10 Reacties

één maand geleden

Kan het zijn dat het door spanning komt? Nieuwe omgeving met veel indrukken en prikkels. Niets willen missen en te laat voor de wc? Of de wc op school is “spannend”? Even samen rondje langs de wc gaan en nalopen, kraan, wcrol etc? Ik heb geen idee of het helpt. Of durft ze misschien niet aan te geven dat ze naar de wc moet?

één maand geleden

Bij mijn zoon op school vragen ze regelmatig of kinderen naar de wc moeten. Hij zit op speciaal onderwijs en de klassen zijn veel kleiner wat natuurlijk een hoop scheelt. Durft jouw dochter aan te geven dat ze naar de wc moet? En dan vooral in grote groepen. Ik denk dat dit enorm veel zal schelen en misschien kunnen ze op school regelmatig vragen of er nog een kindje naar de wc moet

één maand geleden

Wat sneu! Onze dochter heeft dit 2 keer gehad. Toen heb ik het aangekaart bij de juf. We proberen samen met haar de billen af te vegen maar haar armpjes zijn simpelweg te kort. De juf vertelde te willen helpen, maar Kiki vind het nu dus ook spannend om op school te poepen en benoemd dit ook zo. Wat wij nu doen is haar iedere ochtend om 745 op het toilet zetten thuis zodat ze nog even probeert te poepen thuis. Inmiddels lukt dit vrijwel iedere dag. Als het niet lukt poept ze meestal meteen als ze uit school komt. Wat vervelend dat de juf er zo rigoureus in is. Ik snap het punt can veel kindjes, maar als het niet lukt is toch sneu om zo te handelen

één maand geleden

Vaak hoor je als een kindje nieuwe spanningen ervaart zoals school dat ze een stapje terug zetten in de ontwikkeling is tijdelijk hoort erbij, maar om dan gelijk weg te plukken van school kan ze geen knuffeltje meenemen naar de wc of dat je thuis haar op de wc leert te poepen in de ochtend

één maand geleden

Reactie op MandyDraakje

Vaak hoor je als een kindje nieuwe spanningen ervaart zoals school dat ze e ...
Ze wordt niet weggepl ukt van school. Maar wanneer zij in haar broek heeft gepoept dan worden ouders gebeld. Als leerkracht heb je geen tijd om een kind te helpen die in zijn broek heeft gepoept. Ik ben zelf leerkracht en de schoolregels zijn op alle scholen wel het kind moet zindelijk zijn en zelf billen af vegen. Als wij dat als leerkracht ook moeten doen dan blijven we aan de gang met 30 kleuters in de klas. Dus ouders worden gebeld en kunnen op school dan hun kind helpen en verschonen. Het is wel vervelend voor het kind en de ouders.

één maand geleden

Heb je al geprobeerd om met je kindje in gesprek te gaan waarom ze niet op school wil poepen? Probeer gesloten vragen te stellen zoals vind je het eng, is er iets gebeurd, vind je het fijn als er iemand meegaat etc. Misschien krijg je er dan wel iets uit. Eerst moet je achter de reden zien te koken voordat je gericht naar een oplossing kan kijken. Misschien ŵerken met een beloningssysteem?

één maand geleden

Reactie op Sns

Ze wordt niet weggepl ukt van school. Maar wanneer zij in haar broek heeft ...
Ik ben het hier niet mee eens gelukkig zit onze dochter op een school waar gekeken wordt naar het kind. Kiki gaf aan dat de toilet vies was en niet wilde poepen op die bril. Dus wij zijn naar school gegaan en hebben dit aangekaart. Ze houden nu beter in de gaten of de toiletjes zuiver zijn. Daarnaast is ze zindelijk en wil haar billen afvegen maar dit lukt haar gewoon niet. Ze komt niet bij haar poepgaatje zeg maar. Alleen de bovenkant van haar bilspleet. Of via de voorkant, maar dat is natuurlijk niet hygiënisch. Inmiddels helpt de juf als het voorkomt dat ze poept op school. Zo zwart wit om te zeggen doen we niet. Ga het gesprek aan.

één maand geleden

Reactie op Brigitte88

Ik ben het hier niet mee eens gelukkig zit onze dochter op een school waar ...
Dit is heel iets anders dan dat ze in haar broek heeft gepoept. Daar had u het eerst over. Maar dit gaat nu om billen afvegen als ze op de wc heeft gepoept. Dat is heel wat anders.

één maand geleden

Reactie op Sns

Dit is heel iets anders dan dat ze in haar broek heeft gepoept. Daar had u ...
Onze dochter had in haar broek gepoept omdat ze niet wilde poepen vanwege een vieze toilet. Ze kon het niet ophouden en daarnaast ook haar billen niet afvegen. Het verschilt per school, ik denk vooral het gesprek aangaan. Daarmee is het bij ons gelukkig opgelost :-)

20 dagen geleden

Reactie op Brigitte88

Onze dochter had in haar broek gepoept omdat ze niet wilde poepen vanwege e ...
Helaas zijn kleutertoiletten ook niet heel erg schoon en ruiken ook eigenlijk niet echt fris ondanks dat de schoonmaak 2x per dag komt. Schoonmaak hoeft ook (hele) vieze wc's niet schoon te maken wat het soms ook lastig maakt. Ik zie vaak dat kinderen ook niet hun billen af kunnen vegen omdat ze het niet geleerd hebben of het thuis op andere manieren doen zoals een toilet die je billen schoon kan maken. Helaas had ik laatst zelf ook een kind die had gepoept en vervolgens 3 wc's van top tot teen onder heeft gesmeerd, echt alles wat je maar kan bedenken. Van wc tot de kraan en van toilethouder tot het hele hokje. Uiteindelijk nog gebruikt wc papier in een ec rol proppen etc. Ik ga het niet schoonmaken, schoonmaak maakt het niet schoon en nu heb ik ouders gebeld om het schoon te maken. Vervolgens ook gezegd tegen ouders dat hij niet zelfredzaam is en dit eerst moet leren want dit kan een leerkracht niet dagelijks/wekelijks erbij hebben. En dit allemaal gebeurt al in groep 1 maar soms ook nog in groep 3. De wc's op.scholen van de kinderen blijft vies en stinken Helaas.