33 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Safiia
Ben 34weken en net grmeten 22mm heb ik nog
Dat is nog een stapje minder hebben ze hier meer over gezegd?
5 jaar geleden
De mijne is gemeten met 31 weken en die zat op 19mm. Alleen had ik vroegtijdige weeën met 30 weken. Dus dat is niet normaal🙈.
Ben stiekem erg benieuwd naar hoe hij nu is inmiddels 33 weken🙈.
5 jaar geleden
De cervixlengte zit ongeveer tussen de 3 en de 5 cm. Bij iedereen is dat anders. Het is een spier waarbij een meting een moment opname is (heb ik mij laten vertellen). De minimale lengte wat de cervix mag hebben is naar mijn ervaring 2,5 cm. Bij deze lengte zullen ze ingrijpen en stappen ondernemen. Het is normaal dat de lengte verkort hoe langer je zwanger bent. Bij mij was mijn cervixlengte bij 19 weken 3 cm. Wel aan de korte kant maar nog geen reden om in te grijpen. Als ik dan naar jou lengte kijk lijkt mij dit prima. En mocht de verloskundige of gynaecoloog die jou gemeten heeft zich hier zorgen over maken had hij/zij dit zeker wel gezegd!
5 jaar geleden
De cervixlengte zit ongeveer tussen de 3 en de 5 cm. Bij iedereen is dat an ...
Kijk tnx! Ben heel benieuwd. Woensdag word er weer gemeten. Val inderdaad onder de gynaecoloog maar door corona zie ik steeds een ander gezicht met andere uitleg en andere meningen waardoor ik geen idee heb wat nu wel en niet klopt.
5 jaar geleden
Reactie op Mamavanlynn
De mijne is gemeten met 31 weken en die zat op 19mm. Alleen had ik vroegti ...
Hoe voelde die weeën? Ik heb het idee dat ik er sinds gister ook heb maar ze blijven niet constant aanwezig.
5 jaar geleden
Hoe voelde die weeën? Ik heb het idee dat ik er sinds gister ook heb maar z ...
Eigenlijk harde buiken die met rust niet over gaan. En ze voelen wel wat heftiger dan "normale" harde buiken. Je weet gelijk dat je weeën hebt hoor als ze er zijn🙈. Ze komen ook met regelmaat en nemen niet af.
Het is wel normaal dat je nu oefen weeën hebt hoor! Tenminste vanaf de 33 weken. Dus geen zorgen, maak je je wel zorgen gewoon de verloskundige bellen.
5 jaar geleden
Kijk tnx! Ben heel benieuwd. Woensdag word er weer gemeten. Val inderdaad o ...
Heel herkenbaar!
Tegen mij is gezegd dat als je cervixlengte heel lang is het alsnog niks zegt over de tijd wanneer je gaat bevallen. De ene dag kan hij 5 cm zijn en de andere 2,5, en een week erna kan die weer 4 cm zijn. Alleen 2,5 cm is de ondergrens. Erg lastig dus. Je moet gewoon zoals altijd alert zijn met bloedverlies en regelmatige harde pijnlijke buiken die je weg moet puffen. Goed dat je nog een meting heb, al is het maar om je zelf gerust te stellen !
5 jaar geleden
Het verschilt inderdaad bij elke vrouw hoe lang de baarmoederhals is. Bij mij is er vanaf 16 weken, elke 4 weken een cervixmeting gedaan tot de 28 weken. Dit i.v.m. een conisatie waarbij een flink stuk weggehaald moest worden en waren door de lengte bang voor een vroeggeboorte. Gelukkig de mazzel dat het bij mij een goede lengte was, met de laatste meting (28 weken) zat deze nog rond de 4 cm. In principe is mij verteld dat er met 32 weken geen cervix meting meer nodig is, aangezien er geen stappen meer ondernomen worden als zijnde ringetje plaatsten of dicht hechten. De kleine mag dan namelijk in principe komen. Door het zwaarder worden en de druk wordt de cervix minder lang naarmate je verder in de zwangerschap bent. Zou mij er zeker niet al te druk om maken en anders toch even navragen als je je er wel zorgen om maakt.
5 jaar geleden
Ik ben vorige week een nacht opgenomen omdat de mijne (toen 33,5 week) 25mm was. Onder de 30 was de standaard procedure dat je moest blijven ter observatie. Wel was ik toen al in het zkh omdat ik ook weeën had. De volgende ochtend was het 32mm dus toen mocht ik weer naar huis.
5 jaar geleden
Hey
Het is inderdaad zo dat de gemiddelde lengte 4 cm is. Ik had op 28 weken 2,8 cm. Had ook regelmatige harde buiken. Moest van de gynaecoloog "platliggen" om de druk op de baarmoederhals wat weg te nemen en medicatie nemen. Met rust en medicatie kun je blijkbaar al heel wat doen. Ik ben nu 34 weken en heb de hele tijd nog last gehad van harde buiken. De baarmoederhals werd bij mij elke week gemeten om te bekijken of er longrijping gestart moest worden en ondanks de harde buiken bleef mijn baarmoederhals gemiddeld 2,7 cm. Het zou dus kunnen dat ik vanaf het begin al een korte baarmoederhals heb en dat de harde buiken hier geen effect op hebben gehad. Nu moet ik nog 2 weken blijven platliggen zodat we 36 weken zijn. Dan mag ik stoppen met medicatie en terug bewegen. Als hij beslist om dan te komen, dan mag hij. 😁
5 jaar geleden
Ik heb al van begin zwangerschap een lengte van 27 mm... blijkbaar het ik een korte baarmoederhals, nu 34 weken is nog steeds 27 mm🤷♀️. In het begin maakte ik mij enorme zorgen erin, je leest dan die gruwel verhalen van miskraam/vroeggeboorte/volledig plat liggen etc etc.. zolang je geen harde buiken of iets anders dergelijks hebt zou ik er niet wakker van liggen.. vroeger(20 jaar geleden) meten ze dat allemaal niet op, soms hoe minder je weet hoe beter hoor. Allemaal zorgen voor niets.. xx
5 jaar geleden
Reactie op Tinneke💙
Ik heb al van begin zwangerschap een lengte van 27 mm... blijkbaar het ik e ...
Ik zou dit toch niet zo licht opvatten. Bij mijn vorige zwangerschap werd mijn bmh gemeten en op een zeer korte tijd was dit verkort waardoor ik moest plat liggen. Gelukkig hebben ze dit gemeten en kreeg ik op tijd longrijping want mijn kindje is wel te vroeg geboren. Ik ben blij dat jou bmh stabiel blijft!
5 jaar geleden
Normaal is het tussen 4.0 en 5.0 cm zei mijn gyn.
Ik heb iedere 2 weken cervixmeting gehad vanaf week 14 ivm conisatie in juni 2018. Ik had vergrootte kans op te vroeggeboorte daardoor. Had telkens tussen de 3.5 en 4.0 gelukkig. Na 30 weken is die niet meer opgemeten. Ik ben echt blij dat ik al 35+4 weken ben, zonder problemen met de cervixlengte te hebben, want ze waren echt bang dat die snel zou verkorten. Ze hadden zelfs overwogen om een preventieve cerclage te plaatsen.
5 jaar geleden
Reactie op Tinneke💙
Ik heb al van begin zwangerschap een lengte van 27 mm... blijkbaar het ik e ...
Vroeger wisten ze veel minder en konden ze minder. Bij mij wordt het elke twee weken gemeten door mijn afwijkende baarmoeder en operatie eraan. Het valt mij op dat het de hele zwangerschap dezelfde lengte is geweest tot de vorige controle vandaar de vraag. Ik zou de 24 weken onmogelijk kunnen halen volgens de doktoren nadat ik toch zwanger ben geworden en dat ook onmogelijk was. Na de stres of ik de 24 weken zou halen ben ik inmiddels 10 weken verder en moet ik wachten op signalen voor een keizersnede. Ik vroeg mij af of dit een signaal kon zijn maar ben inmiddels gerust gesteld door vele reacties hier.
5 jaar geleden
Reactie op Reske
Niet alleen 20 jaar geleden...bij mij is dit nog nooit gemeten gedurende de ...
Alleen maar fijn toch. Zou ook een normale zwangerschap willen waar je dit gedoe niet bij hebt. Als je niks te melden hebt of niks te beantwoorden hebt hoef je uiteraard niet te reageren..