36 Reacties

4 jaar geleden

Ik vind dat best moeilijk of dat wel mag of goed is of niet. Ik ben totaal niet sportief maar ik zou afgelopen woensdag gaan beginnen maar toen heb ik n test gedaan en bleek ik zwanger te zijn. Dus ik twijfel heel erg. Bij mij op de sportschool hebben ze wel zwanger fit en mama fit, maar dat vind ik nog te vroeg. (Ik ben nu ook 4.4 heen) ik zou denk ik gaan voor simpel sporten loopband fietsen en wat kracht maar niet iets heftigs gaan doen. Maar ik sta open voor tips. Gefeliciteerd 🤰🏻😘

4 jaar geleden

Ik ben ook erg benieuwd of dit mag op hetzelfde niveau en intensiteit. Lees op internetten verschillende berichten.

4 jaar geleden

Ik doe het ook. Ik ben nu 6+4 en mn vk gevraagd of het mocht. Zij gaf aan dat het de 1e 3 maanden geen kwaad kan maar wel moet luisteren naar je lichaam. Ik ben momenteel erg moe en beroerd dus ik heb het momenteel op een laag pitje staan wil wel graag maar het lukt me helaas niet.

4 jaar geleden

Ik CrossFit ook al jaren behoorlijk intensief en ik zeg: lekker blijven doen, maar luister naar je lichaam. Waar je normaal je grenzen over gaat (soms tot misselijk aan toe) moet je dat nu misschien niet doen.

4 jaar geleden

Ik doe sinds september aan crossfit en wil het zeker blijven doen! Ik schat van te voren een beetje in of de wod niet te belastend is. Ik ben nu 6 wkn zwanger en ben het van plan binnenkort te melden omdat een coach dan gericht advies kan geven ivm zwangerschap en buikspieren etc.

4 jaar geleden

Ik crossfit ook en heb het deze week aan de verloskundige gevraagd of ik hiermee door kan gaan (ik ben nu 7+4). Ze gaf inderdaad aan dat je goed naar je lichaam moet luisteren. Ik word bijvoorbeeld sneller draaierig tijdens de WOD, dus dan weet ik dat ik rustiger aan moet doen. Wat mij heel erg gerust stelde, was dat de verloskundige aan gaf dat, stel áls je te hard gaat, je geen miskraam kan krijgen, alleen je wel grotere kans op blessures hebt en tijdens je zwangerschap herstel je hier minder snel van. Hopelijk heb je hier wat aan! :)

4 jaar geleden

Super bedankt!! Hier heb ik zeker wat aan! 😊 inderdaad niet tot aan kotsend toe doorgaan maar gewoon tot je grens en niet verder. (Misschien zelfs een klein stukje eronder) Ik geef het voor de zekerheid ook nog wel even aan bij de VK inderdaad Thanks meiden

4 jaar geleden

Ik doe al een aantal jaar aan crossfit en heb het een vriendin en tevens crossfit trainer vertelt. Ze gaf aan dat ik alles nog mag doen, alleen niet over mijn eigen grens moet gaan. Verder proberen goed te schalen en naar je lichaam te luisteren.

4 jaar geleden

Ik doe ook al paar jaar crossfit en gevraagd of ik dit mag blijven doen. Ze stimuleerde gewoon te blijven doen wat altijd al deed. Naar mate de zwangerschap vordert je moet gaan schalen. Wel heb ik gelezen over hormonen die er voor zorgen dat je banden slapper worden. (Tweede /derde termijn) Dus boxjumps du burpees hardlopen etc . Kunnen op een gegeven moment niet meer. (Voelt niet comfortabel) Ook zwaar squaten zal op een geven moment lichter moeten door druk die je zet in je core. Bij onze box kan je powermamma programma volgen. Maar eerste trimester zit de kleine nog zo goed verstopt achter je schaambeen. Dat je alles kan blijven doen. Mits je je goed genoeg voelt. Ik wacht Tot 12 weken tot ik mijn box /coaches ga inlichten. Vooral omdat ik me nog hartstikke fit voel. Probeer me wel in te lezen en vrouwen te volgen die hier ervaring in hebben zoals. https://instagram.com/sterkher?igshid=ol4vp889dxpb

4 jaar geleden

https://youtu.be/ODfxUEw-bzo Misschien beetje extreem maar deze chick !!😍🙌🏼

4 jaar geleden

Reactie op emmeliene

Ik doe ook al paar jaar crossfit en gevraagd of ik dit mag blijven doen. Ze ...
Super super super bedankt voor je berichtje! Ik voel me nu ook nog heel goed! Maar goed, ik ben net 4 weken 😉 ik ga het in iedergeval gewoon op mijn eigen tempo doen en mocht het niet helemaal gaan terugschakelen naar 80%. Dankjewel 😘

4 jaar geleden

Ik doe ook aan crossfit al een aardige tijd. Nu ik zwanger ben heb ik het gevoel dat ik op m'n eigen tempo wil sporten en denk erover om krachttraining (miss met pbp) te gaan doen omdat ik niet zo'n enorme hoge hartslag wil hebben. Dit had ik al bedacht voordat ik zwanger was. Zijn er meer mensen die hierover nadenken?

4 jaar geleden

Reactie op Anneie

Ik doe ook aan crossfit al een aardige tijd. Nu ik zwanger ben heb ik het g ...
Ik heb precies hetzelfde en heb mij voor het pregnancy plan van pbp aangemeld. Ga er nu nog niet heel actief mee bezig, maar wil dat na 12 weken wel gaan doen..

4 jaar geleden

Reactie op MaaikeVi

Ik heb precies hetzelfde en heb mij voor het pregnancy plan van pbp aangeme ...
Wat fijn om te lezen dat er nog iemand zo over denkt. Heb je je abonnement ook al gestopt? Dat vind ik wel een dingetje om het op te zeggen 😅

4 jaar geleden

Reactie op Anneie

Wat fijn om te lezen dat er nog iemand zo over denkt. Heb je je abonnement ...
Nee, nog niet hoor🙈 Ga morgen ook weer een poging wagen. Maar jij denkt ook over pbp na? Wel echt een hele studie. Heb zoveel info ontvangen om door te lezen.

4 jaar geleden

Reactie op MaaikeVi

Nee, nog niet hoor🙈 Ga morgen ook weer een poging wagen. Maar jij denkt oo ...
Ik heb wel eens eerder pbp gedaan en ik vond de trainingen heel prettig en ook dat je weet hoeveel kcal je mag. Het went snel maar pregnancy is misschien wel meer informatie of in ieder geval meer nieuwe informatie. Ik heb nog wel lid van de sportschool ook. Doe dat elke zaterdag. Dat ging afgelopen week wel goed al had ik het zwaarder dan normaal en was erg zweterig. Ik heb nu (pas) twee keer cross gedaan en dat is me niet goed bevallen sinds de zwangerschap. 😅

4 jaar geleden

Ik zou persoonlijk overstappen op fitness. Dit kun je op je eigen tempo doen.

4 jaar geleden

Leuk en interessant om te lezen! Ik doe vooral kracht bij de crossfit. Dat zet ik nu voort. Bij de WOD enz. ben ik wel veel sneller buiten adem. Heb het de coaches met week 5 verteld (nu ruim 7) en soms houden ze er idd wel rekening mee... met de hollow rock bijvoorbeeld

4 jaar geleden

Reactie op Tiny De Haan

Ik zou persoonlijk overstappen op fitness. Dit kun je op je eigen tempo doe ...
Gaat helaas niet. Je zit vaak vast aan een abonnement die niet zomaar opzegbaar is, zeker als aan te tonen is dat je kan blijven crossfitten

4 jaar geleden

Reactie op sabeintje

Gaat helaas niet. Je zit vaak vast aan een abonnement die niet zomaar opzeg ...
Je kunt je abbo bevriezen. Heb ik destijds ook gedaan tijdens de zwangerschap!