19 Reacties
6 jaar geleden
Lastig! Ik wilde letterlijk Rennie of vla voorstellen, maar wordt lastig als je beide niet mag! Ik zou gewoon bellen, het kan echt heel vervelend zijn en enorm effect hebben op je slaapritme en eetgewoonten.
6 jaar geleden
Je zou ook af en toe een glas gingerale kunnen proberen! Dan boer je het iig een beetje op!
6 jaar geleden
Echt al vaker gezegd hier op het forum. Ik heb ook gluten en lactose intolerantie en PDS, dus reageer slecht op bepaalde voedingsmiddelen.
Wat bij mij tot nu toe altijd werkt is troebele natuurlijke appelazijn. Hier neem ik een grote slok van. Dit spoel ik weg met een half glaasje water. En binnen een kwartier is de maagzuur weg. Het is echt heel ranzig, maar voor mij echt de oplossing. Dit doe ik voor het slapen gaan en heel soms moet ik het snachts nog een keer herhalen.
Het schijnt dat brandend maagzuur niet altijd komt door een teveel aan maagzuur, maar door een tekort aan zuur in de maag om het eten goed te kunnen verteren. Appelazijn is heel erg zuur en brengt zo maag meer in balans.
Voor mij echt een redder in nood.
6 jaar geleden
Reactie op pandabeertjex
Vanille vla /yogurt al geprobeerd?
Ze mag geen lactose 😉
6 jaar geleden
Reactie op MayaRose
Echt al vaker gezegd hier op het forum. Ik heb ook gluten en lactose intole ...
Waar heb je dat gekocht?
6 jaar geleden
Zit er in Rennies lactose of reageer je op een ander ingrediënt? Ik heb mijn pakje gaviscon gecontroleerd, dat lijkt lactosevrij in ieder geval. Anders misschien de drink variant een optie? En anders misschien lactosevrije melk/yoghurt proberen. Is niet heel makkelijk verkrijgbaar, maar vooral de grotere Jumbo heeft dat meestal wel (bijv van Arla).
Zou dit zeker wel bespreken met je vk. In ieder geval sterkte en hoop dat je iets vind dat verlichting brengt!😚
6 jaar geleden
Reactie op Jessica-Aarts
Cola al geprobeerd
Ik blijf ook zweren bij cola. Helpt goed. Ook als je niet zwanger bent, bij maagpijnen