21 Reacties

5 jaar geleden

Aangezien het de tweede naam is zou ik er minder naar kijken. Heb nog in Spanje gewoond en een vriendin daar noemden ze 'fea', gebruiken ze ook wel als koosnaampje hoewel het eigenlijk niet zo positief is. Als je het echt mooi vindt moet je het gewoon doen :)

5 jaar geleden

Gewoon doen. Hoe vaak gebruik je een 2e naam?

5 jaar geleden

In het Russisch betekend Fea fee. Vertel je dat gewoon toch als mensen naar de betekenis vragen. 😄

5 jaar geleden

Ik zou het gewoon doen. Hoeveel mensen zouden weten dat dat de betekenis in het Spaans is?

5 jaar geleden

joh dat weet toch niemand:-) prachtige naam!

5 jaar geleden

Ik zou het ook gewoon doen. Is een prachtige naam en ik had de betekenis in het Spaans niet geweten 😉

5 jaar geleden

Voor een 2e naam kan het wel. Als voornaam zou ik het niet doen ♥️

5 jaar geleden

Ik zou het zelf niet doen

5 jaar geleden

De jongensnaam “Lío” betekent rotzooi/rommel in het Spaans, die hoor je ook vaak sinds Lil Kleine zijn zoon zo heeft genoemd. Even als voorbeeld. Ik zou het persoonlijk niet doen, maar dat komt omdat ik Spaans spreek en ook elke dag met Zuid-Amerikanen werk

5 jaar geleden

Ik zou het ook gewoon doen, mochten mensen vragen wat het betekent, dan kan ze gewoon zeggen dat ze vernoemd is, denk niet dat er veel mensen zijn die de betekenis weten of de moeite nemen dit daadwerkelijk te gaan opzoeken

5 jaar geleden

Zeker doen! Als mensen vragen wat het betekend vertel je je eigen betekenis. Ik vind het heel mooi!!

5 jaar geleden

Als tweede naam die niet vaak genoemd word, zou ik het wel doen. Maar idd als je Spaans begrijpt of spreekt dan kijk je wel even raar. Maar ja...in het Russisch betekent het dan weer iets moois dus...

5 jaar geleden

Heel mooi ik zou het zeker doen, jullie hebben je eigen betekenis.

5 jaar geleden

Daar staat echt niemand bij stil. Er gaat echt niet iemand uitzoeken in welke taal welke betekenis een naam heeft.

5 jaar geleden

Zou het daar niet vanaf laten hangen. Zo heeft bijna iedere naam dan wel iets. Wel mooie naam!! Wij gaan onze zoon Morris noemen wat bewoner van Mauretanie met donkere huid betekent. Beide blank en blond. En het is tevens ook een naam van een oprichter van diverse sigarettenmerken. Wij vinden het een mooie naam en hebben er geen slechte associaties mee, vonden wij vele malen belangrijker.

5 jaar geleden

Of Feya??

5 jaar geleden

Wat mooi om te vernoemen! Als tweede naam zou ik het zelf geen probleem vinden.

5 jaar geleden

Bedankt allemaal!

5 jaar geleden

Ik zou me daar niet druk om maken. Het moet goed voelen voor u zelf.

5 jaar geleden

Hebben jullie een Spaanse achtergrond? Of veel met Spaans/Spanje te maken? Zo niet, wie komt er dan ooit achter wat een 2e naam betekent in een taal die je nooit gebruikt😉 Vind de gedachte er achter heel mooi, veel mooier dan een bepaalde betekenis in een andere taal..