17 Reacties

4 jaar geleden

Consumentenbond heeft meerdere testen hierover. Ik zag er laatst een van Britax romer en dacht “die moet wel goed zijn” nou die scoorde maar 5,7 op veiligheid 😯

VRIEND

4 jaar geleden

Neem in ieder geval niet de maxi cosi titan pro. Ons meisje past nu al niet meer in het riempje en moet al in de gordel

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

Neem in ieder geval niet de maxi cosi titan pro. Ons meisje past nu al niet ...
Oh kak die heb ik dus gisteren besteld. Of iig de maxi cosi titan i-size.. geen idee of die riem anders is maar ik heb wat jij zegt idd wel ergens gelezen, vast bij die stoel dan 🤨

4 jaar geleden

Oh kak die heb ik dus gisteren besteld. Of iig de maxi cosi titan i-size.. ...
Hmm lees dit bij Bol dus serieus al meteen bij 3 recensies. Balen.. dat zal bij de i-size vast niet anders zijn..

VRIEND

4 jaar geleden

Hmm lees dit bij Bol dus serieus al meteen bij 3 recensies. Balen.. dat zal ...
De I size schijnt een vernieuwde versie te zijn en zouden een aantal issues mee veholpen zijn geloof ik.

VRIEND

4 jaar geleden

Oh kak die heb ik dus gisteren besteld. Of iig de maxi cosi titan i-size.. ...
De riempjes van de titan isize leken wel echt langer dan de pro in de winkel. Maar goed die verkochten ze hier nog niet toen we deze kochten.:/

VRIEND

4 jaar geleden

We hebben wel een kindje wat in het allerbovenste percentiel zit. Dus dat zal ook uitmaken, maar toch. Ik heb een mail klaarstaan richting maxicosi hierover, want vind het echt idioot. Verder zit ze er nog perfect in, alleen die stomme riempjes zijn te kort. En deze still zou tm 12 +- mee moeten gaan. Ook adviseert maxicosi zelf om de kindjes pas vanaf een jaar of 3 in een gordel te doen. Dus ik rij altijd een beetje met gemixte gevoelens nu door Johannesburg met m'n meisje achterin in de gordel...

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

We hebben wel een kindje wat in het allerbovenste percentiel zit. Dus dat z ...
Ja snap ik. Wij ontvingen de maxi cosi stoel vandaag. Maar eigenlijk had ik al twijfels omdat ik over onze axxisfix niet helemaal tevreden ben. De riempjes blijven achter in de stoel soms hangen waardoor eentje te los zit. Als je flink trekt gaat het weer los maar hoe veilig is dit 😬 Toch die stoel besteld en nu zit er nog gewoon een originele chinese pakbon op. Voelt dan toch gek als je iets in NL besteld. Dus ben toch die van britax romer aan het vergelijken. Weet ook niet of het na de 4 bruikbaar moet zijn. Klinkt leuk een 1,2,3 stoel maar gebruik je dat..

VRIEND

4 jaar geleden

Ja snap ik. Wij ontvingen de maxi cosi stoel vandaag. Maar eigenlijk had ik ...
Snap je helemaal. Wij dachten, super fijn omdat we serieus met alles al moeilijk zitten qua maat. Dachten we, echt even iets voor op de groei kopen! Om je even een beeld te geven: Eigenlijk al uit de Thule sleek wandelwagen gegroeid, maat 104/110 kleding (koop me ziek😅) Alweer moeten upgraden vwb wasbare luiers, die zijn one size fit most (van geboorte tot zindelijkheid) haha maar ja onze dame is niet most babies ;), buggies die gaan tm een kilo of 20 die ook nog eens compact zijn, niet te krijgen. Al helemaal niet in Zuid Afrika. Draagrugzak, gaat vaak allemaal tot een kilo of 18. Camping bedje officieel maar tot 15 kilo 🙃. Maar goed, dit bleek dus ook geen oplossing. 👌🤌🤌🤌🤌

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

Snap je helemaal. Wij dachten, super fijn omdat we serieus met alles al m ...
Ohh echt, nooit over nagedacht dat alles zo op de gemiddelden is ingericht! Geloof wel dat je zo aan het kopen blijft 😅 Weegt jullie kindje al boven de 15? Die van ons komt al best lang niet meer aan maar groeit wel volgens mij 😂 Over 2 maanden weer consultatiebureau, thuis zijn de metingen wat minder nauwkeurig. Hij zit iig in maat 86/92 (beetje afhankelijk van het merk) en weegt 11,2 al heel lang. Vind het toch altijd bijzonder om te lezen dat je in Zuid Afrika leeft ☺️ Zo anders dan het leven in Nederland lijkt me. Voelt het wel als een veilige plek om een kindje op te laten groeien? Of is het eigenlijk wel gelijk met hoe het hier is?

VRIEND

4 jaar geleden

Ohh echt, nooit over nagedacht dat alles zo op de gemiddelden is ingericht! ...
Ja, is echt heel onhandig want in die grotere maatjes wordt er ook minder rekening gehouden met luierbillen, of bollere baby buikjes. Ons beertje weegt nu tegen de 16.5 geloof ik met 96cm. Het is best vergelijkbaar hoor om hier te wonen versus NL, maar we wonen dan ook in een grote stad. Je hebt hier luxe winkelcentra, mooie eettentjes en restaurants, goede scholen, goede zorg etc. Maar het blijft een ontwikkelingsland natuurlijk dus arm en rijk leeft met en naast elkaar. Dat is af en toe wel lastig en gek. Het is hier veilig, maar anders dan Nederland natuurlijk. Je doet wel alles met de auto en let op bij kruispunten mn savonds. En je rijdt liever om dan door bepaalde wijken te rijden, tas in de achterbak ipv op de bijrijdersstoel, dat soort dingen. Verder zitten we nu in het donker omdat we geplande stroomuitval hebben. Soms voeren ze dat in als het elektriciteits net het allemaal niet aan kan. Gelukkig weet je dan wel van te voren dat je een aantal dagen 2 tot 3 uur per dag zonder stroom zit, maar irritant en bizar is het wel natuurlijk😅. Verder is het natuurlijk jammer om je goede vrienden en je familie niet om je heen te hebben. Tegelijkertijd is de ervaring om hier nu te wonen zo bijzonder en kunnen we mooie tripjes maken🥰.

4 jaar geleden

Reactie op Chefke

Ja, is echt heel onhandig want in die grotere maatjes wordt er ook minder r ...
Ja super tof als ik dat zo allemaal hoor, lijkt me een hele ervaring! Ook voor jullie kindje als ze groter is, of ze vindt het juist super normaal dat kan natuurlijk ook haha want wij in NL denken ook nooit “we wonen in NL wat bijzonder” haha. Leuk dat je dit wilde delen! Vind het ook knap en mooi dat mensen zo’n stap durven zetten ☺️

4 jaar geleden

Sorry mzen20 dit was wel een beetje (oké behoorlijk 🙈) off-topic! De cybex kwam trouwens goed uit de test bij consumentenbond meen ik me te herinneren. Die heeft een vangtafel toch? Volgens mij is dat iets nieuws, moet daar toch nog even aan wennen 😅

VRIEND

4 jaar geleden

Autostoeltje top 3 peuterstoeltjes voor tm 4 jaar met isofix met zo lang mogelijk achteruit kijken.

VRIEND

4 jaar geleden

Top 3 autostoeltjes voor tm en na de 4 jaar, dus peuter en kinderstoel, met isofix bevestiging

VRIEND

4 jaar geleden

Top 3 autostoeltjes tm 4 jr met vangtafel en erna autogordel.