27 Reacties

6 jaar geleden

Ik had altijd gewoon een boxkleed. Je had toen en nu ook van die hele dikke. Bij deze zwangerschap een tweedehands box gekocht en daar zat een matras bij. Ja het ligt wat lekkerder maar het is eigenlijk net een extraatje.

6 jaar geleden

Ik heb wel een boxmatrasje gekocht. Het is niet noodzakelijk denk ik maar het leek me wel fijn voor de eerste periode.

6 jaar geleden

Dat was ook nieuw voor mij, hier 3 fijne dikke boxkleden

6 jaar geleden

Ik had bij de 1e alleen een dik boxkleed, vond ik prima! 😊

6 jaar geleden

Ik had bij de eerste alleen een boxkleed. Wel die van Koeka, die is heerlijk dik en zacht. Nu ga ik die weer gebruiken! Het ligt denk ik ook aan de kwaliteit van je boxkleed, ik heb er namelijk ook eentje van de zeeman om mee te nemen naar familie enzo, maar hier zou ik mijn kindje niet dag in dag uit op laten liggen.

6 jaar geleden

Mij is verteld dat de box zeg maar steeds vaker wordt gebruikt als slaapplaats voor overdag en dan 's nachts in het ledikantje. En dat ze daarom een matras aanraden, omdat dat beter zou zijn voor de rug als ze er zo vaak in liggen. Ik zou bij je zelf nagaan hoe intensief je de box wilt gaan gebruiken.

6 jaar geleden

Ik vind het ook allemaal lastig, maar voor de eerste periode toch een boxmatrasje gekocht van 6cm dik. Ze hadden ook dikkere maar vond dat onnnodig, omdat ik er nog een kleedje bij heb gekocht. Hopelijk ligt ze lekker straks.

6 jaar geleden

Wij hebben alleen een wat dikker boxkleed en de eerste periode lag de kleine in een babynestje (met het boxkleed eronder), dus meer als voldoende Dit gaan we ook zo doen bij de tweede

6 jaar geleden

Ik heb beiden gekocht, een matrasje bij de baby dump €15 en daarover een lekker boxkleed. Lijk mij net wat lekkerder liggen dan alleen het Boxkleed!

6 jaar geleden

Wij hebben een matrasje en boxkleed (Koeka). Klinkt misschien vreemd, maar wij willen ook graag zacht liggen en zitten. Hadden niet echt het idee dat het boxkleed dik genoeg was.

6 jaar geleden

Ik heb ook een matrasje van 6cm, ik heb hem van bruine beer, kostte wel €35 ( ik heb hem dan gekregen, misschien een idee om als cadeau te vragen) ?

6 jaar geleden

Bij mijn zoontje geen matras gekocht voor in de box, vond het toch wel hard. Dus later toch een boxmatras aangeschaft.

6 jaar geleden

Het is gevaarlijker als t zacht is dan te hard. Een boxkleed is meer dan genoeg. Of alleen een matras. Niet voor niets zijn de beste matrasjes vrij hard..

6 jaar geleden

Zelf ook 1e kindje en vroeg me dit af.. Kreeg ook te horen dat je 2 boxkleden over elkaar kan leggen.. Heb er namelijk 2 voor het geval van een ongelukje.. en 1e periode leg ik haar toch in het babynestje.. Mocht het daarna nodig zijn schaf ik er alsnog 1 aan 😊

6 jaar geleden

Ik heb ook een boxmatras en boxkleden gekocht. Verkoopster liet ons in de winkel het verschil voelen en vond het nogal hard met alleen een boxkleed erin. Maar natuurlijk ieder zijn eigen keus!

6 jaar geleden

Ik heb in combinatie met de box een boxmatras genomen omdat het een afwijkende maat is (en ik vind 70 euro voor een boxkleed een beetje te gek), en mijn schoonmoeder gaat nu zelf een boxkleed maken zodat we allebei hebben en kunnen afwisselen :)

6 jaar geleden

Ik doe gewoon twee boxkleden over elkaar. Paar gekregen die niet helemaal mijn smaak zijn, dus dat ook meteen opgelost. Mijn eerste wilde al heel snel niet meer in de box, dus ik was blij dat ik alles tweedehands had. Te zacht vind ik enger dan te hard en mijn eerste lag het liefst op de (harde) grond.

6 jaar geleden

Hier wel een matras en kleed. Zeker niet noodzakelijk, maar ik vind een harde plank met kleedje zelf ook niet prettig liggen! 😉

6 jaar geleden

Reactie op Nora-28

Ik doe gewoon twee boxkleden over elkaar. Paar gekregen die niet helemaal m ...
Hier precies zo 🙋🏼‍♀️! Een boxkleed 2e hands gekregen die ik onder ons zelf uitgezochte boxkleed leg. In mijn omgeving heb ik rondgevraagd en daar leek iedereen een boxmatras overbodig te vinden. En anders heb ik ‘m zo gekocht straks!

6 jaar geleden

Ik heb 2 boxkleden op elkaar.. is voldoende naar mijn idee. Daarnaast nog een babynestje die ik de vorige x heel veel gebruikt heb ! Op de bank, op bed , in de box,in de tuin. Ik vond dat echt een aanwinst 😍