48 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb alleen maar trek in aardbeien (cake heerlijk met slagroom, crackers etc en bapao die zijn niet aan te slepen 🤣🤣🤣🤣

4 jaar geleden

Reactie op Aphrodite

Ik probeer in kleine porties te eten. Ik moet echt wel wat eten wanneer ik ...
Precies hetzelfde en als ik niet eet dan word ik een beetje misselijk

4 jaar geleden

Herkenbaar 🤣 Hier gelukkig alleen gezonde dingen zoals aardbeien appels druiven Griekse yughurt kwark Wel al de hele week zin in slagroomgebak 😋 Krijgen vanavond visite dus maar slagroomgebak meegenomen.

4 jaar geleden

Ik zou willen dat ik zoveel trek had. Ik ben constant misselijk en ik heb alleen zin in verse fruitsapjes, fruit, af en toe een boterham en groentes. Ik moet mezelf echt dwingen om te eten en ben al 3 kg afgevallen. Morgen begint week 8 maar het valt me allemaal erg zwaar. Als de misselijkheid gaat overheersen pak ik zuur snoep of van die amsterdamse zoetzure uitjes om die vieze smaak uit mijn mond te krijgen. Koester je eetlust, lijkt me heerlijk om lekker te kunnen eten!

4 jaar geleden

Ik heb de hele dag zin in ongezond. Echt verschrikkelijk 🥴. En geef er ook nog aan toe 🥶😱

4 jaar geleden

Reactie op JodyvanGils

Ik zou willen dat ik zoveel trek had. Ik ben constant misselijk en ik heb a ...
Dit was dus een beetje mijn ding. Iedereen om mijn heen heeft alleen maar over misselijk, spugen, afvallen en beroerd voelen. Ik snap dat heel vervelend is en niet een leuke start, maar ik heb dat dus niet en dat maakte mij enorm onzeker. Nu is er veel begrip voor de gene die zich ziek voelen en dat heb ik ook. Alleen midden in de nacht wakker liggen, omdat het voelt alsof je al twee dagen niet gegeten heb doet de nacht rust ook geen goed. En de angst om veel te veel aan te komen. Aangezien misselijkheid volgt op niet eten. Nu klinkt bijna alsof ik mijzelf zielig vind. Dat is totaal niet zo. Het was meer een vraag omdat ik.mij hier alleen in voelde en het onzekerheid met zich mee bracht. En honger of ziek zijn het maakt uiteindelijk niet uit op moment dat je een gezond kindje op aarde zet.🙂

4 jaar geleden

Reactie op bebebebe

Ik heb de hele dag zin in ongezond. Echt verschrikkelijk 🥴. En geef er ook ...
Nou dat is ergste. Ik probeer veel gezonden dingen, maar uiteindelijk blijft de honger naar patat met mayonaise en andere lekkerdingen toch de gehele dag aanwezig. Het lukt mij te begrenzen, maar de patat met mayonaise eet ik vaker dan ik voor de zwangerschap deed.

4 jaar geleden

Interessant hoe verschillend het effect is op iedereen 😏 Ik kan alleen maar kleine porties eten, anders voel ik me overvol. Wel super snel weer honger en dan moet ik ook snel eten, anders wordt ik misselijk. En om de een of andere reden heb ik alleen maar zin in fruit, de mandarijntjes zijn niet aan te slepen 😂

4 jaar geleden

Mijn eetlust is minimaal door de misselijkheid en als ik zin heb is het elke week iets anders, al gaan er wel flessen Karvan Cevitam cassis en lemon hier doorheen. Wat natuurlijk alleen maar suiker is, maar goed... wel erg lekker als je geen eten weg krijgt.. ik hoop dat dit snel gaat veranderen want mis het wel dat ik uitkijk naar lekker eten.

4 jaar geleden

Ik heb 1 week lang extra trek gehad. Dit was ook zo rond de 7 en een halve week. Goed gegeten, half uur later het gevoel helemaal leeg te zijn. Ik heb eerst elke keer een glas water gedronken daar kon ik het wat mee rekken en daarna maar wat gezonde tussendoortjes gegeten de hele week lang. Daarna was het over. Ben nu bijna 11 weken. Dus hou je vooral niet te veel in. Het komt zoals het komt.

4 jaar geleden

Reactie op Wou

Dit was dus een beetje mijn ding. Iedereen om mijn heen heeft alleen maar o ...
Je bent niet alleen! Ik heb ook de hele dag trek. Als ik niet eet wordt ik misselijk, als het avondeten te laat is dan eet ik niet meer mee omdat ik een half pak koeken op heb zitten eten. Ben ook al wel aangekomen maar mijn ervaring van de vorige leert dat het wel weer bijtrekt als je het 2e trimester ingaat:) als ik er niet aan toe geef moet ik overgeven en zweet de tent uit! Zat vanmorgen na het opstaan 20 min in mn blootje op de wc af te koelen door de misselijkheid en narigheid. Lekker blijven eten dus als.je he daarmee wat kunt bestrijden

4 jaar geleden

Reactie op momo1988

Je moet natuurlijk niet compleet uit de band springen en 15 kilo aankomen d ...
İk ook met mn eerste zwangerschap 21kg aangekomen!! :o snel na de bevalling was ik weer lichter dan voorheen. Snap nog steeds niet waardoor het komt. Zal vast niet aan de frietjes mayo liggen ;p

4 jaar geleden

Verschrikkelijk!! Ik wil continu eten 😂🙊

4 jaar geleden

Heel herkenbaar, ik voel me net een opgeblazen olifant. Geen seconde misselijk geweest maar zon honger. Gisteren naar de winkel gereden en 4 kaas ui bollen achter elkaar op gegeten. 4!! En als dat t enige zou zijn... nee het gaat maar door 7+4 dagen.. en weegschaal plus 4... gaat goed komen nog 32 weken te gaan.. dus reken maar uit plus... 40 kilo straks.. oké misschien wat overdreven dat laatste maar begrijp je gevoel. Nu dus 2.15 klaar wakker door de honger. Ik eet maar gewoon iets ga niet extra wakker liggen daardoor.

4 jaar geleden

Ik 7+5 en veel trek ook. Geef er aan toe en wissel af met gezonde snacks. Heb geen weegschaal dus hou het niet bij. Ben wel slank dus maak me niet teveel zorgen.

4 jaar geleden

Ik eet wnr ik honger heb maar dan meer fruit als tussendoor.

4 jaar geleden

Ook hele dag zin in eten of honger. Maar soms heb ik soort van misselijk gevoel (anders dan gewone misselijkheid, kan dus niet omschrijven) waardoor ik ga twijfelen wat beter helpt, eten of niet? Ik heb vooral zin in vette hap!! Zoals mayo, patat, chips, chocola. Vooral zoute dingen.. voel me daarna weer schuldig! 🙈

4 jaar geleden

Hier heel.de dag ook honger echt een rot gevoel beetje zo van misselijk en als ik eet voel.ik.me weer top

4 jaar geleden

Hier wisselt het echt af met steeds veel trek ( met name toch wel ongezonde dingen ..dus dan soms met lange tanden dan maar een stuk fruit naar binnen werken ) maat pak ook wel wat lekkere dingen ... maar ook veel momenten dat ik nergens trek in heb..door misselijk gevoel.. maar wordt daar ook juist weer misselijke van als ik niks eet.. maarja... vervelend dus 🤷‍♀️😅

4 jaar geleden

Gewoon aan toegeven.. ik ga 1x per week op de weegschaal om in de gaten te houden dat het niet uit de hand loopt ;). Je lichaam geeft aan dat ie het nodig heeft :)) is een goed teken!