56 Reacties

4 jaar geleden

Zeer zelden (< 0,01%): (atypische) huiduitslag (o.a. exantheem), urticaria, jeuk, angio-oedeem. Buikpijn, diarree. Oedeem (overgevoeligheidsreactie), zwelling van de injectie-arm (met roodheid en/of pijn). Dit staat op het farmacotherapeutisch kompas: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/d/difterie__tetanus__poliovaccin

4 jaar geleden

Reactie op Louisec

Zeer zelden (< 0,01%): (atypische) huiduitslag (o.a. exantheem), urticar ...
Mocht je het niet vertrouwen, zou ik gewoon even bellen

4 jaar geleden

Wat voor vlekken, verdwijnen ze als je erop drukt? Verhoging/Koorts en prikkelbaarheid zijn bekende bijwerkingen, vlekken en diarree volgens mij niet echt. Ik zou even de huisarts bellen, kan natuurlijk ook iets anders zijn. Uitdroging ligt op de loer als ze niet drinkt, koorts heeft en diarree heeft

4 jaar geleden

Hoi hoi, Ik lees graag even mee, dit is voor mij erg herkenbaar. Mijn zoontje heeft de vaccinatie 24-02 gekregen en is toen ruim 5 dagen niet zijn vrolijke zelf geweest! Ook voor het eerst koorts, niet willen slapen en erg moeilijk eten, verder was hij erg aan het jengelen en heel erg aanhankelijk. Sinds dinsdag merk ik dat hij zich gelukkig weer beter voelt en weer vrolijk brabbelt, goed eet en drinkt! Alleen het in slaap krijgen gaat hier nog wat moeizaam de afgelopen dagen.

4 jaar geleden

Reactie op Louisec

Mocht je het niet vertrouwen, zou ik gewoon even bellen
Misschien is ze voor een hulpstof allergisch? Ik weet het niet hoor... ben verder niet medisch

4 jaar geleden

Hoi, Wat vervelend zeg! Sofie had van haar 2e vaccinatie ook beduidend meer last! 1e 1 dag 37.8, amper verhoging en gewoon niet fit. Maar de 2e veel meer last. Koorts; 39 of meer. Heel bleek zien. Slecht drinken, en helemaal uit haar doen. Hangerig en huilerig. Dit duurde 4 dagen. Koorts was maar 2 dagen.

4 jaar geleden

Mijn zoon heeft maandag zijn prik gehad, ook behoorlijk uit zijn doen! En inderdaad, hij wrijft ook veel meer in zijn ogen, wat toevallig! Sinds vandaag is het weer gezellig in huis 😅

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft de derde vaccinatie gehad en is daar ook een kleine week van uit haar normale doen. Was de vorige keer ook. Daarnaast vallen die vaccinaties vaak samen met ontwikkelingsstappen waardoor het soms lijkt dat het van de vaccinatie komt maar dat is niet altijd zo. Tevens ben ik zelf vorige week gevaccineerd en het is niet te onderschatten hoe beroerd je je kunt voelen.

4 jaar geleden

Bij Misha was het vorige week precies hetzelfde. Bij de eerste prik ook niks, 2e prik wel. Koorts, slecht slapen, hangerig/huilerig. Heel heftig rood eczeem met wondvocht. Totaal niet zichzelf. Hij had woensdag de prik gehad en zondag (dus na een dag of 4) begon hij eindelijk weer een beetje bij te trekken. Beterschap 🍀💕

4 jaar geleden

Hay. Bij ons ging zowel bij de eerste dktp als bij de 2e door in zn sprong. Dit kan ook het gedrag verklaren. Verder weet ik van een klant van mij die homeopaat is, dat het heel veel voorkomt dat babys na een vaccinatie volledig ontregeld zijn qua gezondheid. Je kunt hiervoor bij een homeopaat terecht en even online googlen. Sterkte 😘

4 jaar geleden

Bijna altijd hou ik me stil bij dit soort onderwerpen maar nu wil ik toch even mijn ervaring en mening delen. Ons oudste zoontje heeft vaccinatieschade opgelopen door de 2e inenting. Erge schade. Hij kwam uiteindelijk op de IC terecht waar hij door het oog van de naald is gekropen en bijna was overleden. Volgens de artsen was het absoluut niet het gevolg van de vaccinatie. Het kon alles zijn, maar niet dat. We vonden dat toen al raar. Alles wees erop dat het door het vaccin kwam. Ik ben toen onderzoek gaan doen, artikelen gaan lezen, meningen en ervaringen van anderen. Uren heb ik onderzoek gedaan om uiteindelijk mijn eigen mening te vormen. Wat ik heb gelezen zal ik niet allemaal kunnen uitleggen maar ik weet nu gewoon dat het hele vaccinatieprogramma helemaal niet zo veilig is als de overheid laat geloven. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik geen stoffen meer in mijn kinderen laat spuiten. Ik weet wat de ingrediënten van de vaccins zijn en ik weet welke reacties dat kunnen geven in een lichaam. Ik ben van mening dat vaccins meer schade toebrengen dan dat het veiligheid van ziektes geeft. Ik geloof er niet meer in. Wat ik wel geloof is dat ik door goede voeding en goede verzorging het immuunsysteem van mijn kinderen zo optimaal mogelijk maak. Mochten ze ziek worden dan zijn ze sterk genoeg om de ziekte de baas te worden. Ik geloof er niet meer in dat vaccins mijn kinderen beschermen. Mijn oudste had constant oorontsteking, was verkouden, koorts etc. Toen we zijn gestopt met vaccineren is zijn gezondheid zoveel beter geworden! Geen enkele oorontsteking meer gehad. Nu hebben we een zoon van 6 maanden, ook bewust vaccinvrij. Hij is zo helder, ontwikkelt zich zo goed. Hij is in deze 6 maanden geen enkele keer verkouden geweest, geen koorts, geen uitslag. Gewoon een gezonde jongen. Ik weet dat er mensen zijn die het niet met mij eens zijn. Dat mag. Ik was eerst ook zo, ik was hartstikke pro vaccinatie. Vond anti-vaxxers gevaarlijk en dom. Dus ik snap mensen die het eng vinden wat ik typ. Maar mensen alsjeblieft, lees je in, vorm je eigen mening over het hele vaccinatie gebeuren. Ken alle feiten, weet wat het met je kinderen kan doen. En maak dan een weloverwogen keuze om wel of niet te vaccineren. Mochten er mensen artikelen willen lezen of ervaringen van andere ouders willen lezen van kinderen met vaccinatieschade dan kom je op website: www.stichtingvaccinvrij.nl al een heel eind! 😉 Lieve groetjes van een bezorgde mama 😘

4 jaar geleden

Reactie op Lixear

Bijna altijd hou ik me stil bij dit soort onderwerpen maar nu wil ik toch e ...
Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik vind wel dat je het mooi en onderbouwd verwoord. Complimenten. Ik heb me er ook op een gegeven moment in verdiept en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik wel wil vaccineren. Ja, er zijn voorbeelden van keren dat het mogelijk mis ging door vaccineren (bv door allergie), maar ik ken ook voorbeelden dat het mis ging door níet te vaccineren. Aan beide zit een risico wat je tegen elkaar moet afwegen. Op zich denk ik wel dat die verkoudheid niet per se door vaccinaties hoeft te komen. Onze oudste was ook de hele winter verkouden, nu de jongste is nog maar 2x verkouden geweest. Beide rijksvaccinatieprogramma. Is denk ik ook gewoon een verschil tussen kinderen (en nu in Corona tijd zal er ook minder in de lucht hangen).

4 jaar geleden

Onze man was er ook behoorlijk ziek van. 39,5 graden koorts, niet willen slapen, weinig drinken, en ook spugen en diarree.

4 jaar geleden

Lux bij de eerste prik koorts huilerig. De tweede prik. Bizar erge diarree twee weken lang! Twijfel om de laatste dosis te halen. Ook rode ogen

4 jaar geleden

Mijn dochter was juist bij de eerste vaccinaties niet lekker en bij de tweede ging het prima. Het is ook logisch dat ze wat uit hun doen zijn. Ineens worden er twee naalden in hun beentjes geprikt. Zo’n vaccinatie zet ook het immuunsysteem aan het werk. Ze worden een klein beetje ziek gemaakt zodat ze antistoffen aanmaken. Dat voorkomt dat ze nog véél zieker worden als ze zo’n ziekte krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op Lixear

Bijna altijd hou ik me stil bij dit soort onderwerpen maar nu wil ik toch e ...
Ik snap je helemaal. Heb de jongste ook bewust niet meer gedaan en ondanks dat zijn zussen wel verkouden zijn geweest heeft hij nog nergens last van gehad. Heb het idee dat hij fitter is doordat er geen aanslag gepleegd is op zijn immuunsysteem door die vaccinaties. De meiden waren heel de winter door aan het snotteren toen ze zo klein waren.

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Heb de jongste ook bewust niet meer gedaan en ondanks ...
Ja echt he dat idee heb ik dus ook, onze jongen is echt rete-gezond terwijl ik in twee app groepjes zit van tijdens de zwangerschap, en die kindjes zijn wel allemaal ingeënt. En ik schrik gewoon van wat ze allemaal typen. Van 'kleine' dingen zoals opeens obstipatie, koorts, niet meer willen slapen, tot hysterisch gillen, ontroostbaar, niet meer kunnen ademhalen door slijm, hoesten, eczeem, lusteloos, ontwikkeling die opeens stil staat.... Dan krab ik mezelf eens achter de oren en dan vrees ik met grote vrezen toch écht dat het bijwerkingen (kunnen) zijn van die vaccinaties....

4 jaar geleden

Tot voor je zeg! Herkenbaar dat wrijven in de oogjes. Onze dochter was heel moe en had iets verhoging na de vaccinaties. Gaven haar meteen een kinderparacetamol zetpil en toen sliep ze veel langer dan normaal en dag later dronk ze weer gewoon. Het was precies in de periode van een sprongetje dus ik heb me persoonlijk geen verdere zorgen gemaakt. Konden die kleintjes maar zeggen hè wat er was ;). Hoop dat het nu weer beter met je meisje gaat.

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Heb de jongste ook bewust niet meer gedaan en ondanks ...
Wil hier toch even op reageren. De reden waarom je zoontje minder snottert dan je dochters heeft waarschijnlijk meer te maken met minder contacten in deze lockdown winter, dan met het niet halen van vaccinaties. Ik denk dat je die invloed echt niet kan onderschatten

4 jaar geleden

Precies wat je beschrijft heeft ons zoontje nu ook al 1.5 week. Veel in oogjes wrijven alsof ie constant moe is, nukkig, veel huilen. Hij heeft alleen zn prikjes nog niet gehad. Zou t kunnen dat de prikjes van je dochter tegelijk vallen met een sprongetje? Overigens valt dan de vlekken natuurlijk niet te verklaren dus voor dat gedeelte zou ik miss toch even contact opnemen met de ha. Wie weet is t een allergische reactie?