45 Reacties
3 jaar geleden
Ben 2x geweest en het verschilt enorm. Eerste keer was vooral masseren en tweede keer waren het voornamelijk oefeningen
3 jaar geleden
Na m’n eerste zwangerschap hebben ze inwendig spieren los gemaakt omdat deze gekneld zaten. Na 3 behandelingen bijna pijnloos. Nu in de 2e zwangerschap vooral veel los masseren. Dit omdat het na 32 weken niet meer inwendig mag. 6 weken na de bevalling gaan we weer kijken waar ik baad bij heb. Bij de eerste ook 3 verschillende fysiotherapeuten gehad, maar bij deze heb ik er echt baat bij!
3 jaar geleden
Reactie op C hantal
Alleen uitwendig! Masseren, veel oefeningen en ik word regelmatig ingetaped ...
Tijdens of na je zwangerschap?
3 jaar geleden
Reactie op Sandy1982
Bij mij duwt ze op drukpunten (auwa) en masseert ze nog. Oefeningen krijg i ...
Ook tijdens of na je zwangerschap? Auwa ken ik niet, is ze alternatief of regulier?
3 jaar geleden
Reactie op Miss Curly
Ben 2x geweest en het verschilt enorm. Eerste keer was vooral masseren en t ...
Wat voor soort oefeningen? Als je plaatjes hebt/ ze kunt omschrijven? Is het tijdens je zwangerschap?
3 jaar geleden
Reactie op Iris1996
Na m’n eerste zwangerschap hebben ze inwendig spieren los gemaakt omdat dez ...
Oh wat goed! Die inwendige zaten bij m’n eerste ook erg vast maar het lijkt nu minder te doen het losmaken. Merkte je dit ook tijdens de nieuwe zwangerschap? Kreeg je geen oefeningen?
En wat is voor jou het verschil waarom je bij die andere 3 niet terug bent gegaan en nu wel tevreden bent?
3 jaar geleden
Reactie op Sandy1982
Na de zwangerschap 2 jaar lang fysio gehad en nog blijf ik er last van hebb ...
Oh heftig, dit had ik ook en is m’n grote angst nu deze tweede zwangerschap. Ben jij nog een tweede zwangerschap aangedurfd?
3 jaar geleden
Oh heftig, dit had ik ook en is m’n grote angst nu deze tweede zwangerschap ...
Nee wij willen geen 2de ook omdat mijn lichaam dat niet aan kan, maar ook omdat we een hele moeilijke start hebben gehad met mijn dochter. Het eerste half jaar ziekenhuis in en uit en dat heeft heel wat sporen achter gelaten.
3 jaar geleden
Wat voor soort oefeningen? Als je plaatjes hebt/ ze kunt omschrijven? Is he ...
De 1e keer was tijdens de zwangerschap. Het waren lichte oefeningen. Plaatjes heb ik helaas niet. Ik zou je mijn oefeningen wel kunnen geven, maar ik denk ook dat het per persoon verschilt wat je nodig hebt. Ik mis daarnaast ook kraakbeen dus kan zijn dat ik sowieso hele andere oefeningen kreeg.
3 jaar geleden
Reactie op Sandy1982
Nee wij willen geen 2de ook omdat mijn lichaam dat niet aan kan, maar ook o ...
Hoe wist je dat je lichaam dit niet aan ging kunnen? Ik vond dit een hele moeilijke keus en ben er toch voor gegaan toen het “beter” ging. Maar m’n lichaam fluit me al terug 😔
3 jaar geleden
Reactie op Miss Curly
De 1e keer was tijdens de zwangerschap. Het waren lichte oefeningen. Plaatj ...
Bedankt! Nee het was niet dat ik andermans oefeningen wil gaan doen, meer om een idee te krijgen van de oefeningen die je dan krijgt. Belangrijkste is misschien nog wel de uitvoering dus daar heb ik sowieso goede begeleiding bij nodig.
3 jaar geleden
Reactie op Sandy1982
Nee wij willen geen 2de ook omdat mijn lichaam dat niet aan kan, maar ook o ...
Ik vind het heel knap en sterk dat je dit zo hebt kunnen besluiten. Waren jullie er meteen oké mee of is dat een lang proces geweest?
3 jaar geleden
Hoe wist je dat je lichaam dit niet aan ging kunnen? Ik vond dit een hele m ...
Ik heb nog steeds elke dag pijn aan mijn bekken, of ik nu rustig aan doe of niet, savonds doet het pijn. Mentaal kan ik het ook niet aan, want wie garandeert mij dat het nu wel goed gaat (de bevalling ging niet heel soepel), en dat we een baby krijgen zonder alle medische dingen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou haar niet meer kunnen missen en ze is gezond, maar een 2de nee dankje.
3 jaar geleden
Oh wat goed! Die inwendige zaten bij m’n eerste ook erg vast maar het lijkt ...
Ze konden nu inwendig niet veel meer omdat ik al verder in de zwangerschap ben, dit kan waarschijnlijk wel weer na de bevalling.
Bij die andere kreeg ik dus juist veel oefeningen, waardoor ik vond dat ik meer last kreeg en mijn spieren overbelastte. Nu vooral wat meer gericht op houding en bewegen.
3 jaar geleden
Reactie op Sandy1982
Ik heb nog steeds elke dag pijn aan mijn bekken, of ik nu rustig aan doe of ...
Nee ik snap je helemaal. We hebben bijna het zelfde meegemaakt. En ook bekken herstel voor 85% denk ik. Maar de wens was zo groot en ik hoopte juist zo erg op het inhalen wat we gemist hebben. Maar gaandeweg ben ik ook bang of ik het wel aan kan als het wel weer zo uitpakt. Ik ben toen denk ik nog net niet gek geworden van verdriet en wanhoop.
3 jaar geleden
Reactie op Sandy1982
Wij waren er meteen oke mee. Het was een lange en zware weg 1 jaar lang, du ...
Weet je hoe het komt dat je zoveel pijn had en hebt gehouden? Kwam het tijdens de zwangerschap al of met/ door de bevalling? Blijft toch benieuwd hoe dit bij anderen is gegaan ☺️