43 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk dat het ergens normaal is omdat ze steeds minder ruimte krijgen? Maar hier nog altijd heel veel beweging. Schoppen, draaien, graaien, ... maar is altijd zo geweest.

5 jaar geleden

Hi ik ben nu ook 32 weken ik ervaar het juist intenser mijn kleintje is superdruk ik zie idd echt bewegingen maar nog steeds ook veel schopjes die zelfs pijn doen 😫 als je je onzeker voelt echt de verloskundige bellen toen ik laatst een afspraak had hadden ze het ook hierover hoe druk me kleintje is en dat je het goed in de gaten houdt als je vind dat het veranderd of je hebt geen goed gevoel gewoon bellen 😊

5 jaar geleden

Ik heb dat ook. Mijn baby verschuift echt de hele dag door en beweegt van boven naar beneden. Maar echt schoppen doet de baby zo nu en dan.

5 jaar geleden

Hier nu 32 weken en juist veel meer bewegingen/schopjes en activiteiten . Ik zou het zoals andere al geschreven hebben in de gaten houden en bij twijfel bellen! Daar zijn ze voor! Hebben ze tegen mij ook gezegd..

5 jaar geleden

Ik ben 34 weken. Heel af en toe een schopje, maar het zijn meer verschuivingen aan het worden. Afgelopen weekend nog in t ziekenhuis geweest en ze beweegt goed en hartslag ook goed. Blijkt dat ze is ingedaald. Daarbij heeft ze ook niet alle bewegingsruimte meer. Het wordt steeds krapper daarbinnen. Maar zo lang ik haar nog regelmatig voel, maak ik mij geen zorgen. Maar als je je zorgen maakt, moet je zéker je verloskundige bellen!

5 jaar geleden

Je kunt altijd even bellen als je het niet vertrouwd. Ik heb het ook gehad met 32 weken. Maar heb intensieve controle vanwege stagneren van de groei. Ik voel haar nu meer bewegen (34 weken) en dat stelt me wel gerust. Ze zeggen dat ik altijd moet bellen bij minder beweging. Ik zou zeggen, gewoon bellen en vragen, dit kindje draag je maar 1x ♡

5 jaar geleden

Klopt... heb daar ook eens met de vk over gebeld, de intensiteit van bewegen zegt weinig, áls je maar regelmatig iets voelt zei ze toen

5 jaar geleden

Ik zeg dit ook sinds gister. Dat de schopjes weg zijn. Het is nu echt golvende bewegingen. Voel lichaamsdelen schuiven. Ben 32.4

5 jaar geleden

Ik heb dat ook. Ben nu 31+2 en voel ook eerder verschuivingen. Sporadisch eens een schopje maar is bij mij meestal wel al zo geweest. Mijn placenta zit vooraan en kan dus ook daar aan liggen, denk ik. Want bij elke controle zegt de gynaecoloog dat het daar precies een feestje is, terwijl ik het meestal niet zo voel. Maar idd, als je onzeker bent of er is een te grote verandering merkbaar, bel je mss best even. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

5 jaar geleden

Dank jullie voor de reacties. Ik voel haar zeker wel meer dan 10 keer per dag. Morgen de groeiecho en controle bij de verloskundige, ga het zeker even bespreken daar!
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Ik ga kapot van de pijn van het schoppen en bewegen 🙈

5 jaar geleden

het is normaal komt omdat ze minder ruimte hebben dus is meer verschuiven.. dit is mijn 2e zwangerschap en ook ik ben 32 + 2 en ik voel dit ook weer zo dus vind het wel best zolang ik hem maar voel😍💙

5 jaar geleden

Merk wel dat het anders voelt idd, maar vind de bewegingen zeker niet minder intens. Erg aanwezig juist 😅. Maar mn kleine is nog niet ingedaald, misschien dat dat uitmaakt?

5 jaar geleden

Hier ook meer schuiven en draaien, wat overigens intens pijn kan doen. 😖

5 jaar geleden

ik wordt soms juist helemaal gek van dat gedraai. Ben nu ook 32 weken. vind haar heel druk

5 jaar geleden

Ik merkte wel dat de schopjew iets minder hard werden en gisteren heb ik haar bijna de hele dag niet gevoeld. Ze was zooo rustig. In de avond kwam er lichte beweging en vanacht begon ze weer actief te worden tot een uur of 8. Het waren wel echt schopjes, maar ook zeker van die golvende bewegingen. Merk wel dat het verandert door de verminderde ruimte straks ook.

5 jaar geleden

Hier 34 weken zo rond 32 werden idd de echte schopjes minder. Nu meer verschuivingen tot soms pijnlijk aan toe. Ook voel ik soms plopjes helemaal onderin mn buik tegen mn blaas en in mn liezen. Er zijn dagen dat ik haar heel weinig voel en dagen dat ik er gek van wordt.

5 jaar geleden

Hier net hetzelfde. Ik voel vooral veel verschuivingen, minder schopjes. Maar de verschuivingen zijn wel intens! De gynaecoloog had mij op 32 weken gezegd dat dit zo zou evolueren, door de krappere ruimte die hij nog heeft.

5 jaar geleden

Ik voelde haar zoiezo niet zo veel vanwege placenta aan de voorkant maar nu precies 32 weken voel ik haar ook maar lijkt het ook meer op schuiven dan schoppen (ook lijkt het soms dat ze zich met beide armen uitrekt naar de zijkant dan voel ik haar te gelijk aan beide kanten van mn buik haha) bij mij ligt ze al bijna heel me zwangerschap elke echo met der hoofd naar beneden dus hoop dat dat zo blijft en ze goed indaalt

5 jaar geleden

Reactie op KittyMarissa

Ik voelde haar zoiezo niet zo veel vanwege placenta aan de voorkant maar nu ...
Ik heb dat ook!!