54 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb hem een maand of 2 geleden gedaan nu bleek uit de zelftestresultaten dat het niet goed was toen moest ik alsnog naar de dokter voor een uitstrijkje die uiteindelijk wel gewoon goed was. Ik zal de volgende keer dus gewoon gelijk naar de dokter gaan veel makkelijker en een stuk minder stress 😳

5 jaar geleden

Ik heb de uitnodiging ook gehad, maar er stond bij dat je het pas een half jaar na je bevalling mag doen, dus ik krijg hem als het goed is binnenkort nog een keer, en dan maak ik gelijk een afspraak bij de huisarts.

5 jaar geleden

Reactie op Annelies12091990

Ik heb hem een maand of 2 geleden gedaan nu bleek uit de zelftestresultaten ...
Maar ik zou hem zeker doen hoe eerder ze erbij zijn hoe makkelijker het te behandelen is mocht er wel wat zijn

5 jaar geleden

Hi, ik heb het onderzoek al gehad veel te laat gedaan waardoor het alleen maar erger is geworden. Ik zou zeker meteen doen hoe eerder hoe beter dan kunnen ze gelijk een behandeling starten mocht het niet goed zijn. Ik heb pap 3b best heftig om te horen ze hebben de slechte cellen weggebrand en gek genoeg was ik 2 maanden later opeens zwanger na een jaar proberen. Nu na de zwangerschap controle gehad en alles is helemaal weg! Succes!

5 jaar geleden

Ik heb 'm gedaan. En daaruit is gekomen dat ik pap 3B CIN3 heb. Ben geopereerd middels een lisexcisie. Toen werd ik zwanger. 2 weken geleden weer een uitstrijkje laten doen. A.s maandag krijg ik de uitslag. Ik raad het je zeker aan om de test uit te voeren. Stel er zijn onrustige cellen gevonden, ben je er vroeg bij en kan het snel verholpen worden. Liefs, en sterkte met je keuze!

5 jaar geleden

Ik ga binnenkort bellen voor een afspraak. Eigenlijk moest ik vorig jaar al maar toen kon het niet vanwege mijn zwangerschap en ik heb begrepen dat je na een half jaar pas weer mag testen. Ik zou jou adviseren om je gewoon te laten testen. Mochten er onrustige cellen zitten zijn ben je er sneller bij dan wanneer je klachten krijgt

5 jaar geleden

Ik heb hem inmiddels al 3a 4 keer gedaan ivm HPV positief. Maar tot nu toe altijd PAP 1 gehad (geen onrustige cellen). Ik heb nu weer mijn oproep gehad. Ik zou het zeker wel doen, is echt wel belangrijk en als er al “iets” is, wil je dat zeker in een vroeg stadium weten omdat ze je dan op tijd kunnen helpen. Ik heb ook ooit de zelftest gedaan en moest toen idd ook alsnog naar de huisarts. Sindsdien doe ik het gewoon gelijk bij de huisarts. Als je bevallen bent, maakt het echt geen donder meer uit wie daar beneden rondkijkt 🤣🤣

5 jaar geleden

Ik laat een uitstrijkje maken bij de huisarts... moest de 1e x uitstellen omdat ik zwanger was... ik zeg doen ! Hoe eerder ze afwijkingen constateren hoe sneller het ook behandeld kan worden😉

VRIEND

5 jaar geleden

Ik heb al eerder een keer een test moeten doen vanwege klachten die er achteraf niets mee te maken hadden. Maar er kwam toen 3b uit. Ik ben toen enorm geschrokken uiteraard. Maar door nauwkeurige controle en behandelingen en hertesten is het nu al een hele tijd gewoon helemaal goed. Ik heb een gewone zwangerschap gehad :). Dus... test! Als het al iets is, ben je er vroeg bij en kan je na behandeling weer verder 😊😊

5 jaar geleden

Ik zou hem zeker doen. Ik kan je vertellen dat het ook heel erg meevalt. Tot nu toe zelf 2 keer gehad en heb er echt helemaal niets van gevoeld.

5 jaar geleden

Ik heb hem al een keer gedaan voordat ik zwanger was. Mijn moeder heeft kanker gehad en vooral zij drukte me op het hart om hem te laten doen. Het stelt niet zoveel voor, vooral in vergelijk met wat er allemaal down there gebeurt bij een bevalling. Hoe ik er nu tegenaan kijk is het word je aangeboden, het is relatief gemakkelijk en je weet gewoon waar je aan toe bent. Is het slecht nieuws kun je meteen handelen, is het goed nieuws kun je door. Ik mag volgend jaar weer geloof ik en zal het dan ook meteen weer doen. Soms moet je ook niet te diep over dingen nadenken maar gaan met wat je gevoel zegt.

5 jaar geleden

Ik zeg doen! Ik ken mensen die daar nu spijt van hebben omdat ze het onderzoek niet hebben gedaan.

5 jaar geleden

Ik ben 40 en heb woensdag n afspraak. (Halfjaar na de bevalling) Ik ga wel heen. Als er iets is ben ik er liever op tijd bij. Ben blij dat ze t testen,ze mogen wel eerder beginnen met dat soort testen.

5 jaar geleden

Ik dacht: er verandert niets aan de uitslag, of je de test nou doet of niet, dus dan kan je t beter weten zodat je er eventueel iets aan kunt doen. Ik heb m ook net twee weken terug gedaan, eigenlijk meteen afspraak gemaakt, nog geen uitslag.

5 jaar geleden

Reactie op MamavanSanne

Ik heb de uitnodiging ook gehad, maar er stond bij dat je het pas een half ...
Is dat advies van Nederland? Hier in België laten doen 6 weken na bevalling en ik geef ook borstvoeding. Zei hebben mij daar helemaal niets van verteld 😨. Nu ga ik toch twijfelen of mijn resultaat in orde is ofniet 😣

5 jaar geleden

Reactie op Tinneke💙

Is dat advies van Nederland? Hier in België laten doen 6 weken na bevalling ...
Ja ik kreeg een boekje met info erbij en daar stond het in.

5 jaar geleden

Ik ga volgende week, inderdaad 6 maanden na bevalling. Zéker gaan, áls er al iets is dan kun je het beter weten en iets doen!

5 jaar geleden

Doen!! Ik ben oncologiefysiotherapeut, dus wel bekend met het fenomeen. De test is bedoeld om voor al te kijken of je er onrustige cellen(signalen vn een voorstadium of mogelijke aanleg voor ontwikkeling van...) hebt zitten die in de toekomst misschien kunnen leiden tot... Maar juist daarom is het goed te doen zodat je het kan voorkomen & onrustige cellen kunnen heel goed behandeld worden. Ik ken diverse personen die daarna nog kinderen hebben gekregen. Bevolkingsonderzoeken zijn er juist om preventief te werk te gaan indien nodig tevens halen ze er veel studie uit dat in de toekomst verbetering van behandeling en voorkomen van kwaadaardige kanker te bevorderen. Dus eigenlijk heel waardevol om te doen... Maar de keus is aan jou, het is jou lichaam.

5 jaar geleden

Ik zou het wel bij de HA laten doen dan weet je dat het goed gedaan wordr ipv zelf testen

5 jaar geleden

Reactie op MamavanSanne

Ja ik kreeg een boekje met info erbij en daar stond het in.
Het heeft volgens mij geen effect op de borstvoeding ofzo, maar kan me voorstellen dat het eerst goed hersteld moet zijn daarbeneden om een goede test te kunnen uitvoeren...