10 Reacties
5 jaar geleden
Wat heftig zeg...
Het duurt best lang voordat je HB weer helemaal op peil is helaas, ook na een bloedtransfusie. Jouw lichaam moet zelf weer zorgen voor een 'normaal ' HB en dat duurt even.
Als je echter zoveel klachten bljjft houden dat het jouw functioneren zo beïnvloed, zou ik dit wel bespreken bij de huisarts of gynaecoloog als je daar nog op controle komt.
Sterkte ermee!
5 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad. Ik was 2,5 liter bloed verloren nadat mijn placenta niet losliet en baarmoeder vervolgens niet sloot. Eerst 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, 4 zakken bloed gehad.
Ik heb toen thuis ijzer tabletten gekregen (nu een maand na de bevalling slik ik die nog, hb is bijna weer op orde). Daarnaast veel gezond gegeten, heel rustig aan gedaan. Af en toe kleine stukjes lopen. Veel rusten tussendoor. Na 2,5 week begon ik me weer wat meer mens te voelen.
Nu na een maand is het duizelige/misselijke minimaal, nog wel heel snel moe. Kost helaas best wel wat tijd om bij te trekken 🥺.
5 jaar geleden
Ijzer altijd met vitamines c innemen voor betere opname. Dus kan ook met glas sinaasappelsap bv. Veel groene groentes eten en vezels. Van ijzer tabletten kan je ook obstipatie krijgen en dat gaat de opname ook tegen. Van orthica heb je ook ijzer tabletten maar daar krijg je geen obstipatie van. Ik wens je veel beterschap en doe rustig aan, een bevalling is sws al heftig voor je lichaam en jou bevalling al helemaal dus neem waar kan je rust echt.
5 jaar geleden
Ik ben de eerste keer 2,3 liter verloren. Tranfusie gekregen. Je kan weinig anders dan het de tijd geven ben ik bang. Ik heb wel extra floradix genomen. En neem lekker ijzerrijke groenten en vlees als je dat lekker vindt. Ik kreeg ook nog de tip van een lepeltje tomatenpuree uit een blikje per dag, maar heb dat nooit geprobeerd zelf.
5 jaar geleden
Ik heb ijzertabletten die je volgens de verloskundige soms een dag moet overslaan anders raken je darmen eraan gewend.
Ook heb ik floradix drank aangeschaft. Is wel duur maar ik voel me wel oke. Had zelf ook een lage hb waarde na de keizersnee. Maar niet zoveel bloed verloren als wat jij schrijft (800cc).
Succes!
5 jaar geleden
Ik ben helaas ook veel bloed verloren, bij m'n vorige bevalling ook. Ik kreeg nu een goede tip van m'n verloskundige om ipv gebruikelijke ijzertabletten, beter ijzerbiscyglinaat te nemen van vitakruid. Wordt beter opgenomen door je lichaam en raak je niet verstopt. En goede multi slikken, en natuurlijk op je voeding letten, tsja echt veel, maar anders kan je er lang last van houden. Sterkte