16 Reacties

4 jaar geleden
Ik gebruikte hem was eigenlijk vanaf het begin ongesteld met de pil. 4 weken na de bevalling begonnen. Ik was wel heel onregelmatig en heel lang ongesteld eerste keer 3 weken 2e keer qnderhalf tot 2 weken toen ben ik gestopt met de pil ook ivm nieuwe kinderwens.

4 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met bv en ook niet met minipil, maar van de verhalen die ik heb gehoord luistert het nemen van de minipil heel nauw. Ik ken 2 vrouwen die door de minipil heen zwanger zijn geworden omdat ze er niet secuur mee omgingen 🙈 niet om jouw bang te maken ofzo trouwens hoor!

4 jaar geleden
Reactie op Makkiea
Dit bericht is verwijderd
Als je zwanger was zou je het heeeeeeel misschien met een gevoelige test kunnen zien. Je kunt sowieso zwanger zijn terwijl je een bloeding hebt. Dat wel.

4 jaar geleden
Reactie op Zonnetje1989
Ik heb geen ervaring met bv en ook niet met minipil, maar van de verhalen d ...
Zo een vermoeden had ik dus ook. Eventueel een mislukte bevruchting ofso dacht ik zelfs 😅 Maar hoe moet ik weten of dat het was? Kan ik dan een zwangerschapstest doen en zien of ik recent zwanger ben geweest ofzo iets 😅? Kan ik wel zwanger raken als ik een bloeding heb?

4 jaar geleden
Reactie op Zonnetje1989
Als je zwanger was zou je het heeeeeeel misschien met een gevoelige test ku ...
Aha okeee bedankt voor je antwoord. Hihi had mn bericht even aangepast, dacht ff duidelijker maken. Euhm wat bedoel je met een gevoelige test? Zo een clear blue zwtest ofzo iets? Eentje die gedetailleerd info geeft?

4 jaar geleden
Je kan zeker een bloeding hebben met een zwangerschap. 10 dagen na je vergeten pil zou je een gevoelige zwangerschapstest kunnen doen geloof ik.

4 jaar geleden
Reactie op Makkiea
Aha ik zie het al gwn extra gevoelige zwtest kopen. Denk dat ik dat meer ee ...
Sorry ik lees het bericht nu pas. Ja extra gevoelige zw test. Je kunt van action gebruiken of de normale van kruidvat zijn ook best gevoelig. Maar met beiden denk kleine kans dat ie zo vroeg al positief is hoor.

4 jaar geleden
Reactie op Makkiea
Gp hoor! Ben bij de kruidvat geweest vandaag en die zeiden dat ze geen extr ...
Nee klopt, maar de kruidvat 2 v 5 euro is al een hele gevoelige test van zichzelf ;) heb heel wat testen versleten voordat ik uiteindelijk zwanger was.. vandaar haha

4 jaar geleden
Onze dochter is vandaag precies 8 maanden en geef ook nog volledige borstvoeding. Na 8 weken had ik mijn eerste menstruatie en ben ik met Delamonie (werkzame stof desogestrel) gestart. Echter hield ik last van bloedverlies en heb ik na 2 maanden gebruik op advies van gynaecoloog een stop van 5 dagen gepland voor een menstruatie. Het leek even beter, maar hield toch bloedverlies klachten. Heb daarnaast wel endometriose en moet daardoor wel aan de anticonceptie. Het wordt na 8 maanden wel vervelend. Ik heb vorige week weer contact gehad met mijn gynaecoloog en het schijnt bekend te zijn dat er mensen hieronder persiterende bloedingsklachten hebben. Nu gaf de gynaecoloog een ander merkpreparaat aan, Cerazette (deze word voor mij niet vergoed). Wel afgelopen maandag met Cerazette gestart. Er valt voor mij hier nog niets over te zeggen, dat is nog te vroeg. Vooralsnog bloedingsklachten. Het is ook niet zeker dat Cerazette dit voor mij zal gaan verhelpen, maar hoop dat zeker. Heb je verder nooit last gehad van bloedingsklachten? Wellicht kan de pil vergeten zijn wel een gevolg hier van zijn. Misschien een tip, ik zet mijn wekker elke avond om 22:00 uur ervoor. Wie weet helpt dat voor jou ook.

4 jaar geleden
Reactie op E lin
Onze dochter is vandaag precies 8 maanden en geef ook nog volledige borstvo ...
Nee hiervoor helemaal geen bloedingen gehad gek he? Miss is dat wel een idee idd alarm zetten. Vergat het eigenlijk nooit, maar sinds de kleine er is veranderd er zoveel 😅 ben zoveel meer vergeetachtiger geworden 😫 ahh hopelijk doet dit merk je wel goed 😘 weet wel dat cerazette de orginele merk is en de anderen meer fabrikanten (namaak) dus wie weet zal het je goed doen succes ermee ❤

4 jaar geleden
Volgens mij word je ook gewoon ongesteld met het gebruik van deze pil. Ik heb hem de eerste paar weken geslikt maar begrepen dat het niet je menstruatie tegenhoudt. Dit zou betekenen dat je dus weer een eisprong hebt gehad, wat prima zou kunnen na 8 maanden borstvoeding. Volgens mij dus niets vreemds aan de hand😄

4 jaar geleden
Reactie op Makkiea
Nee hiervoor helemaal geen bloedingen gehad gek he? Miss is dat wel een ide ...
Ja wel vreemd. Wel erg fijn dat Cerazette verder goed zijn werk doet bij jou. Ja voorheen ging het innemen van de pil mij ook beter af dan nu😅 Uiteindelijk besloten om het op deze manier te doen en werkt voor mij goed. Ja hoop ook dat Cerazette beter gaat werken. Er zit inderdaad echt wel verschil in merk. Hoop dat het bij jou straks ook weer goed gaat met deze pil en dat het mogelijk komt door het later innemen. Succes in ieder geval!