13 Reacties

4 jaar geleden

Hier sinds een weekje ook. Maar leert nu ineens heel snel nieuwe dingen (puzzels met stukjes maken, de voordeur openen, elke dag 2 of meer nieuwe woordjes) dus denk dat de slaapregressietheorie op gaat. Speelt dit bij jullie misschien ook?

4 jaar geleden

Begint wel meer te praten en dingen te ondernemen inderdaad. Maar door die korte middagdut is ie nou niet de gezelligste helaas..

4 jaar geleden

Hier ook een meisje die erg slecht slaapt snachts voorals gaat om 7 uur naar bed en slaapt dan rond 8 uur... tot een uur of 6 wat normaal 7 uur half 8 was 😫 dus voor mama ook erg vroeg haha en smiddag gaat het wel goed gelukkig alleen ook erg slecht eten hier 😭

4 jaar geleden

Hier sinds een weekje ook. Maar leert nu ineens heel snel nieuwe dingen (pu ...
Dat merken wij hier ook. Hoeveelheid woordjes groeit enorm. Ook wil ze alle "selluf" doen.. en verrassend genoeg gaat dat net heel veel dingen ook best goed. Snachts slaapt ze hier wel goed en ook niet extreem vroeg wakker. Maar het middavslaap doet ze niet. Ik breng haar wel op bed maar ze gaan gewoon 2 uren in haar ledikant kletsen en spelen met haar knuffel.

4 jaar geleden

Reactie op AvS-24

Dat merken wij hier ook. Hoeveelheid woordjes groeit enorm. Ook wil ze alle ...
Oh wauw, dat ze dat volhoudt, dat vind ik wel best knap ondanks dat je natuurlijk zou willen dat ze ging slapen 😅 Hoe lang is ze al wakker als ze naar bedje gaat? Misschien heeft ze het niet meer elke dag nodig? Of nu even niet.. Hier de middagdut ook echt korter, na 1,5 uur al wakker hoewel hij dan echt nog niet bijgeslapen is van het om 5.10 wakker zijn.. gelukkig is het soms iets langer (7.00 is wel de max) toch gek hè, dat ze juist eerder wakker worden ondanks dat de klok nog niet zo lang geleden verzet is.

4 jaar geleden

Ik ben blij dit te lezen! Onze dochter gaat om 19 uur naar bed, dan moet ik standaard nog 1 keer heen voor een knuffeltje en een kus en dan gaat ze slapen tot maar liefst 4.00 uur en met een beetje geluk tot 5.00 uur …….. Help!!! “Het is een fase, het is een fase..” Wel merk ik inderdaad dat ze alles zelf wilt doen en ook haar woordenschat groeit met de dag! Eten gaat ook slecht, terwijl ze een hele goede eter is. Vermoed ook doorkomende tandjes.. 🍀 Good luck mommy!

4 jaar geleden

Oh wauw, dat ze dat volhoudt, dat vind ik wel best knap ondanks dat je natu ...
Ja ik snap het ook niet.. En niet meer nodig, ik hoop het niet, ik vind het heerlijk als ze even slaapt. En hoe ze 2 uren spelen zonder huilen vol houd, geen idee, haha. Ze is meestal tussen 7 en 8 wakker. En ik leg haar tussen half 1 en 1 weer in bed. Tot half 3 a 3 uur. En ze gaat half 7 a 7 uur savond op bed.

4 jaar geleden

Reactie op KC-

Ik ben blij dit te lezen! Onze dochter gaat om 19 uur naar bed, dan moet ik ...
Oh herken hier onze dochter helemaal in de laatste week. Al heel de week tussen 5u-5u30 wakker. Middageten zit ze gewoon mee te spelen, eet ze niet van. In hoop idd dat het een fase is en ik hoop een korte 😂 want het slaaptekort begint wel door te wegen bij mijn vriend en ik #kortelontjes

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, ze gaat om 7 uur naar bed en normaal gesproken ging ze dan kletsen en viel ze zelf inslaap. Nu leg ik haar in bed en als haar fles op is dan begint de ellende, keihard huilen krijsen en mama roepen, ik moet nu bij haar blijven tot ze inslaap valt en dat is soms pas om 21:30 😓 #kill me. Gelukkig slaapt ze hierdoor wel uit maar ik hechtte veel waarde aan vanaf 7 uur “vrijheid”

4 jaar geleden

Reactie op yasminec

Hier hetzelfde, ze gaat om 7 uur naar bed en normaal gesproken ging ze dan ...
Hoe laat s morgens weer op? Middagdutje iets korter een optie? Half uurtje later naar bed? Denk dat je daar niet aan gaat ontkomen helaas, zo gaat het bij ons elke keer als er nog net geen slaapje vanaf kan. Dan wordt de nacht telkens later. En als dan (in dit geval het laatste) slaapje eraf gaat is het ineens weer veel vroeger bedtijd.

4 jaar geleden

Wij moeten het middagdutje inkorten, maar dan slaapt hij zooo lekker 😅 Vandaag dus niet gedaan, 15.15 pas wakker (2,5 uur geslapen) en om 21.15 viel hij pas in slaap 😅 Dan is de avond wel kort hoor, moest zelf nog douchen, opruimen van het spelen en dan is het alweer 22.30 😏

4 jaar geleden

Wij hebben ook het middag dutje ingekort naar 1,5 uur. Gaat tussen half 7-7 uur naar bed en ze werd vanmorgen 06.50 uur wakker🤩🎊

4 jaar geleden

Hoe laat s morgens weer op? Middagdutje iets korter een optie? Half uurtje ...
Ze word pas om 8 uur half 9 wakker en gaat om 12 uur slapen tot 2. Maar het is vooral het huilen ineens en constant mijn aanwezigheid willen, ik snap daar niks van gezien we die fase echt voorbij waren