31 Reacties

6 jaar geleden

Bel de huisartsenpost en vraag hen om advies

6 jaar geleden

Inderdaad bel de HA nooit verkeerd. Als het wel zo is gelijk een kuurtje. Voor jezelf ook niet fijn als het heel pijnlijk wordt!

6 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde vorige week zaterdag, daarna was het helemaal weggegaan en toevallig vanavond weer. Het komt terug zodra ik niet genoeg drink... Huisartsenpost lijkt me beetje overdreven toch. Je voelt je toch niet ziek verder? Heb je koorts? Ik heb zelf geen koorts en voel me goed, ik heb daarom besloten om te wachten tot maandag.

6 jaar geleden

Huisarts wil ik sowieso bellen maar die zijn morgen (zondag) dicht. Inderdaad dus een vraag of dit dringend genoeg is voor de huisartsenpost.. of dat het prima nog een dag kan wachten. Het is niet heel pijnlijk maar ben eerder bang dat het doorslaat naar nierbekontsteking dat weer gevaarlijk is voor de kleine

6 jaar geleden

Reactie op snoopy249

Ik had precies hetzelfde vorige week zaterdag, daarna was het helemaal wegg ...
Geen koorts. Ik kreeg het ook nadat ik twee dagen iets minder had gedronken

6 jaar geleden

Bij mij werkt altijd het drinken van veel cranberrysap (lees 2 liter) Dan is het na een dag al heel veel minder. Sterkte!

6 jaar geleden

De huisartsenpost is er voor avond/weekend.. Ik zou gewoon bellen en vragen wat zij adviseren. Ben zelf vorig weekend zaterdag avond 23:00 bij huisarts geweest om sneltest te doen voor blaasontsteking

6 jaar geleden

Ik had een continue flink buikpijn. Verloskundige gebeld. Ze dacht ook aan blaasontsteking of rust voor de buik. Verder geen andere klachten. Cranberrysap moest ik gaan drinken, heel veel water en rust houden paracetamol voor de pijn. Als pijn erger werd dan moest ik bellen en bij huisartsenpost urine inleveren morgen(zondag). Na een uur rusten trok de pijn weg met paracetamol, cranbererysap en water rest vd dag ook weinig last meer gehad. Ik denk zelf dat ik geen blaasontsteking heb, maar misschien heb je wat aan deze tips.

6 jaar geleden

Op aanraden van mijn verloskundige pak ik iedere dag D-manose helpt echt super. Helpt voorkomen van blaasontsteking omdat ik hier voor de zwangerschap ook vaak last van had. Sinds ik die neem geen blaasontsteking meer gekregen. Helpt wellicht ook nu de klachten wat verminderen voor als je al blaasontsteking hebt. Een antibiotica zal je toch nodig hebben als je al blaasontsteking hebt.

6 jaar geleden

Huisartsenpost bellen kan geen kwaad. Ze stellen je sws altijd heel veel vragen om zelf te beslissen of het urgent genoeg is (ik heb voor m’n dochter vaak gebeld toen ze nog klein was). Soms heb je al veel aan telefonisch advies. Verder heb ik een aantal jaar terug vaak last gehad van een blaasontsteking. Ik ging toen op een gegeven moment capsules gebruiken tegen blaasontsteking die je bij de bio winkel / de tuinen oid kunt kopen. Daar zit cranberry in en mss ook nog wat anders. Dat werkte bij mij zelfs beter dan medicijnen die ik van de huisarts kreeg.

6 jaar geleden

Reactie op Erika1988

Ik had een continue flink buikpijn. Verloskundige gebeld. Ze dacht ook aan ...
Dankjewel! Hier alleen geen buikpijn maar enkel wat naar gevoel/ branderige pijn bij het plassen. Ik drink nu elke ochtend cranberrysap en verder heel veel water en 2 koppen kamille thee. Ik wacht op morgen. Dank voor je tips!

6 jaar geleden

Huisartsenpost bellen kan geen kwaad. Ze stellen je sws altijd heel veel vr ...
Ik weet niet of je dat tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Cranberrysap heb ik iig in huis!

6 jaar geleden

Huisartsenpost bellen kan geen kwaad. Ze stellen je sws altijd heel veel vr ...
Ja dat was het: cranberry met D- Mannose

6 jaar geleden

Reactie op Cynniey

Op aanraden van mijn verloskundige pak ik iedere dag D-manose helpt echt su ...
Ik ga eens kijken. Het mag dus wel gebruikt worden tijdens de zwangerschap?

6 jaar geleden

Reactie op ChantalB84

Bij mij werkt altijd het drinken van veel cranberrysap (lees 2 liter) Dan i ...
Durf ik alleen niet wegens de zwangerschap. Teveel zou weer niet goed zijn 😳

6 jaar geleden

Weten jullie welk antibiotica voorgeschreven wordt/voorkeur behoeft tijdens zwangerschap?

6 jaar geleden

Reactie op ann85

Ik weet niet of je dat tijdens de zwangerschap mag gebruiken. Cranberrysap ...
Staat ook wel op de verpakking of bijsluiter of het mag. En anders weet Google het ook vast :). Ik heb dat idd gebruikt toen ik niet zwanger was.

6 jaar geleden

Reactie op ann85

Ik ga eens kijken. Het mag dus wel gebruikt worden tijdens de zwangerschap? ...
Ja absoluut, mijn verloskundige raadde het me aan. Het werkt echt heel goed. Probeerde voorheen ook met sap. En die tabletten van de rotan. Maar dat haalde niks uit.

6 jaar geleden

Reactie op ann85

Weten jullie welk antibiotica voorgeschreven wordt/voorkeur behoeft tijdens ...
Even aangeven dat je zwanger bent bij de arst die je de antibiotica voorschrijft. Die zal je de juiste voorschrijven voor zwangere vrouwen. Raad wel aan! Als je ophaald bij de apotheek checken dat het ook die antibiotica is! Apotheek heeft er vaak een handje aan een kuur te geven met een andere naam/merk. Die hebben zoiets van blaasontsteking is blaasontsteking. Iedere kuur helpt.. Die weten niet dat je zwanger bent.

6 jaar geleden

Ik had het gisteren! Verloskundige gebeld wat zij ervan dacht. Omdat je als je zwanger bent ook blaasontsteking kan hebben zonder (of met weinig) symptomen, raadde ze aan toch een afspraak bij de huisartsenpost te maken. Je kan er namelijk al langer mee rondlopen en dan is de kans op een nierbekkenontsteking iets groter. Hap was het eens en kom meteen terecht. Geen blaasontsteking gelukkig! Ik drink wel al een paar maanden preventief cranberry sap, ik leng het aan met bruiswater en doe er een takje munt in, dan is het nog best lekker ook! Een of twee glazen per dag. Geen idee of het helpt, maar voelt in elk geval goed. Veel succes!