29 Reacties

4 jaar geleden
Hier ook sinds 2 weken half bv half kv. Heb geen difrax fles maar dr brown, ik ben nu met kv wel over gestapt van maat 1 naar maat 2 omdat ik merkte dat ze de fles nu minder snel leeg dronk dan wanneer ze bv in de fles kreeg. Gaat prima

4 jaar geleden
Inderdaad is 10 a 15 minuten een prima tijd om over de fles te doen. Als de baby er langer over doet is het tijd om over te stappen naar een maatje groter. Onze baby van 6 maanden drink uit een Difrax S fles met een Dr Brown speen maat 2. Die heeft een net ietsje kleiner gaatje dan de maat M van Difrax. Met M ging het te snel en spuugde hij weer meer.

4 jaar geleden
Reactie op Lbaby1
Oke, goed om te weten. Bedankt! Bevalt het afbouwen?
Ik ga niet helemaal afbouwen ik geef nu nog 's ochtends en 's avonds bv en hoop dit zo nog een tijdje vol te kunnen houden. Maar de combi zo bevalt wel zonder de stress van het structureel te weinig kolven als ik aan het werk ben.

4 jaar geleden
Ik gebruik de 1-2-3 speen van difrax. 1 zit tussen S en M in, 2 tussen M en L.
M ging bij ons te snel en S duurde soms 30 min of meer.
We gebruiken nu 1 en soms 2.

4 jaar geleden
Wij deden redelijk snel de m speen ivm jbpm. Nu zijn we bijna 6 maanden verder en merken we dat het ons kindje soms frustreert dat de melk zo langzaam gaat wanneer hij moe is. Maar wanneer we de L speen nemen moet hij uren later nog heel veel boeren.
Ik zou gewoon eens proberen hoe het met de M speen gaat. 20 min over de fles doen is heel normaal dus als de fles dan in 5 min leeg is gaat het te snel 😉

4 jaar geleden
Reactie op Lbaby1
We hebben nu sinds gisteren speen maat M, maar die gaat echt heel vlot. Maa ...
Ik zou nog een aantal dagen afkijken. Mijn ervaring is dat het na een aantal dagen rustiger gaat, kindje moet even wennen.
Anders is speen 2 van dr browns een optie, deze zit tussen s en m in.