19 Reacties

5 jaar geleden

Cola al geprobeerd

5 jaar geleden

Misschien toch even huisarts bellen? Had ook verschrikkelijk last van maagzuur en nu omeprazol gekregen en nergens meer last van!

5 jaar geleden

Ik heb weken last van maagzuur gehad en rennies hielpen op de duur niet meer. Ik heb toen ook op advies van de verloskundige omeprazol gekocht bij de apotheek. Dat kun je in lage dosis gewoon zonder recept kopen. Helpt bij mij erg goed!

5 jaar geleden

Ik heb van de VK het middel antagel doorgekregen. Maar je kunt beter wel eerst overleggen voor je het gaat gebruiken. Sporadisch maak ik er gebruik van, maar probeer wel te beperken.

5 jaar geleden

Vanille vla /yogurt al geprobeerd?

5 jaar geleden

Lastig! Ik wilde letterlijk Rennie of vla voorstellen, maar wordt lastig als je beide niet mag! Ik zou gewoon bellen, het kan echt heel vervelend zijn en enorm effect hebben op je slaapritme en eetgewoonten.

5 jaar geleden

Je zou ook af en toe een glas gingerale kunnen proberen! Dan boer je het iig een beetje op!

5 jaar geleden

Antagel... zei mijn verloskundige. Via de apotheek te krijgen

5 jaar geleden

Mijn beste vriendin dronk geitenmelk

5 jaar geleden

Echt al vaker gezegd hier op het forum. Ik heb ook gluten en lactose intolerantie en PDS, dus reageer slecht op bepaalde voedingsmiddelen. Wat bij mij tot nu toe altijd werkt is troebele natuurlijke appelazijn. Hier neem ik een grote slok van. Dit spoel ik weg met een half glaasje water. En binnen een kwartier is de maagzuur weg. Het is echt heel ranzig, maar voor mij echt de oplossing. Dit doe ik voor het slapen gaan en heel soms moet ik het snachts nog een keer herhalen. Het schijnt dat brandend maagzuur niet altijd komt door een teveel aan maagzuur, maar door een tekort aan zuur in de maag om het eten goed te kunnen verteren. Appelazijn is heel erg zuur en brengt zo maag meer in balans. Voor mij echt een redder in nood.

5 jaar geleden

Ik vind dat kokosmelk helpt tegen brandend maagzuur.. heb zelf pds en ben gevoelig aan melkproducten ( heb geen intolerantie vaak maken mensen de fout met dat te zeggen terwijl het gewoon een gevoeligheid is...)

5 jaar geleden

Reactie op pandabeertjex

Vanille vla /yogurt al geprobeerd?
Ze mag geen lactose 😉

5 jaar geleden

Reactie op MayaRose

Echt al vaker gezegd hier op het forum. Ik heb ook gluten en lactose intole ...
Waar heb je dat gekocht?

5 jaar geleden

Zit er in Rennies lactose of reageer je op een ander ingrediënt? Ik heb mijn pakje gaviscon gecontroleerd, dat lijkt lactosevrij in ieder geval. Anders misschien de drink variant een optie? En anders misschien lactosevrije melk/yoghurt proberen. Is niet heel makkelijk verkrijgbaar, maar vooral de grotere Jumbo heeft dat meestal wel (bijv van Arla). Zou dit zeker wel bespreken met je vk. In ieder geval sterkte en hoop dat je iets vind dat verlichting brengt!😚

5 jaar geleden

Reactie op Natuurlijk MA-MAriek

Ze mag geen lactose 😉
Dat is er ook lactosevrij!

5 jaar geleden

Ik zou gewoon de huisarts od de vk bellen...

5 jaar geleden

Reactie op Jessica-Aarts

Cola al geprobeerd
Ik blijf ook zweren bij cola. Helpt goed. Ook als je niet zwanger bent, bij maagpijnen

5 jaar geleden

Waar heb je dat gekocht?
Bij elke reformzaak heb je dat wel. Bv. Ekoplaza, Holland en Barret.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Dank jullie voor de tips, morgen even kortsluiten met arts. De cola heeft ieder geval wel beetje geholpen