69 Reacties

5 jaar geleden
Laat je goed informeren door een pasconsult te doen bij draagzakken... en een draagconsult voor een doek!

5 jaar geleden
Voor mijn vriend heb ik via marktplaats heel betaalbaar een Manduca aangeschaft, Tula is ook fijn. Zelf vind ik een zachte rekdoek fijn of zo een mega dure Artipoppe , vind ik ook mooi

5 jaar geleden
Wij hebben zelf bij ons eerste kindje een draagzak gebruikt. Het is idd heerlijk om je kleintje zo dicht bij je te kunnen dragen en je handen vrij te hebben tijdens een wandeling. Wij hadden de Babybjörn one zodat je ook op de rug kan dragen als ze wat ouder zijn of ze op de buik zowel voorwaarts als achterwaarts kan dragen. Het kost wel iets maar ik en mijn vriend konden deze perfect alleen aandoen als we even weg wouden. Al bij al een aanrader! Ga hem zeker terug boven halen als ons 2de kleintje er is! Zou voor het gevoel zeker eens verschillende aandoen in de winkel en raad vragen. Is vooral wat je zelf het beste en aangenaamste systeem vind. Succes met de zoektocht!

5 jaar geleden
Vraag idd een draag consulente eens. Ik heb zelf een mini monkey en een by kay draagzak. Mini monky is tevens ook 1 die je in een zwembad of onder de douche kan dragen(zittengaatjes ) verder vond ik m gewoon fijn toen het hoogzomer was omdat ie luchtig was. Alleen als je kindje zwaarder wordt raad ik er 1 aan die over 2 schouders valt.

5 jaar geleden
Wij hebben een draagzak van Cybex, type Yema Click. Dus je hoeft niet te knopen en je kan 'm gemakkelijk zelf om doen. Mooi te gebruiken voor man en vrouw en ook op de rug (en heup) te dragen. Ik vind m erg mooi en lijkt me superhandig. Maar ik heb er nog geen gebruikerservaring mee! In de winkel hebben we 'm beiden geprobeerd met een pop (levensecht gewicht).
Nadat wij 'm aanschaften vertelde een vriendin dat zij werd geadviseerd een draagzak pas te kopen als je kindje er al is. Als je een beetje op stap kunt. Op die manier kan je kijken wat je kindje ook fijn vindt en waar ie lekker in ligt/kan slapen o.i.d.. Ik ben iig wel blij met de Cybex draagzak!

5 jaar geleden
We hadden een draagdoek gekregen maar ik ben zelf niet zo handig en toen ik oefende met een pop viel hij er al 2 keer uit. Na 6 weken begon mn kindje door de buikkrampen zo te huilen dat ik uit s nachts een Tula draagzak heb besteld. Zien er leuk uit en mn kindje kon ik al schommelend en aaiend rustig krijgen. Veel plezier van gehad. Eerst voorop en later op mn rug. Tot dat ik t zelf te zwaar vond worden. Een vriendin van mij had een baby bjorn en vond dit een prettiger model omdat de baby dan ook naar voren kan kijken maar heb dat zelf niet gemist. Succes!

5 jaar geleden
Draagdoek even geprobeert maar vond het knopen best een gedoe. Artipoppe draagzak toen gekocht en fan! Handig in gebruik en goed draagcomfort. Kan al vanaf geboorte gebruikt worden.
Gebruikte het met wandelingen maar ook in huis om de baby stil te krijgen en mn handen vrij te hebben. Nu zelfs een 2e gekocht zodat we straks beiden een baby kunnen dragen (tweeling).

5 jaar geleden
Heb een draagdoek aangeschaft toen ik zwanger was van mijn eerste kindje. Ver-schrik-ke-lijk
Echt grootste miskoop ooit (mijn mening) en ben ook niet van plan om deze te gebruiken als mijn tweede is geboren

5 jaar geleden
Hier een ex draagdoekconsulente doek, ringsling, drager het kan allemaal duper fijn zijn. Het belangrijkste is dat het bij je past en daar kan verschil in zitten. Kijk waarvoor en hoevaak je het wil gebruiken en wat je zelf prettig vindt. De een vindt knopen geen probleem de ander raakt ervan in de stress. Je hebt dragers die al vanaf geboorte kunnen zoals de Marsupi (super duper makkelijk!). Het belangrijkste is de ergonomie. Het liefst kindje naar je toe en in kikkerhouding (knietjes hoger dan het kontje). Op YouTube kan je verschillende manier van dragen en knopen terug vinden (wrap you in love bijvoorbeeld). Any way ik kan het zeker aanraden maar ik ben bevoordeeld. Onze dochter had er zeer veel baat bij met (verbogen) reflux en woonde praktisch in de drager/ doek :) Succes!!!

5 jaar geleden
Ik heb verschillende dingen geprobeerd. een draagzak en katoenen draagdoek vond ik super. De doek heb ik veel in het begin gebruikt en zit echt super fijn. Je hebt bijna niet het idee dat je een baby draagt. Een draagzak kan dit niet evenaren, maar is wel weer super praktisch. Die hebben we dus beide gebruikt tot ze ongeveer een jaar was (draagdoek wou hij niet aan).
Ik heb ook de minimonkey. Dit leek me wel fijn bv op het strand of in het zwembad. Het enige voordeel is dat je je handen vrij hebt, maar ik vond hem wel heel zwaar.
Ik heb ook een stretch doek geprobeerd. Deze is meer voor in het begin, en is mss iets makkelijker knopen, maar zat echt veel minder lekker dan een geweven doek of draagzak. Hij heeft ook nog eens een extra laag, waardoor hij warmer is voor je kindje.

5 jaar geleden
Mijn vriend wilde deze graag en heeft hij dan ook van mij kado gekregen. Hij wilde persee deze versie zodat de kleine ook naar voren kan kijken.
Mijn schoonzusje zweert bij draagdoeken, maar we krijgen iedere keer de kriebels als we zien hoe zij hem vast moet maken, vooral op de rug. Mijn ouders hebben dan ook een beetje "verboden" dat we zo'n draagzak aan zouden schaffen.

5 jaar geleden
Marsupi voor de eerste maanden en een Tula vanaf 9 mnd/een jaar. Mijn man vond hetzelfde en wilde ook een beetje een neutrale look, een antraciet Marsupi en een olijfgroene Tula werd het, met veel plezier door ons beiden gebruikt! We wonen in de stad en ik vond het vaak praktischer dan gesleep met een wagen.

5 jaar geleden
Het is zo persoonlijk.
Het ligt er maar net aan wat je kindje fijn vind, wat je zelf prettig vind, waar je het voor gaat gebruiken (moet je het vaak aan en af doen, vooral voor lange wandelingen of net tussendoor) en hoe vaak.
Ik ben echt van de basics maar een draagconsult zou ik echt aanraden. Beter dan een miskoop van een euro of 70.

5 jaar geleden
Ik heb getest:
1. Ergobaby Omni 360 draagzak: zeer goede kwaliteit, stevig. Ik heb hem echter geretourneerd omdat je het bovenste bandje met je armen omhoog achter bovenaan je rug dicht moet klikken. Dit vond ik helemaal niet fijn. Ik zag dat dit bij de Tula draagzak ook is. Ook had ik de Pure Black gekocht, en op de stof zag je veel pluisjes al snel (en nu ben ik net iemand die zich daar enorm aan ergert).
2. Storchenwiege Babycarrier - een vriendin heeft die dus heb ik getest. Combi tussen draagzak en draagdoek. Enorm makkelijk te bevestigen, sterke stof, stevig. Wat ik fijn vond aan deze is das het rugpand zeg maar om hen kindje heensluit (omdat het onderaan een draagdoek is zeg maar). Je knoopt de onderkant als een draagdoek vast. Ik ben heel onhandig maar dat lukte mij. Deze was echt een kanshebber voor mij.
3. Artipoppe Zeitgeist draagzak. Deze heb ik bij een vriendin getest met haar kindje erin. Wat mij erin zo aan stond is de makkelijkheid waar je het mee kunt omdoen. Geen gedoe, je snapt het meteen, de stof is super. En ik ben dus ook verliefd geworden op de printjes...
Al met al heb ik dus gekozen voor de erg dure Artipoppe Zeitgeist. Maar ik ben een vrouw die van gemak houdt en ik heb weinig geduld. Als het veel gedoe is, dan had ik een draagzak nooit omgedaan (ik ken mezelf). Ik heb er dus voor gekozen er toch in te investeren.
Een draagdoek was dus al helemaal een no go voor mij.