepakt en dag erna meer kramp en veel bloedverlies, had nog hoop maar voelde ergens dat het niet goed was en dag erna geen vruchtje meer op de echo. Heel veel verdriet en ongeloof. Ben wel blij met de echo”s die ik toch had in de dagen er tussen. Ook al liep het niet goed af heb ik nog wel emotioneel contact gemaakt met het kindje wat ik toen het uiteindelijk ineens weg was niet meer kon. Was een tip van de verloskundige om er mindful en bewust van te zijn, hoe het ook loop, het hielp mij bij het plaatsen van mijn gevoel van leegte nu.

4 jaar geleden

Reactie op J85C

Begon eerst met wat bruin en licht bloed zonder pijn. Echo was toen goed. D ...
Pfoe wel heftig, maar dat lijkt me een goede tip indd om er bewust van te zijn. Bij mij is het bloedden wel gestopt gelukkig en verder ook geen klachten. Dus hopen dat het wegblijft!

4 jaar geleden

Reactie op Ambermm

Pfoe wel heftig, maar dat lijkt me een goede tip indd om er bewust van te z ...
Hier bij m’n vorige zwangerschap heel veel rood bloed verlies gehad, maar uiteindelijk ook een mooie knul rondlopen. Dus zelfs veel rood bloedverlies, hoeft nog niet altijd een miskraam te zijn/worden. Om je even wat moed in te praten! Snap wel dat je er onzeker van wordt natuurlijk!

4 jaar geleden

Reactie op L e o n i e

Hier bij m’n vorige zwangerschap heel veel rood bloed verlies gehad, maar u ...
Dat is ook fijn om te horen, dat het ook goed kan gaan! Daar hoop ik ook op 🙏🏻

4 jaar geleden

Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ben nu 11 weken en had afgelopen week ook opeens helder rood bloedverlies. Geen krampen, maar wel een pijnlijk opgezette buik. Bloedverlies werd minder maar ik bleef een paar dagen eerst roze en daarna bruine afscheiding hebben. Net gelukkig wel een goede termijnecho gezien. Was van plan het deze week te gaan vertellen maar durf dat nu niet mocht het dan alsnog mis gaan moet je het meteen weer gaan uitleggen.

4 jaar geleden

Reactie op kleintjein2020

Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ben nu 11 weken en had afgelopen week ook ...
Gelukkig had je een goede echo! Het is echt niet leuk om bloed te verliezen je schrikt zo... Ik wilde het ook gaan vertellen na de termijnecho, maar wacht toch rustig nog even af hoe het allemaal verder verloopt!

4 jaar geleden

Ben niet te bang om het te vertellen. Het geeft je een fijn gevoel dat mensen om je heen weten wat er in je omgaat, en zo leuk om leuk nieuws te delen. Als het alsnog mis gaat, wat een kleine kans is na de termijn echo, heb je die mensen om je heen ook hard nodig voor steun dus voel dat niet als een belemmering.

4 jaar geleden

hallo lieve mensen ik ben sinds vorige week er achter gekomen dat ik zwanger ben alleen heb ik gisteren bloed verloren en is nu wat roze als ik veeg ben zo bang voor een miskraam wat denken jullie 🙏

4 jaar geleden

Reactie op Silviaatjee27

hallo lieve mensen ik ben sinds vorige week er achter gekomen dat ik zwange ...
Kan een adertje zijn ofzo niet altijd slecht hoor 😊