36 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Anneie

Ik heb wel eens eerder pbp gedaan en ik vond de trainingen heel prettig en ...
En hoe ging je les?

4 jaar geleden

Ja hoor alleen geen buikspieren meer doen. Ik heb tot week 20 gecrossfit daarna last van bekkeninstabiliteit dus toen aangepaste oefeningen gedaan tot week 30. Toen gin het niet meer.

4 jaar geleden

Reactie op Tiny De Haan

Ik zou persoonlijk overstappen op fitness. Dit kun je op je eigen tempo doe ...
Crossfit kan je ook altijd op te eigen tempo doen met aangepaste oefeningen. Zeker als het een goed box is moet dan geen probleem zijn.

4 jaar geleden

Hoi, Leuk deze topic gevonden te hebben al is het hier momenteel aardig rustig. Zijn jullie nog aan het crossfitten? Ik doe het momenteel 2 x per week naast mn fulltime baan als Fysiotherapeut. Ik heb het nog niet verteld aan de trainers maar gister wel even met wat minder kg’s gesquat. Wel hogere hartslag maar ook in rust. Hopelijk kunnen we het nog een tijd vol houden zodat we fit de zwangerschap door kunnen!

4 jaar geleden

Hoi hoi. Mijn vriend heeft jaren crossfit wedstrijden gedaan en kent veel vrouwen die gewoon getraind hebben tijdens de zwangerschap. Zelf doe ik ook WOD’s maar ik moet wel zeggen dat ik flink moet scalen, omdat ik snel buitenadem ben. Hopelijk wordt dit in het 2e trimester beter.

4 jaar geleden

Heej hooi ik doe ook aan crossfit. Je kunt inprinciepe alles gewoon nog doen dus geen zorgen. Vanaf 12 weken moet je een aantal oefeningen aanpassen. Wel altijd overleggen met je coach. Vanaf 4 maanden kun je weer wat minder doen en vanaf 6a7 maanden mag je echt een stuk minder. Dus nog genoeg tijd om te blijven genieten van crossfit!! Blijf wel luisteren naar je lichaam die geeft wel aan dat wel en niet lukt👍🏻 Oh Ja en nog een tip van flip. Mocht je duizelig worden rustig aan doen en je kunt dextrose meenemen scheelt een hoop:) Succes:)

4 jaar geleden

Hier nog een fanatieke crossfitter. Voor ik zwanger was ging ik 6 keer per week. Nu nog 2/3, de verloskundige heeft afgeraden nog rechte buikspieren te trainen en liever niet hoger dan een gewicht van 25/30 kilo. Verder moet ik direct stoppen als ik misselijk word en mag m’n hartslag niet te hoog zijn.

4 jaar geleden

Reactie op maaike1996

Hier nog een fanatieke crossfitter. Voor ik zwanger was ging ik 6 keer per ...
Wat is niet te hoge hartslag ?

4 jaar geleden

Reactie op berry30

Wat is niet te hoge hartslag ?
Liever niet hoger dan 160/180 kan ik goed in de gaten houden met m’n fitbit.

4 jaar geleden

Reactie op maaike1996

Liever niet hoger dan 160/180 kan ik goed in de gaten houden met m’n fitbit ...
Pff rond 120 ben ik al buiten adem 😂

4 jaar geleden

Reactie op maaike1996

Liever niet hoger dan 160/180 kan ik goed in de gaten houden met m’n fitbit ...
Nee hier ook indd max 170.

4 jaar geleden

Ik sport ook al 2,5 jaar bij een crossfit box. Ik heb het nog niet verteld aan de trainers, ik ben nu ruim 12 weken zwanger. Het plan was om het deze week te vertellen, maar vanwege het coronavirus sluit de box voor 3 weken, dus dat zal daarna worden.😅 Ik voel me fit genoeg om alle wod's nog mee te doen, maar ik denk wel dat ik vanaf nu een aantal oefeningen moet laten. Ik weet zeker dat de trainers mij goed zullen begeleiden en als alles goed blijft gaan zou ik het liefst nog cross fit blijven doen tot week 35💪🙏

4 jaar geleden

Hi, ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot 35 weken prima kunnen crossfitten! Had ook erg goede begeleiding, je kunt niet alle oefeningen in een WOD meer doen maar bij mij paste ze die voor mij aan. Ik vond het heerlijk en voelde me erg fit en ik weet zeker dat het heeft bijgedragen aan een snel herstel zonder complicaties ! Groetjes Leonie

4 jaar geleden

Reactie op Judie_

Ik sport ook al 2,5 jaar bij een crossfit box. Ik heb het nog niet verteld ...
Hier nog een en even ver! En idd nog niemand die het weet!

4 jaar geleden

Als je je goed voelt om te cross fitten, gewoon blijven doen. Houd er rekening mee dat het wel een belastende sport is en dat verderop in je zwangerschap je pezen en banden zachter worden, dus meer kans op overbelasting. Je kan preventief naar de fysio gaan zodat je lichaam in balans blijft.

4 jaar geleden

Heerlijk om te blijven Crossfitten. Alles is gewoon aan te passen. Je moet gewoon doen wat goed voelt. Voelt iets niet lekker, dan gewoon niet doen. In de eerste weken had ik eigenlijk geen energie om te sporten. Nu echt weer zin om het crossfitten op te pakken!