29 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben dr Brown flessen en zijn begonnen met maat 1, met 3 maanden maat 2 en met 6 maanden maat 3. Denk dat je dus met de dieren flessen gerust een grotere speen kan nemen :-)

4 jaar geleden

Dieren moet difrax zijn

4 jaar geleden

Onze kleine is 6 maand zit op de m speen

4 jaar geleden

Hier ook sinds 2 weken half bv half kv. Heb geen difrax fles maar dr brown, ik ben nu met kv wel over gestapt van maat 1 naar maat 2 omdat ik merkte dat ze de fles nu minder snel leeg dronk dan wanneer ze bv in de fles kreeg. Gaat prima

4 jaar geleden

Wij zijn rond 3/4 maanden op M over gegaan, want ze deed erg lang over de fles (normaal is 15-20 minuten ofzo? Niet zeker)

4 jaar geleden

Hier ook sinds 2 weken half bv half kv. Heb geen difrax fles maar dr brown, ...
Oke, goed om te weten. Bedankt! Bevalt het afbouwen?

4 jaar geleden

Inderdaad is 10 a 15 minuten een prima tijd om over de fles te doen. Als de baby er langer over doet is het tijd om over te stappen naar een maatje groter. Onze baby van 6 maanden drink uit een Difrax S fles met een Dr Brown speen maat 2. Die heeft een net ietsje kleiner gaatje dan de maat M van Difrax. Met M ging het te snel en spuugde hij weer meer.

4 jaar geleden

Reactie op UitAlkmaar

Inderdaad is 10 a 15 minuten een prima tijd om over de fles te doen. Als de ...
Oke, dat is goed om te weten. Kan eventueel dus ook nog overstappen qua flesje

4 jaar geleden

Reactie op Lbaby1

Oke, goed om te weten. Bedankt! Bevalt het afbouwen?
Ik ga niet helemaal afbouwen ik geef nu nog 's ochtends en 's avonds bv en hoop dit zo nog een tijdje vol te kunnen houden. Maar de combi zo bevalt wel zonder de stress van het structureel te weinig kolven als ik aan het werk ben.

4 jaar geleden

Ik ga niet helemaal afbouwen ik geef nu nog 's ochtends en 's avonds bv en ...
Ja dat ben ik ook van plan! Ik zit nu op 50/50 en hopelijk kan dat even zo blijven

4 jaar geleden

Ons kleintje zit sinds een paar maandjes op maat2 difrax flesspeen.

4 jaar geleden

Ik zie er niet bij staan hoe oud je kindje is ..wij zijn overgestapt op maat M bij 3 maanden ofzo geloof ik. Je hebt het toch een x nodig dus ik zou het gewoon halen en een x proberen

4 jaar geleden

Reactie op Luna31

Ik zie er niet bij staan hoe oud je kindje is ..wij zijn overgestapt op maa ...
6,5 maand. Ja nu ik alle reacties lees ga ik denk ik zsm de volgende maat halen

4 jaar geleden

Ik gebruik de 1-2-3 speen van difrax. 1 zit tussen S en M in, 2 tussen M en L. M ging bij ons te snel en S duurde soms 30 min of meer. We gebruiken nu 1 en soms 2.

4 jaar geleden

Hier ook 6.5 maand en ook nog speen S, gaat nog prima.

4 jaar geleden

Wij deden redelijk snel de m speen ivm jbpm. Nu zijn we bijna 6 maanden verder en merken we dat het ons kindje soms frustreert dat de melk zo langzaam gaat wanneer hij moe is. Maar wanneer we de L speen nemen moet hij uren later nog heel veel boeren. Ik zou gewoon eens proberen hoe het met de M speen gaat. 20 min over de fles doen is heel normaal dus als de fles dan in 5 min leeg is gaat het te snel 😉

4 jaar geleden

Wij zijn vorige week begonnen met maat M, op aanraden van het kdv

4 jaar geleden

Ja wij hebben ook speen 2 vn dr browns

4 jaar geleden

We hebben nu sinds gisteren speen maat M, maar die gaat echt heel vlot. Maat S ging 20minuten en nu nog geen 10 minuten... kan dat kwaad?

4 jaar geleden

Reactie op Lbaby1

We hebben nu sinds gisteren speen maat M, maar die gaat echt heel vlot. Maa ...
Ik zou nog een aantal dagen afkijken. Mijn ervaring is dat het na een aantal dagen rustiger gaat, kindje moet even wennen. Anders is speen 2 van dr browns een optie, deze zit tussen s en m in.