36 Reacties

5 jaar geleden

Hoi mijn zoontje is nu 7 kilo en ook 12 weken. Hij drinkt al een paar weken 5x 180 per dag. soms iets mindere. Maar nu zijn sprongetje en regeldagen zijn wilt hij elke 2 uur wat drinken het advies is maximaal 1 liter per dag maar hij wilt nu echt extra dus geef ik dat. Ik heb gelezen dat teveel voeding ook onrustig maakt dus ik kijk goed of hij echt ze fles leeg wil drinken ik heb een Difrax fles daar doet hij ongeveer 20 minuten over. Het is mijn eerste kindje dus ik kan je geen advies geven maar zo doe ik het. Groetjes

5 jaar geleden

Hmm ik zou hem gewoon nog wat geven hoor 😜 niet in alle flesjes maar wellicht de laatste ofzo .. eh ander evt wat johannesbroodpitmeel erbij dat lijkt wat meer te verzadigen in het begin, wellicht is hij dus wat sneller tevreden. Geen idee hoor maar je kunt het altijd proberen! Die van mij is 6.5 En drinkt veel te weinig 🤣 oh oh oh ...

5 jaar geleden

Ik zou idd wat johannesbroodpitmeel toevoegen aan zijn flessen. En de laatste fles anders ook een schepje extra melkpoeder. Drinkt hij ook erg snel zijn flessen leeg? anders mss een iets kleinere speen zodat hij er langer over doet. En mocht hij toch nog onrustig zijn en honger hebben zou ik toch wat extra geven. Bv 60cc extra op de hele dag kan echt geen kwaad. Heb 3 kids en geef gewoon wat ze nodig hebben....natuurlijk wel binnen de perken Succes!

5 jaar geleden

Die van mij zat vaak op 6x180.. als hij het nodig heeft heeft ie het nodig, als hij niet meer wilt spuugt ie z'n fles uit.. nu drinkt ie weer een heel stuk minder..

5 jaar geleden

Mijn zoontje is negen weken en krijgt ook al 5 x 180 hij groeit als de malle in de lengte en ik hou liever wat over in de flessen dan een kind die niet voldaan is! Mijn eerste zoon dronk ook veel maar is ook een grote knul van 3 jaar en is 1.10 meter! Reuze mannen worden het van 2 meter is voorspeld door de consultatie bureau. Dus geef wat hun voldoet! Geen enkel kind is het zelfde en groeien allemaal anders.

5 jaar geleden

Ons zoontje ook morgen 12 weken, 6,7 kilo en drinkt ook 5x180. Hij drinkt al 6 weken maar 5 flesjes overigens. Ook soms niet verzadigd, maar CB zei dat ik hem prima mag ophogen naar 210 en ook wel 5x210 als ie dat nodig heeft. Gewoon voeden op behoefte, het zijn net mensen ;)

5 jaar geleden

Reactie op wo87

Ons zoontje ook morgen 12 weken, 6,7 kilo en drinkt ook 5x180. Hij drinkt a ...
Ik heb precies hetzelfde hier.. 210 ml is met 7 schepjes dan toch?

5 jaar geleden

Ik meng de forte voeding met de normale voeding.. dat hielp eerst ook best goed, maar hoe zwaarder meneer wordt hoe meer honger.. 😋

5 jaar geleden

Reactie op KS35

Ik zou idd wat johannesbroodpitmeel toevoegen aan zijn flessen. En de laats ...
Ik dik zijn voeding al in met johannesbroodpitmeer ivm reflux. Hij drinkt opzich heel rustig alleen is gewoon echt boos als het op is 🙈 hij red het overdag verder wel om pas 4uur later weer te drinken.

5 jaar geleden

Reactie op Rebecca R

Ik meng de forte voeding met de normale voeding.. dat hielp eerst ook best ...
Jaa wij zitten op de pepti voeding (dieetvoeding bij koemelkallergie). Eerst dacht ik welles dat het misschien minder verzadigde omdat de voeding dunner is. Maar aangezien bij groeit als kool, zitten er echt wel genoeg voedingsstoffen in. Én we dikken het dus al in.. maar als ik alles zo leeg misschien toch maar 1 fles ophogen. Kijken wat hij dan doet.

5 jaar geleden

Volgens mij gaat het vooral om de hoeveelheid vocht wat ze binnen krijgen. Dat "mag" niet meer zijn dan een liter per dag ivm nierschade. Je kunt bijv. Wel een extra schepje poeder toevoegen in de 180 cc water

5 jaar geleden

Reactie op mommyofray

Volgens mij gaat het vooral om de hoeveelheid vocht wat ze binnen krijgen. ...
Krijgen ze daar geen darmkrampen van?

5 jaar geleden

Reactie op Lifeoflysanne

Krijgen ze daar geen darmkrampen van?
Ja dat is niet goed voor je kleine hoor ...

5 jaar geleden

Reactie op Steffiejj 30

Ja dat is niet goed voor je kleine hoor ...
Ik weet ook niet beter dan dat je absoluut niet meer schepjes u minder water mag gebruiken dan aangegeven ivm verstopping en darmkrampen

5 jaar geleden

Reactie op mommyofray

Volgens mij gaat het vooral om de hoeveelheid vocht wat ze binnen krijgen. ...
Een baby mag best meer als een liter water hebben, maar niet meer als een liter voeding (30 schepjes). Dat is slecht voor de nieren. En een extra schepje is zeker ook niet goed, dan is het te geconcentreerd. Per schepje moet er 30cc water tegen over staan. Anders is dit ook slecht voor de nieren.

5 jaar geleden

Reactie op Luna31

Ik weet ook niet beter dan dat je absoluut niet meer schepjes u minder wate ...
Nee dat dacht ik ook. Gaan we dat maar niet doen. Dan kies ik er liever voor om 1x 30cc extra te maken. Dan ben ik nog binnen een liter en we gaan vanzelf naar 4 flessen..

5 jaar geleden

Ik doe vaak wat extra water erbij.. fles van 180.. vaak 190 195 water.. misschien helpt dat??🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Luna31

Ik weet ook niet beter dan dat je absoluut niet meer schepjes u minder wate ...
Dit klopt idd dit heeft het cb mij op het hart gedrukt ik had er om gevraagd omdat ik het vaker voorbij had zien komen het is echt niet goed voor de darmen van je kindje het staat ook duidelijk op de verpakking van de voeding dit absoluut niet te doen

5 jaar geleden

Wij verdikken de voeding met Johannes broodpitmeel zodat het maagje wat beter gevuld is :)

5 jaar geleden

Op advies van CB een dokter brown fles gehaald die hij langzamer leeg drinkt dan advent. En je zou forte voeding kunnen proberen. Is wel zwaarder op de maag maar je kan het half im half toevoegen of om de voeding. Dat hielp hier wel en vervolgens was die hongeraanval weer voorbij na 2 weken. Heb nu flessen met weer 60 over.