48 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken ontzettend wat je zegt. Ben ook 7 weken en de hele dag honger, terwijl ik daarvoor prima toe kon met de helft. Ik probeer kleinere hoeveelheden te eten, veel fruit en crackers. Wordt misselijk als ik niks eet, maar ook als ik normale porties eet. Niet heel erg gelukkig maar het zeurt wel.

4 jaar geleden

Hahaha heel herkenbaar! Normaal niet een enorme snoepkont, maar zit nu op de bank met een kit kat chunky white en zandkoekjes 🤣🤣🤫

4 jaar geleden

Idem hier ik probeer klen Beetjes te eten heel de dag door als ik niet eet word ik misselijk

4 jaar geleden

Ik had dat ook wel indd. Ben zelfs een keer midden in de nacht opgestaan om een boterham te gaan eten. Eerder nog nooit gehad. Merk wel dat ik sneller vol zit. Komt denk ik door mijn darmen o.i.d. Ben de eerste keer zwanger en merk dat ik vooral zin heb in zoete dingen; appelstroop, Appels, sinasappelsap chocomel:o

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde met ook rond 7/8 weken, nog geen eerste echo gehad, ik geef er wel aan toe met gezonde dingen, anders wordt de misselijkheid me te veel.. kleine porties bijna continu 🙈

4 jaar geleden

Reactie op SanneBJ

Hahaha heel herkenbaar! Normaal niet een enorme snoepkont, maar zit nu op d ...
7 weken zwanger en bijna een zak chips leeg gegeten in een kwartier tijd 😭😭 zag er ineens nog maar een bodempje in zitten. Is me nog nooit overkomen. 😂 van schrik de zak snel dicht gefrommeld. Gaat dus een zielig bodempje chips terug de kast in. Die zojuist nog vol en dicht zat. Wtf

4 jaar geleden

De herkenning is al heel fijn. De misselijkheid bij niet eten heel herkenbaar. Dat is moment dat ik zeker weet dat ik iets moet eten .

4 jaar geleden

Reactie op Kaat29

Ik had dat ook wel indd. Ben zelfs een keer midden in de nacht opgestaan om ...
Jaaa ik was eerder nooit een zoete kauw. Ik eet nu alles als maar zoet is. Ik eet in ene roze koeken terwijl ik dat eerder met liefde liet liggen.

4 jaar geleden

Ik heb ook meer trek ik eten. Ik geniet er lekker van. Overal waar ik op dat moment zin in heb eet ik dan ook.

4 jaar geleden

Je moet natuurlijk niet compleet uit de band springen en 15 kilo aankomen de eerste periode ;) Maar, er mag best wat bij, op je lijn letten en zwanger zijn is gewoon dom in mijn ogen. Je lijf vraagt erom, je weet ook niet wat er nog gaat komen. Ik was in mn eerste zwangerschap uiteindelijk 20 kilo aangekomen, volgens de boekjes teveel. Een groot deel daarvan in het eerste trimester, tweede trimester bijna niets. Na de bevalling had ik die energie keihard nodig, ik ben door allerlei dingen heel snel heel veel kilo’s kwijt geraakt. Ook niet de bedoeling, maar was blij dat ze er zaten ;) Probeer kleine beetjes gezonde(re) dingen te snacken zou ik zeggen en lekker doen! Zijn zat mensen die niks wegkrijgen in week 7.

4 jaar geleden

Ik gister de eerste echo gehad met 6.6. We dachten dat ik verder was dus was lastig te zien over 2 weken weer. Maar idd veel honger terwijl ik het eerder altijd alleen ontbijt lunch en avondeten deed moet ik nu echt wel tussedoortjes eten want anders word ik misselijk en geloof me dat ik geen fijn gevoel. Sochtends kan ik alleen vloeibaar eten en moet ik echt ff bijkomen na een mega lege maag de hele nacht.

4 jaar geleden

Gisteren mijn eerste echo gehad met 8 weken. Alles gelukkig goed! Eigenlijk helemaal niet misselijk, maar wel heel snel honger! En als ik dan dus niks of te laat eten word ik misselijk van de honger en dat is echt niet fijn. Dus ik eet nu zeker wel meer dan voor mijn zwangerschap. Dat is dan maar even niet anders. Ik probeer wel nog redelijk gezonde tussendoortjes te pakken.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ben nu 11 weken en steeds erge honger.. Hele dag door kan ik wel eten.. Voornamelijk de rode zure matten (snoep) is weer een zwangerschap creving! Verder eet ik ook veel fruit. Maar chips is ook erg lekker.. Hihi.. Van de week gewoon goed avond gegeten. En was 21:45.. Had zoon honger heb toen nog maar 2 eitjes gebakken... Ernstig dit haha.. Tot nu toe 3 kilo aangekomen.. Is dat veel? Hihi

4 jaar geleden

Reactie op SanneBJ

Hahaha heel herkenbaar! Normaal niet een enorme snoepkont, maar zit nu op d ...
Ooh KitKat chunky white.. Love itt..

4 jaar geleden

Heel erg herkenbaar! Ben nu 8,5 week zwanger en vanaf een uur of 2/3 slaat de honger toe;) Zoet en hartig maakt niks uit... als het maar lekker is hihi. Merk idd ook wel als ik niet op tijd ga avondeten dat ik wat weeïg wordt. Helaas houdt dit gevoel bij mij nog weleens de hele avond aan.... wellicht komt het ook doordat je aan het eind van de dag wat vermoeider bent.

4 jaar geleden

Ik blijf gewoon 3 maaltijden per dag eten en tussendoor bij trek fruit, crackers of keertje boterham. Probeer te luisteren naar mijn lijf maar niet naar alle ongezonde meuk. Ik snack ook lekker keer choco of koek. Niet meer of minder dan voorheen. Maar heb dus wel iets meer trek dus dan gezonde tussendoortjes!

4 jaar geleden

Nogmaals pink lady appels🤗😍😂

4 jaar geleden

Herkenbaar. 7 +1 weken nu. Vaak honger, en als ik dan niet wat eet dan word ik misselijk. De hoeveelheid die ik op kan is wel minder. Enige nadeel bij mij: ik kan alleen eten waar ik op dat moment trek in heb. En laten dat nu niet de gezondste dingen zijn. Probeer dan wel fruit te eten, maar bijv een boterham, die gedachte maakt me dan weer misselijk. Een hamburger bijv weer niet.

4 jaar geleden

Reactie op Kaat29

Nogmaals pink lady appels🤗😍😂
Jaaaa, die vind ik ook heerlijk!

4 jaar geleden

Ik probeer in kleine porties te eten. Ik moet echt wel wat eten wanneer ik trek ervaar anders wordt ik misselijk. Ik heb vooral trek in alles wat ongezond is. 🙄 Zit al weken naar een pizza te smachten. 😂 Alles met kaas. 😳 Naar mijn idee eet ik wel meer dan normaal, maar tot op heden kom ik niet aan. 🤷‍♀️